AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #41 Skrevet 30. desember 2016 Blitt tatt ut tilfeldig noen ganger. Bare å spre armer og ben og la dem gjøre jobben sin. Prøve å være litt effektiv slik at det ikke blir altfor mye kø i sjekken. I USA ble jeg stoppet. En som spurte om jeg hadde en alv i håndbaggasjen. Bekreftet det (pyntegjenstand). Han bare: Du kan jo ikke ha den der. Jeg ble litt forskrekket og spurte hvorfor ikke. Fikk svar tilabke: Den får jo ikke puste Anonymkode: 72976...cfb 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #42 Skrevet 30. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, du har helt rett. Vi lar ikke passasjer få bagasjen før han/hun er sjekket. Til og med barn og rullestolbrukere blir tilfeldig kontrollert. Vi vet dessverre ikke hvordan er terrorist ser ut, derfor er det tilfeldige kontroller. Vi sjekker ikke tilfeldige fordi vi synes det er gøy, det er maskinen du går igjennom som tilfeldig velger ut personen. Ang hpndbgasje blir den røntgen og der er det vi som tar avgjørelse for hva som skal sjekkes og ofte er det ulovlige ting jeg tviler på st sidemannen din skulle fått ha tilgang til ombord på fly. Dessuten er det heller ikke vårt firma som lager reglene, vi følger internasjonale regler og de kan dere lese om på OSL. no. Der står alt som er lov og ikke lov. Anonymkode: 8b123...dc1 Likevel greier dere å 'tilfeldigvis' stoppe min samboer hver gang på grunn av hudfarge. Merkelig det der... Anonymkode: f5046...5bc 4
makkapakka Skrevet 30. desember 2016 #43 Skrevet 30. desember 2016 Blir alltid stoppet, tatt til side og får den metalldetektoren uber alles. Må jo skinne skurk av meg lang vei.
cherry blossomed. gone. Skrevet 30. desember 2016 #44 Skrevet 30. desember 2016 Ja i chicago i amsterdam og i london, men aldri noe veldig ekkelt bortsett fra at de er like følelsekalde og skumle som tja...hva skal man sammeligne med, mange som jobber på flyplasser så det er ubehagelig i seg selv.Og på gardermoen 1x og da hadde jeg gått i helt i min egen verden gjennom tollen på gardermoen så plutselig ser jeg en utrolig merkelig fyr som stirrer ekstremt på meg, jeg trodde det var en psykosepasient, så viste det seg at det var en toller og fordi jeg ble så satt ut av at han så så rar ut så ble vi stirret i senk av han og jeg stirret jo hele tiden tilbake og det ble på glattcella og alt mulig jeg og xen. huff.
cherry blossomed. gone. Skrevet 30. desember 2016 #45 Skrevet 30. desember 2016 ja så det som var så merkelig da var at det var en tyrker og en norsk dame som gikk gjennom tollen bak oss mens vi ble forhørt og jeg hadde sånn ekstremt feeling på at de smuglet heavy narko asså heroin mens vi ble intervjuet og sånt så var de rett bak oss så like før jeg burstet ut med det at det er de der dere leter etter! jeg følte det pga jeg la merke til han tyrkeren på flyet - jeg var sikker på at han smuglet narko. men de gikk rett igjennom de. vi hadde jo ikke smuglet så ingen skade skjedd bortsett fra at det føltes rart kl 05 på morraen eller hva det var og glattcelle og hele pakka.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #46 Skrevet 30. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Likevel greier dere å 'tilfeldigvis' stoppe min samboer hver gang på grunn av hudfarge. Merkelig det der... Anonymkode: f5046...5bc Vi får ikke lov å plukke ut folk pga hudfarge eller om de så skulle få med burka og liknende. Som jeg har skrevet flere ganger, så er det metalldetektoren som er den som plukker ut. Selv jeg som har adgang på hele OSL blir tilfeldig plukket ut, ofte flere ganger i løpet av en dag. Anonymkode: 8b123...dc1 3
cherry blossomed. gone. Skrevet 30. desember 2016 #47 Skrevet 30. desember 2016 Lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde sagt det til tollerene som intervjuet oss og ransaket bagene våre. hallo! jeg er troende til sånt. snakker før jeg tenker alltid. typisk tvilling. da hadde jeg sikkert fått angst i ettertid om de hadde narko. eller kanskje ikke. hvem vet. men jeg er jo opplært til å ikke blande meg i andres saker da. heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #48 Skrevet 30. desember 2016 Jeg blir så og si alltid stoppet i Ålesund på vei tl OSL, men aldri fra Oslo til Ålesund eller til utlandet, er det pga de har bedre tid på små flyplasser at det er større sjanse at en blir plukka ut? En gang så de veldig strenge ut og sjekka bagasjen nøye og så så mistenksomme ut. Tok ut strømpebuksepakka osv. Glad jeg ikke hadde med skitne truser eller dildo den dagen, men jeg ble litt fornærma , at jeg så så mistenksom ut,meg er morsk og ser norsk ut, vanlig kledd osv. Anonymkode: b30b8...90e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #49 Skrevet 30. desember 2016 Norsk, ikke morsk 😄 Anonymkode: b30b8...90e 1
Gjest lizard queen Skrevet 30. desember 2016 #50 Skrevet 30. desember 2016 Ja hahahha, ser visst litt skummel ut for jeg blir alltid sjekka Nei tror vel heller det er det at jeg hater å fly, og jeg får skikkelig "act normal" kick når jeg går forbi politifolk osv. Glemmer hvordan å gå normalt, flakker skikkelig med blikket for jeg blir så stressa, og ender opp med å se ut som jeg er på syre.. og så glemmer jeg jo engelsk også da, fikk spørsmål om hvorfor jeg var så nervøs, og jeg bare "I really hate flies" En annen gøyal ting som skjedde var at de trodde ræva mi var falsk. Godt mulig det bare var en grisete vekter men. Fikk spørsmål om jeg hadde implantat i ræva og greier. Tok det som et kompliment da
aiba Skrevet 30. desember 2016 #51 Skrevet 30. desember 2016 Ble tatt med til metal search i tel aviv, fordi jeg hadde delt hotellrom med en "Bashir"
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #52 Skrevet 30. desember 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får ikke lov å plukke ut folk pga hudfarge eller om de så skulle få med burka og liknende. Som jeg har skrevet flere ganger, så er det metalldetektoren som er den som plukker ut. Selv jeg som har adgang på hele OSL blir tilfeldig plukket ut, ofte flere ganger i løpet av en dag. Anonymkode: 8b123...dc1 Han blir alltid plukket ut, og jeg blir aldri det. Det er en ren umulighet at det er tilfeldig,så ofte som vi reiser. Anonymkode: f5046...5bc 3
Ardwinna Skrevet 30. desember 2016 #53 Skrevet 30. desember 2016 Det hender at jeg blir plukket ut i tilfeldige kontroller. Når det skjer en og annen gang erdet helt greit. Det føltes litt mindre greit den gangen jeg ble tatt til sides i tilfeldig kontroll tre av fire ganger på en reise. Da føltes det alt annet enn tilfeldig.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #54 Skrevet 30. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den sjekker både sprengstoff (nitrater) og dop Hvorfor er du sikker på det? Jeg regner med du har noe konkret å vise til når en som jobber i sikkerhetskontrollen sier at ikke den gjør det? Anonymkode: 51c01...1b7
Akay Skrevet 30. desember 2016 #55 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har vært over hele verden på jobb og tror aldri jeg har blitt stoppet for noe grundig sjekk noen gang selv om jeg har hundrevis om ikke tusenvis av flygninger. Har vel pepet en gang og 2 hvor de da har brukt håndscannner etterpå men tror det er det hele. Heller aldri blitt stoppet i tollen men så gidder jeg knapt å handle kvoten heller. Reiser så mye at tollerene kjenner meg igjen og sier hei hver gang Men dattera mi på 12 derimot. Hun blir sjekket nøye nesten hver gang vi er på tur. Ikke få ganger jeg har skjelt ut de i sikkerhetskontrollen for at de skal mase på ungene når jeg aldri blir stoppet.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #56 Skrevet 30. desember 2016 To ganger. I forrige århundre da jeg var 13 år: Skulle fly fra New York til Norge. Hadde vunnet en kjempestor tøykanin på Coney Island. De sprettet opp hele kaninen :-( Tok ut all innmat (sagflis). Jeg fikk gå på flyet med en "tom" kanin. Nyere tid: Jeg skulle feire jul i utlandet og visste at det ikke var mulig å finne kålrabi der. Hadde en ryggsekk full av kålrabi når jeg skulle gjennom sikkerhetskontrollen. Tenkte det var greit, siden det ikke var "væske"/"flytende". Og det var greit. Men først etter at de hadde ledd seg skakk av en ryggsekk med kålrabi. Anonymkode: f9069...ca5 5
hjertesukka Skrevet 30. desember 2016 #57 Skrevet 30. desember 2016 Syns sjølsagt det er flott at vi blir sjekket, det er ikke det, men jeg er også livredd for mine verdifulle eiendeler som flyr avgårde utenfor min kontroll. Som regel må jeg ta av meg de gode, tjukke og fornuftige skoa/støvlettene som jeg har på meg fordi jeg fryser lett på beina ombord. Det tar sin tid, og mens jeg er opptatt med sko av og på, så kan igrunnen hvem som helst forsyne seg med min mobil, pc og diverse. Går som regel bra da, men likevel. Blir unødvendig stressa av det.
Brunhilde Skrevet 31. desember 2016 #58 Skrevet 31. desember 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Den sjekker både sprengstoff (nitrater) og dop Anonymkode: b2997...e0a Nei, den gjør ikke det. Sitat fra "Din side": Sitat - Vi tar altså i bruk et nytt verktøy i sikkerhetskontrollen. Maskinene sammenligner de partiklene som finnes på passasjeren eller bagasjen med de partiklene som finnes i forskjellige sprengstoff. Kontrollen utføres ved at sikkerhetskontrolløren benytter en liten lapp som strykes på utvalgte steder på passasjeren eller deres bagasje. Sporstoffene som festes seg på disse lappene analyseres i maskinene, forteller Gurli Høeg Ulverud, kommunikasjonssjef i Avinor, til Dinside. Ikke et ord om dop. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #59 Skrevet 31. desember 2016 15 timer siden, hjertesukka skrev: Syns sjølsagt det er flott at vi blir sjekket, det er ikke det, men jeg er også livredd for mine verdifulle eiendeler som flyr avgårde utenfor min kontroll. Som regel må jeg ta av meg de gode, tjukke og fornuftige skoa/støvlettene som jeg har på meg fordi jeg fryser lett på beina ombord. Det tar sin tid, og mens jeg er opptatt med sko av og på, så kan igrunnen hvem som helst forsyne seg med min mobil, pc og diverse. Går som regel bra da, men likevel. Blir unødvendig stressa av det. Man kan ta skoene av samtidig som man sender de andre eiendelene igjennom, altså ikke vente til det piper... Anonymkode: 5c74b...abc
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #60 Skrevet 31. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan ta skoene av samtidig som man sender de andre eiendelene igjennom, altså ikke vente til det piper... Anonymkode: 5c74b...abc Det kan man, men uten sko kan man også bli stoppet. Og da forsvinner verdisakene ut av kontroll. Det samme skjer hvis den foran deg blir stoppet, og du må vente på tur til å gå gjennom. På noen flyplasser har jeg sett skilt med "pass godt på verdisakene dine", og ved siden av "legg verdisakene dine her" På idealflyplassen ville man hatt nok ansatte til at en og en person kunne gå gjennom med sine saker, hvor både vekteren og passasjeren hadde fulll kontroll på hva som er den passasjerens bagasje. Det er faktisk en stor svakhet i systemet nå, ikke bare med tanke på tyveri, men også sikkerhet. Hvor mange ganger har man ikke sett en vekter løfte opp en sekk og rope "hvem tilhører denne"? Og hvis det da er din og den er full av sprengstoff så kan du jo bare rusle videre. Og prøve igjen senere, for det er mye rart som går gjennom kontrollen av ulovligheter ved tester. Anonymkode: 29317...a24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå