Gå til innhold

Mannen putter kattungen i buret om natten fordi han orker ikke at den leker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten er meget vilter, men er bare 17 uker gammel også. Den er helt fantastisk men Istedenfor å lukke døren til rommet om natten har mannen begynt å putte katten i buret. Om dagen sitter jeg alene hjemme med barna og den er da overhyppighet helt til mannen kommer hjem fra jobb. Det har eskalere veldig i aktivitetsnivået til katten i det siste og jeg tror det er fordi katten blir satt i bur opptil 8 timer. Selv ønsker jeg at katten skal få vase rundt i huset så får vi være flinke til og lukke dører vi ikke ønsker katten inn isteden. Noen meninger om dette)? 

Anonymkode: 2db35...5e3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten må aktiviseres og mannen din, beklager at jeg sier det så rett ut, er ikke egnet som katteeier!

• Liker 42
Skrevet

Du kan ikke ha katten i bur, hvor skal den få gjort fra seg, spist, drukket etc?

vi pleide å ha katten på et lukket rom om natten, men der hadde hun toalett, mat, vann, klatretårn, og vindu til å se ut av. Hun ble fort vant til dette og roet ned om nettene. 

Kattunger er spinnville. Alt blir bedre når de runder året og kan være ute. 

• Liker 4
Skrevet

Katter er jo nattdyr. De er mest i aktivitet om natten, sover på dagtid og er sosiale på kveldstid. Iallefall sånn mine katter har vært. Den skal også alltid ha tilgang på do og vann (mat også om den porsjonerer selv). Å sette den i et bur er ikke bra i det hele tatt. 

Vi lukker soveromsdøra om natta (hele døgnet egentlig, pus sutter i stykker klær) også kan pus få løpe så mye han vil rundt i huset. Samboeren er ikke veldig fornøyd med å ha katt, men jeg hadde pus fra før og han fikk beskjed om at vi var en pakkedeal. Han ville helst gi pus sitt eget rom, der satt jeg ned foten, kompromisset ble ingen pus på soverommet.

• Liker 5
Skrevet

Ha en kattunge i BUR?? Høres ut som dyreplageri i mine ører! Dette må dere slutte med tvert! Hunder kan ligge i bur, ikke små kattunger. Om dere ikke tåler en vilter kattunge så burde dere aldri hatt katt. Lev med det! Om noen måneder er den roligere.

• Liker 26
Skrevet

Dere burde ha satt dere mer inn i kattehold dør dere anskaffet en katt. Burbruk på katt er IKKE ok.

Anonymkode: b7f3f...6d0

• Liker 15
Skrevet

Da må du si ifra til han at det skal han gi faen i! Dyreplageri!

Anonymkode: 58928...d06

• Liker 9
Skrevet

Kan du ikke prøve å oppbevare gubben på gjesterommet? Sett han der når han kommer fra jobb, og slipp han ut før jobb igjen? 

• Liker 33
Skrevet
5 minutter siden, Macro skrev:

Kan du ikke prøve å oppbevare gubben på gjesterommet? Sett han der når han kommer fra jobb, og slipp han ut før jobb igjen? 

:fnise:

Anonymkode: 15631...c17

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, Macro skrev:

Ja det kan jeg gjøre for dette plager meg veldig 

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, tingeling skrev:

Du kan ikke ha katten i bur, hvor skal den få gjort fra seg, spist, drukket etc?

vi pleide å ha katten på et lukket rom om natten, men der hadde hun toalett, mat, vann, klatretårn, og vindu til å se ut av. Hun ble fort vant til dette og roet ned om nettene. 

Kattunger er spinnville. Alt blir bedre når de runder året og kan være ute. 

Det er da ikke alle som har utekatter (heldigvis). Resten av det du skriver er jeg enig i. 

Anonymkode: 781f9...4fe

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig eskalerer aktivitetsnivået til pusen når dere tar fra den all aktivitet og tvinger den til å ligge i ro på unaturlig lite område, og på den mest unaturlige tiden av døgnet for en katt. Dere tar jo fra den bortimot alt som er naturlig for en katt. 
Enten lærer du gubben å lukke døra, eller så finner dere ett nytt hjem til pus der den faktisk får være katt.  

• Liker 11
Skrevet

Putt mannen i bur. Han egnes ikke som katteeier. Stakkars pus

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, Inwe skrev:

Katter er jo nattdyr. De er mest i aktivitet om natten, sover på dagtid og er sosiale på kveldstid. Iallefall sånn mine katter har vært. Den skal også alltid ha tilgang på do og vann (mat også om den porsjonerer selv). Å sette den i et bur er ikke bra i det hele tatt. 

Vi lukker soveromsdøra om natta (hele døgnet egentlig, pus sutter i stykker klær) også kan pus få løpe så mye han vil rundt i huset. Samboeren er ikke veldig fornøyd med å ha katt, men jeg hadde pus fra før og han fikk beskjed om at vi var en pakkedeal. Han ville helst gi pus sitt eget rom, der satt jeg ned foten, kompromisset ble ingen pus på soverommet.

Katter er skumringsdyr, midt på natten ligger de som regel og sover... En kattunge på 17 uker bør ha fri tilgang på tørrfor, det er naturlig for dem å spise 16-20 små måltider i døgnet.... 

Anonymkode: 781f9...4fe

• Liker 5
Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Katten er meget vilter, men er bare 17 uker gammel også. Den er helt fantastisk men Istedenfor å lukke døren til rommet om natten har mannen begynt å putte katten i buret. Om dagen sitter jeg alene hjemme med barna og den er da overhyppighet helt til mannen kommer hjem fra jobb. Det har eskalere veldig i aktivitetsnivået til katten i det siste og jeg tror det er fordi katten blir satt i bur opptil 8 timer. Selv ønsker jeg at katten skal få vase rundt i huset så får vi være flinke til og lukke dører vi ikke ønsker katten inn isteden. Noen meninger om dette)? 

Men har du ikke noe å si, du da? Hvorfor finner du deg i det?

Ellers....menn som behandler dyr dårlig, er det noe ekstra lite sjarmerende med. De blir på en måte bittebitte små.

Skrevet

Som flere andre her sier:

Dette er dyreplageri så det holder og ikke minst, maktmisbruk! 

Katter er nattdyr og er som følge av det, aktive om natten.

Orker ikke mannen din dette, burde dere ikke ha skaffet dere katten i første omgang.
Dette må slutte NÅ, da katten ellers vil bli påvirket av dette livet ut (om ikke den allerede er det).

Den vil alltid være redd for mannen din og vil etterhvert isolere seg og bli hissig. Videre vil den utvikle sosiale problemer og konsekvensene av dette er ikke noe du vil orke å se eller høre på om mannen din reagere på disse.
(katten urinerer og bæsjer der den føler for det, som følge av de sosiale problemene den har utviklet. Den kan bli mannevond mot alle og enhver. Den går rundt og er deprimert og stresset på likt, legger på seg og dette vil bare gå i en ond syklus over lang lang tid).

Ta dette rådet fra en som har overtatt flere katter fra kattehuset. De som kommer fra en stressende situasjon, slik som det mannen din utsetter denne katten for, vil bli påvirket for resten av livet. Dette må slutte NÅ mens det ennå er tid.

(og en mannevond katt vil du ikke ha, den kan gjøre stor skade når det tilslutt klikker for den...!)

Mens jeg fremdeles er inne på det med mannen din, du kan gjerne sende meg en PM med adressen deres så skal jeg personlig møte opp og presse mannen din naken inn i et bur med ingen mulighet for å gå på do, drikke vann eller spise mat på mange timer....! Så kan vi se om han liker å bli utsatt for dette selv...

Katten kan forøvrig godt ha sitt eget "lekerom", men da må den gå inn dit frivillig. Ikke bare kastes inn dit og "sånn, nå blir du her i natt...!".

Som flere andre her også sier, den roer seg ned når den blir ca 1-1,5 år.

• Liker 11
Skrevet

TS: Hvilken type bur er dette? Og hvorfor har dere et bur i huset? (Jeg spør fordi jeg frykter at det er snakk om transportkassen). 

Uansett, dere er ikke egnet som katteeiere. Få kattungen omplassert. I dag. Og ikke skaff dere dyr igjen før dere har skaffet dere mer kunnskap. 

Anonymkode: f2e90...b70

• Liker 6
Skrevet

Og det fungerer fint å lukke dører :)

Om katten går rundt å mjauer på natten så er dette også helt normalt. Den mjauer uansett ikke hele natten (med mindre den har et problem / er syk). 

Personlig liker vi å ha katter på soverommet da de fungerer utmerket som varmeputer, så vi slipper jo det problemet med at den løper rundt om natta.

Etter at vi fikk oss barn, har vi forøvrig begynt å lukke døren inn til barnas soverom. Og det har ikke gjort katten noe.
Ja, hun mjauer litt rundt midnatt og løper rundt. Men det er ikke hver dag. Som oftest kun når hun får med seg at det er andre katter eller dyr i hagen. Men siden hun er litt oppe i årene nå, går det mest i soving gjennom både natt og dag.

Skrevet
45 minutter siden, Hypnosee skrev:

Ha en kattunge i BUR?? Høres ut som dyreplageri i mine ører! Dette må dere slutte med tvert! Hunder kan ligge i bur, ikke små kattunger. Om dere ikke tåler en vilter kattunge så burde dere aldri hatt katt. Lev med det! Om noen måneder er den roligere.

NEI !! Hverken hunder eller katter skal være i bur! Og TS - du kaster buret ut I søpla idag,  (gjerne med mannen din også )! Om ei, håper jeg noen klarer å identifisere deg og anmelde deg ! Jeg  HATER dyremishandling! 

Anonymkode: 35329...0e1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...