fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Er det vanlig å treffe ukjente folk i fra nettet? Jeg har sett og lest om folk som treffer folk i fra Internett, og da skriver dem masse om seg selv til disse menneskene, de drar ut for å treffe dem og sånt er visst vanlig for dem. Jeg så MADS VG-TV der de mener at dette er helt vanlig. Jeg er helt uenig. Er det ikke bedre å ha sine egne omgangsvenner i stedet for å skaffe nye? Er det ikke bedre å treffe noen man kjenner i fra før av i stedet for tilfeldige personer som hvem som helst kan legge inn på en nettside? Sitter det en eller annen luring der ute og lager Tinder.no og Sukker.no og legger ved bilder av tilfeldige folk som dem i tillegg til det skal ha betalt for (ja, 300 kroner koster fet for å skrive en slags e-mail til noen). "Det er helt vanlig". Ja, selvklart mener den nettsiden som tjener penger på noe sånt dritt. De får jo lønn så selvsagt mener de at dette er kjempe smart. Jeg vet om flere måter å kontakte eventuelle venner og bekjente på, og det koster ikke en krone en gang. Hvorfor ikke treffe folk sånn i stedet? Internett finnes av en grunn, og da er det ikke til å få seg nye venner via en cyber-verden. Man vet jo faktisk ikke hvem som sitter bak skjermen... Nei, disse sidene burde legges ned så fort som overhode mulig. Jeg kan ikke fatte at det der er lov.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 For no sprøyt. Anonymkode: b6070...55b 2
Gjest Sonic Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Dårlig tinder match ? Neste blir bedre
fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For no sprøyt. Anonymkode: b6070...55b Hva da? Du spesifiserer ikke hva du mener er noe sprøyt. Dette? Sitat Er det vanlig å treffe ukjente folk i fra nettet? Jeg har sett og lest om folk som treffer folk i fra Internett, og da skriver dem masse om seg selv til disse menneskene, de drar ut for å treffe dem og sånt er visst vanlig for dem. Jeg så MADS VG-TV der de mener at dette er helt vanlig. Jeg er helt uenig. Er det ikke bedre å ha sine egne omgangsvenner i stedet for å skaffe nye? Er det ikke bedre å treffe noen man kjenner i fra før av i stedet for tilfeldige personer som hvem som helst kan legge inn på en nettside? Sitter det en eller annen luring der ute og lager Tinder.no og Sukker.no og legger ved bilder av tilfeldige folk som dem i tillegg til det skal ha betalt for (ja, 300 kroner koster fet for å skrive en slags e-mail til noen). "Det er helt vanlig". Ja, selvklart mener den nettsiden som tjener penger på noe sånt dritt. De får jo lønn så selvsagt mener de at dette er kjempe smart. Jeg vet om flere måter å kontakte eventuelle venner og bekjente på, og det koster ikke en krone en gang. Hvorfor ikke treffe folk sånn i stedet? Internett finnes av en grunn, og da er det ikke til å få seg nye venner via en cyber-verden. Man vet jo faktisk ikke hvem som sitter bak skjermen... Nei, disse sidene burde legges ned så fort som overhode mulig. Jeg kan ikke fatte at det der er lov. Det er da vel mye bedre å treffe noen man kjenner mener nå jeg, men for all del - gjør som dere vil. Jeg blir aldri med på dette frivillig. Aldri i verden. Å finne ukjente på nett, for å dra ut (hvorfor ut?) med dem er ikke særlig heldig. Å lage en slik side skjønner jeg ikke poenget med. Og det er snakk om minst 5 slike sider. Da har man som sagt telefonen, eller andre måter å kontakte mennesker på i stedet for noe sånt skvip.
fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, Sonic skrev: Dårlig tinder match ? Neste blir bedre Selvsagt vil jo dere som trykker på sukker.no og tinder-tastene mene at vi som ikke bruker disse sidene får dårlige matcher. Faktisk er det ingen matcher, og det er jeg glad for, men det har ingenting med alle bildene å gjøre. Det har å gjøre med at det er nesten ingen der jeg kjenner som jeg kunne dratt ut og møtt slik som sukker.no og tinder.no mener man visst nok skal gjøre. Men siden er litt morsom, da... Og dette betaler folk for? Har det ikke falt inn brukerne av tinder.no og sukker.no at det kan være skikkelig farlig? Endret 29. desember 2016 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For no sprøyt. Anonymkode: b6070...55b Jepp. Det har kommet mye usammenhengende og bisart fra denne brukeren, og jeg er neppe den eneste som har lurt på om det er trolling eller noe litt mer alvorlig som er årsaken. Å være sjokkert over at mennesker møter folk fra nett, å mene internett finnes "av en grunn" og fastslå hva denne grunnen er og å mene at datingsider burde være ulovlige... Noe er det, i hvert fall. Nå har jeg for ordens skyld aldri ramlet innom en datingside eller datingapp eller noe som helst slikt jeg heller, så jeg har ikke særlig peiling på utvalget, men det er da selvfølgelig fullstendig i orden å drive med det. Anonymkode: e3f27...c73 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Det er ikke alle som har bekjente som kan bli venner. Da er det fint med muligheten til å finne nye venner over nettet på noen av de gratis sidene som tilbyr dette. Og man må ikke legge ut om personlige ting heller, eller dele bilde på vennesider. Man kan snakke om interesser og hverdagslige ting. Hva gjør det vel at en fremmed vet at du liker å gå på kafe eller at du har gått en tur i dag? Man blir kjent med folk slik som man gjør i det virkelige liv, men den første kontakten starter på nettet. Det blir det samme der. Man begynner ikke med å legge ut om personlige ting når man møter folk i det virkelige liv heller. Det er noe man gjør etter man har blitt bedre kjent Anonymkode: 19364...3f4 2
fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Det har kommet mye usammenhengende og bisart fra denne brukeren, og jeg er neppe den eneste som har lurt på om det er trolling eller noe litt mer alvorlig som er årsaken. Å være sjokkert over at mennesker møter folk fra nett, å mene internett finnes "av en grunn" og fastslå hva denne grunnen er og å mene at datingsider burde være ulovlige... Noe er det, i hvert fall. Nå har jeg for ordens skyld aldri ramlet innom en datingside eller datingapp eller noe som helst slikt jeg heller, så jeg har ikke særlig peiling på utvalget, men det er da selvfølgelig fullstendig i orden å drive med det. Anonymkode: e3f27...c73 Ulovlige - nei, ulovlig er det ikke tror jeg, men man får bestemme selv om man vil være der eller ikke? Og ja, det gjør man heldigvis. Jeg vet ikke, det er en nettside som bare hoppet opp og der kan man møte en ny date, osv, osv... Da kan man selvsagt unngå å være registrert der, men da dukker gjerne en ny opp etter en stund (møteplassen). Jeg vet at det er stuerent å diskutere på nett, og at noen faktisk velger å gå ut og treffe folk i fra tinder.no slik det står om i VG f.eks - de får gjøre som dem vil. Jeg vil ikke det, men har aldri ment er er direkte ulovlig, men jeg må få spørre... Det kan selvsagt finnes merkelige skruer overalt, også her, men på sidene der så oppfordrer de folk (som de også gjør på kg faktisk) til å skrive om en selv. Selv kunne det ikke falt meg inn å skrive om meg selv på en slik side. Håper disse "flørtesidene" blir lagt ned.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 35 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Hva da? Du spesifiserer ikke hva du mener er noe sprøyt. Dette? Det er da vel mye bedre å treffe noen man kjenner mener nå jeg, men for all del - gjør som dere vil. Jeg blir aldri med på dette frivillig. Aldri i verden. Å finne ukjente på nett, for å dra ut (hvorfor ut?) med dem er ikke særlig heldig. Å lage en slik side skjønner jeg ikke poenget med. Og det er snakk om minst 5 slike sider. Da har man som sagt telefonen, eller andre måter å kontakte mennesker på i stedet for noe sånt skvip. Alle innleggene dine. Anonymkode: b6070...55b
fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2016 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle innleggene dine. Anonymkode: b6070...55b Og de er? Du har skrevet de eller? Endret 29. desember 2016 av fuglekvitter__
WubWub Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 Traff 25 jenter fra nettby. Hun ene ranet meg, stjal alle piller jeg hadde i huset mens hu fektet med en saks i ansiktet mitt. Ringte politi med en gang jeg fikk hu ut. Viste seg at hu var narkoman
fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2016 (endret) 2 minutter siden, WubWub skrev: Traff 25 jenter fra nettby. Hun ene ranet meg, stjal alle piller jeg hadde i huset mens hu fektet med en saks i ansiktet mitt. Ringte politi med en gang jeg fikk hu ut. Viste seg at hu var narkoman He he. Ja vel. Husk dette: man ser ikke deg bak skjermen din, og hvem som helst kan sitte og skrive og dikte opp slike historier. Om det er lov er en annen sak. Jeg mener fortsatt at telefonen og sånt er første prio som verktøy. Dating eller ei. Endret 29. desember 2016 av fuglekvitter__
WubWub Skrevet 29. desember 2016 #13 Skrevet 29. desember 2016 Akkurat nå, fuglekvitter__ skrev: He he. Det var ingen morsom opplevelse
Erazor Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 Mange mennesker treffer hverandre på nett. Noen synes det er enklere å møte folk på den måten. At du ikke liker det er helt greit, men det forandrer ikke fakta. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 23 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Og de er? Du har skrevet de eller? Dette gir INGEN mening! Anonymkode: b6070...55b
Gjest Jacklost Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 8 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Er det vanlig å treffe ukjente folk i fra nettet? Jeg har sett og lest om folk som treffer folk i fra Internett, og da skriver dem masse om seg selv til disse menneskene, de drar ut for å treffe dem og sånt er visst vanlig for dem. Jeg så MADS VG-TV der de mener at dette er helt vanlig. Jeg er helt uenig. Er det ikke bedre å ha sine egne omgangsvenner i stedet for å skaffe nye? Er det ikke bedre å treffe noen man kjenner i fra før av i stedet for tilfeldige personer som hvem som helst kan legge inn på en nettside? Sitter det en eller annen luring der ute og lager Tinder.no og Sukker.no og legger ved bilder av tilfeldige folk som dem i tillegg til det skal ha betalt for (ja, 300 kroner koster fet for å skrive en slags e-mail til noen). "Det er helt vanlig". Ja, selvklart mener den nettsiden som tjener penger på noe sånt dritt. De får jo lønn så selvsagt mener de at dette er kjempe smart. Jeg vet om flere måter å kontakte eventuelle venner og bekjente på, og det koster ikke en krone en gang. Hvorfor ikke treffe folk sånn i stedet? Internett finnes av en grunn, og da er det ikke til å få seg nye venner via en cyber-verden. Man vet jo faktisk ikke hvem som sitter bak skjermen... Nei, disse sidene burde legges ned så fort som overhode mulig. Jeg kan ikke fatte at det der er lov. Det er ikke alle som har venner og da er det greit å kunne få noen via nettet. Har selv fått mange nettvenner via kg
fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2016 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette gir INGEN mening! Anonymkode: b6070...55b Det står her hva menn og kvinner er ute etter, men det er på match.com da. Jeg har aldri registrert meg der heller, men det koster også penger. De som bruker det må ha et spesielt medlemskap og sånt. Ja, dem om det.... Er match.com det samme som sukker.no, tinder.no og møteplassen? Sitatet under er i fra VG's artikkel om match.com og møteplassen.no. Sitat Datingtips til henne: Bidra til å gjøre samtalen interessant uten å monopolisere praten Vis interesse i ham uten å smigre for mye Vær presis! Hvis du skulle bli forsinket, husk å gi beskjed og unnskyld deg Skru av mobilen slik at du kan gi ham din fulle oppmerksomhet Legg en naturlig make-up Til sist: vær avslappet og nyt øyeblikket! Datingtips til ham: Gylden regel: vær presis! Vær tålmodig og vis interesse for henne Hold praten i gang uten å gå inn på temaer som ekser og hvor mange venninner du har Gi kun noen få ærlige komplimenter Skru av mobilen slik at du kan gi henne din fulle oppmerksomhet Til sist: unngå for mye parfyme Endret 29. desember 2016 av fuglekvitter__
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå