AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er for tiden på aap pga kreft, men den er uhelbredelig så jeg kunne vel like gjerne uføretrygdet ,eg. Har ikke nevnt dette for nav da mitt mål var å kunne jobbe fullt igjen, jeg jobber nå 40 %. Men jeg vet at helsa ettervern vil bli verre og må nok gå ned enda mer, kanskje slutte helt. Jeg har fått beskjed om at jeg kan leve Noen gode år, hvor lenge er uvisst og så lenge helsa holder ønsker jeg å jobbe litt da jeg føler dette gir meg litt, både sosialt og det ångjøre litt nytte for seg, har jeg dårlige dager har jeg avtalt med jobben at jeg kan ta meg fri, får da aap for de dagene og ikke lønn. Hva er fordelen med å uføretrygde seg i forhold til aap? Man slipper å sende meldekort og får penger en gang i mnd og ikke to? Får man mer utbetalt? Jeg har uførepensjonforsikring og uførekapital, sistnevnte får man kun om man er varig ufør, men er dette da 100% Uførepensjon får jeg så lenge jeg maks jobber50% og da er d både for aap og ufør. Men jeg har jo et naivt håp i meg om å bli frisk og vil ikke uføretrygde meg... Om jeg mot formodning ved et mirakel blir frisk, kan man da si opp uføretrygda og jobbe igjen? Vil tro jeg bør ta d rolig første året Mtp fatigue osv... Anonymkode: 76fc1...f47
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 På 29. desember 2016 den 3.17, AnonymBruker skrev: Jeg er for tiden på aap pga kreft, men den er uhelbredelig så jeg kunne vel like gjerne uføretrygdet ,eg. Har ikke nevnt dette for nav da mitt mål var å kunne jobbe fullt igjen, jeg jobber nå 40 %. Men jeg vet at helsa ettervern vil bli verre og må nok gå ned enda mer, kanskje slutte helt. Jeg har fått beskjed om at jeg kan leve Noen gode år, hvor lenge er uvisst og så lenge helsa holder ønsker jeg å jobbe litt da jeg føler dette gir meg litt, både sosialt og det ångjøre litt nytte for seg, har jeg dårlige dager har jeg avtalt med jobben at jeg kan ta meg fri, får da aap for de dagene og ikke lønn. Hva er fordelen med å uføretrygde seg i forhold til aap? Man slipper å sende meldekort og får penger en gang i mnd og ikke to? Får man mer utbetalt? Jeg har uførepensjonforsikring og uførekapital, sistnevnte får man kun om man er varig ufør, men er dette da 100% Uførepensjon får jeg så lenge jeg maks jobber50% og da er d både for aap og ufør. Men jeg har jo et naivt håp i meg om å bli frisk og vil ikke uføretrygde meg... Om jeg mot formodning ved et mirakel blir frisk, kan man da si opp uføretrygda og jobbe igjen? Vil tro jeg bør ta d rolig første året Mtp fatigue osv... Anonymkode: 76fc1...f47 Skader ikke snakke med nav. Du har mulighet til å jobbe litt når du er uføretrygdet. Men hvis du ikke har gått så lenge på aap, kan du like godt fortsette med det. Anonymkode: 96a6f...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå