AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Vi ønsker å kjøpe en valp, kleinspitz for å være spesifikk. Har lest en del om rasen og sykdommer o.l så er bestemt på denne rasen. Har funnet en oppdretter vi ønsker å kjøpe hos da de virker seriøse og godt gemytt. Hvordan henvender jeg meg til "sjefen"? Skal jeg skrive en mail å fortelle om hvem vi er og valpens hverdag hos oss? Skal jeg ringe? Hva sier jeg? Jeg er medlem av en gruppe på facebook som er for de som har kjøpt valp hos dem, så skal jeg henvende meg til "sjefen" der på facebook? Ser andre gjør det, så ingenting i veien med det. Hovedspørsmålet er vel hvordan henvede seg til oppdretter? Hva ønsker man at man skriver liksom. Tusen takk for tips Anonymkode: 132cf...c6d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Ønsker bare å legge til at jeg er vokst opp med hund og har oppdratt disse. Anonymkode: 132cf...c6d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Det spørs litt på hva du ønsker også. Hvis du kun ønsker en valp fra de, så send en mail om deg selv og hva du har å tilby. Hvis du ønsker en samtale om de i forhold til hvordan rasen er, hva man må tenke på når det gjelder rase og valp osv. Så bør du kanskje sende de en medling og be de om å ringe deg/en samtale. Anonymkode: b78fc...be6
ArtyFarty Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Som oppdretter så setter jeg pris på at de ringer først. Det gir et bedre og mer personlig inntrykk. Videre kommunikasjon kan man ta på mail - jeg bruker forsåvidt å be dem sende meg mail også, med info om seg selv og hva de kan tilby. Også greit å ta med hvorfor du kontakter akkurat den oppdretteren.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Nå er ikke jeg oppdretter av hund, men katt. En nokså sjelden rase, så jeg har flere interesserte enn kattunger. Jeg liker at de ringer først. Og så ber jeg om å få en mail hvor de forteller litt mer om seg selv, hvorfor de ønsker nettopp en slik og hva de har å tilby/hvordan hjem og familie er. De som ikke følger opp under veis faller av. Jeg liker at de viser litt interesse for hvordan det går mens kattungene vokser seg store nok til å flytte (14 uker). Dette underbygger følelsen av at det er en veloverveid beslutning, jeg selger ikke kattunger til noen jeg tror kan komme til å omplassere eller selge den med det første Anonymkode: 6a3c7...9fc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er medlem i en rasegruppe på Facebook, og tok kontakt med oppdretter der og vi avtalte å ha en telefonsamtale. Gikk helt fint det! Anonymkode: 35ffd...961
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå