AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Hei Jeg er en 16 år gammel jente, og begynte på vg1 i høsten. Jeg er alltid veldig fokusert på skolearbeid, og hører alltid på foreldrene mine. Jeg har aldri røyket, aldri vært på fest med alkohol, har ikke hatt sex osv. Selv om jeg blir invitert til sånne fester noen ganger, drar jeg ikke, fordi foreldrene mine har sagt til meg at alkohol og sånne ting er ikke bra når man er under 18 år, og jeg er helt ok med det. Jeg har ikke lyst til å dra på sånne fester eller drikke, røyke osv. Jeg liker å fokusere på skolearbeid, lese bøker, og henge med vennene mine uten at vi drikker alkohol eller gjør noe "bad" men er min oppførsel rart eller unormalt? burde jeg egentlig gå på sånne fester, og gjøre sånne ting? går jeg glipp av noe? Anonymkode: 39bf1...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Ikke særlig rart. Da jeg var rundt den alderen var det rundt 50/50 fordeling når det kom til drikking. Anonymkode: cb6e2...7b2
Gjest Hold the door Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
Gjest Anthrax Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Det er ikke rart. Det er faktisk veldig fornuftig Fest og drikking har man hele livet til. Å komme inn på studiene man vil derimot, har man denne tiden å legge grunnlag for. Jeg festet heller ikke før det nærmet seg vg3, og da ble det bare en og annen bursdagsfest hvor jeg var hjemme litt etter 12, rett og slett fordi jeg ikke drakk like mye som andre og ikke orket støyen. Hadde gode venner og nøt livet på videregående fordeom!
Prestekragen Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 Du høres ut som en fornuftig ung dame. Alkohol har 18-årsgrense for en grunn, og du har hele resten av livet til å drikke og feste. Syns det er smart at du fokuserer på skolen.
Kinno Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Vær stolt av deg selv du. Tror ikke noen ligger på dødsleiet og tenker at de skulle ha drukket og festet mer. 1
Mari Y Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er en 16 år gammel jente, og begynte på vg1 i høsten. Jeg er alltid veldig fokusert på skolearbeid, og hører alltid på foreldrene mine. Jeg har aldri røyket, aldri vært på fest med alkohol, har ikke hatt sex osv. Selv om jeg blir invitert til sånne fester noen ganger, drar jeg ikke, fordi foreldrene mine har sagt til meg at alkohol og sånne ting er ikke bra når man er under 18 år, og jeg er helt ok med det. Jeg har ikke lyst til å dra på sånne fester eller drikke, røyke osv. Jeg liker å fokusere på skolearbeid, lese bøker, og henge med vennene mine uten at vi drikker alkohol eller gjør noe "bad" men er min oppførsel rart eller unormalt? burde jeg egentlig gå på sånne fester, og gjøre sånne ting? går jeg glipp av noe? Anonymkode: 39bf1...7d6 Rart eller ikke. Så er det uansett et fornuftig valg:)
_popcorn_ Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 det du går glipp av, er jo noe du ikke har lyst til, så hvorvidt du egentlig går glipp av noe er jo en diskusjonssak. du går glipp av for lite søvn, du går glipp av at noen andre tester intimgrensene dine, du går glipp av konstant tomme lommebøker, du går glipp av uønskede graviditeter, du går glipp av kjønnssykdommer. potensielle i alle fall.. Det du garantert ikke går glipp av, er den gode følelsen å vite at du har gjort ditt beste for å skape deg en god og tryggere framtid ved å satse på skolearbeid i stedet for rus. Stå på, velg din egen vei, ikke følg etter alle andre.
Gjest Solstråletårer Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er stolt av ungdommer som deg. Man trenger ikke feste og drikke og skape falske føleser som man får av alkohol når man er 16 år. Man trenger å bygge opp livet . Skole arbeid hobby og venner . Feste får du masse tid til senere viss du vil. Du trenger ikke feste da heller . Men alders grenser er der for en grund .. Hjernen din trenger ekte stimulase ikke dop. Den vokser og bygger seg opp ennå. Så du er smart du og det får du beløning for senere.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 Neida, jeg var helt lik, og jo akkurat der og da føltes det rart og unormalt. Nå er jeg 19 og har festet og drukket ferdig Anonymkode: c61a2...ba1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 Hvis du ikke vil gå så ikke gå. Gjør akkurat det du har lyst til, og vær stolt over det. Jeg gikk av og til fordi vennene mine gikk, men jeg drakk ikke. Er veldig glad for det i dag, da jeg ofte går ut uten å drikke og koser meg masse. Jeg lærte hvordan jeg har det gøyt uten alkohol, og går ofte ut på byn uten å drikke nå når jeg er i midten av tyve-årene. Anonymkode: e1901...9ef
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #12 Skrevet 29. desember 2016 Jeg festa ikke før jeg var 18. Pga sport, drev sport hver eneste dag og kom til NM flere ganger, angrer ikke på at jeg var så fokusert på det. Men jeg ser jo hvor mange vennskap som dannet seg da. Jeg hadde treneren og noen av lagspillerne, men jeg hadde ikke nøre venninner. Drev med sporten hele livet, ga meg som 21 åring. Så var først etter 21 at jeg begynte å feste skikkelig. Kunne ønske jeg var mer som andre tenåringer som testet grenser, var ute senere enn man skulle og som var på fest i helgene. Anonymkode: bf9f9...a4b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #13 Skrevet 29. desember 2016 Ikke spesielt rart. Jeg var ikke opptatt av festing på VGS, og jeg var slettes ikke den eneste. Det avhenger litt av miljøet på skolen din. Om du går glipp av noe eller ikke er vel ganske individuelt. Jeg føler ikke jeg har gått glipp av noe (men så hadde jeg denne perioden siste del av ungdomsskolen, grøss), og jeg har fått langt mer ut av å konsentrere meg om skolearbeidet og velge en lesekveld over en kveld med festing. Når det er sagt er det heller ingenting i veien med å kombinere festing i helger med gode karakterer på skolen. For min del var det uansett ikke et savn, og jeg fikk meg også venner som var lik meg. Vi hadde det fint uten alkohol. Anonymkode: 0075f...253
pippippen Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 Fortsett slik!!! Tenk sjøl og ikke la deg drive med strømmen som de fleste andre. Du går ikke glipp av annet enn å oppføre deg som ei ape i fylla. Nå skaper du deg heller en integritet og det er flott😊😊!!
jabx Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er en 16 år gammel jente, og begynte på vg1 i høsten. Jeg er alltid veldig fokusert på skolearbeid, og hører alltid på foreldrene mine. Jeg har aldri røyket, aldri vært på fest med alkohol, har ikke hatt sex osv. Selv om jeg blir invitert til sånne fester noen ganger, drar jeg ikke, fordi foreldrene mine har sagt til meg at alkohol og sånne ting er ikke bra når man er under 18 år, og jeg er helt ok med det. Jeg har ikke lyst til å dra på sånne fester eller drikke, røyke osv. Jeg liker å fokusere på skolearbeid, lese bøker, og henge med vennene mine uten at vi drikker alkohol eller gjør noe "bad" men er min oppførsel rart eller unormalt? burde jeg egentlig gå på sånne fester, og gjøre sånne ting? går jeg glipp av noe? Anonymkode: 39bf1...7d6 Feste får du gjort nok av når du blir eldre, hvis du ønsker det da. Det gjør ingenting å vente med festing til man er litt eldre/modnere. Bare husk å ikke ta'n helt ut når du først setter i gang.
Nowayback Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er en 16 år gammel jente, og begynte på vg1 i høsten. Jeg er alltid veldig fokusert på skolearbeid, og hører alltid på foreldrene mine. Jeg har aldri røyket, aldri vært på fest med alkohol, har ikke hatt sex osv. Selv om jeg blir invitert til sånne fester noen ganger, drar jeg ikke, fordi foreldrene mine har sagt til meg at alkohol og sånne ting er ikke bra når man er under 18 år, og jeg er helt ok med det. Jeg har ikke lyst til å dra på sånne fester eller drikke, røyke osv. Jeg liker å fokusere på skolearbeid, lese bøker, og henge med vennene mine uten at vi drikker alkohol eller gjør noe "bad" men er min oppførsel rart eller unormalt? burde jeg egentlig gå på sånne fester, og gjøre sånne ting? går jeg glipp av noe? Anonymkode: 39bf1...7d6 Du har fornuftige holdninger! Fortsett slik, du
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #17 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er en gammel dinosaur på 27 år, og da jeg gikk på VGS i gamle dager var det nesten ingen drikking blant medstudenter før russetiden. Så for meg høres det helt normalt ut at du venter ^^ . Anonymkode: 8bd71...83c
Gjest Belle âme Skrevet 29. desember 2016 #18 Skrevet 29. desember 2016 Synast ikkje du er rar, men det er meir vanleg at ein 16-åring drikker og fester, enn at dei ikkje gjer det(Er eg veldig sikker på.) Dessuten er det ikkje så svart/kvitt som du nok trur. Eg fester og drikker ein god del, men har 6ara i nesten alle fag, 5era i resten. Det samme gjelder for mange eg kjenner. Men sjølvsagt, finnast folk som omtrent ikkje gjer noko anna og ender med å droppe ut eller får ræva karakterar
Gjest babystøv Skrevet 29. desember 2016 #19 Skrevet 29. desember 2016 Det er ikke rart og du er kjempe flink, så fortsett slik Jeg er ganske ung selv, 22 år. Men jeg begynte og drikke når jeg var 15, fordi alle andre gjorde det. tro det eller ei, men det var faktisk slik. Det var kult om du fikk 1 på skolen og du var nerd når fikk 6. Slik er det jo ikke lenger, og takk gud for det. Tid for alkohol, fest og det som følger med kommer når du er gammel nok, og da har du hele live foran deg til å oppleve alt det her. Så ikke stress med det!! Jeg angrer ikke direkte på at jeg dro på fester osv så ung, fordi det var det som var vanlig. Jeg har faktisk gått lei av å drikke og feste allerede nettopp fordi jeg begynte så tidlig. Men heldigvis gikk det bra for meg selv om, hadde de verste karakterene på ungdomsskolen, og nå er jeg ferdig utdannet pedagog til våren så heldigvis ødelagte ikke min drikking og festing for meg. Men anbefaler INGEN og begynne så tidlig, så fortsett slik som du gjør, du er et godt eksempel! Jeg er glad for å se at generasjonen er på god veg til å endre seg
fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 #20 Skrevet 29. desember 2016 Nei - jeg er 17 og drikker ikke jeg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå