Kevin Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Hva slags mennesker er det som tenner på dette? Helt siden jeg var 12 og hadde en ekstrem seksuell opplevelse, i allefall slik det virket den gang, har dette interessert meg. Jeg har allikevel holdt en lav profil i forhold til venner ettersom jeg var litt engstelig på hvordan folk ville reagere. Senere har jeg holdt kjeft fordi jeg har sett hva min ganske ekstreme åpenhet har ført til. Nå viser det seg at flere jeg kjenner også tenker i de baner. Merkelig, her har man kjent enkelte personer i lang, lang tid, og aldri har noe slikt vært nevnt i det hele tatt. Er dette virkelig noe enkelte skammer seg over å like? Må man ha en hette over hodet for at dette skal være ok? Hvem rundt deg kan tenne på slikt? Svaret er etter mitt skjønn, alle. Det er ingen gitte kriterier angående personlighet, adferd, sosiale kretser, utdannelse, geografisk, osv som kan si om en person er tilbøyelig til å ha et slikt tenningsmønster. Etter at en venn av meg plutselig glapp det ut av seg, og overrasket meg fullstendig, tok jeg tråden og forsøkte meg litt rundt i omgangskretsen min, og jeg ble overrasket. Flere jeg aldri hadde trodd likte slikt, svarte bekreftende. Allikevel var det noen av disse som aldri hadde fortalt det til sin partner i frykt for å bli sett rart på. Det er jo synd det skal være slik. Jeg vet jo at det er en del som har funnet sitt eget miljø med BDSM og slikt, der man kan leve ut sine fantasier uten at man får et skjevt blikk på seg, men hva med oss andre? Vi skriver faktisk snart 2005.... burde slike ting gi skjeve blikk i dag? For meg åpnet i allefall en helt ny verden seg, og det var fint å se at andre jeg snakket med ble lettet av å kunne snakke åpent om det. Jeg lever ikke ut fantasiene i dag, men i fortiden min har jeg gjort min del. Tenner selvsagt på det i dag også, for det er tross alt ikke en knapp man bare kan skru av, men av naturlige grunner er det vanskelig å få levd det ut. Allikevel forfriskende å se at så mange er åpne for det. Dette er selvsagt bare en liten del av min seksuelle personlighet, og ikke noe jeg MÅ leve ut til enhver tid, men det er et tenningsmønster jeg får ved jevne mellomrom som er en del av meg, og jeg liker det. Sånn for å forklare at vi ikke er sexgærninger som må ha lakk og lær hele tiden... Hva mener debattantene?
Gjest Melk Skrevet 2. desember 2004 #3 Skrevet 2. desember 2004 Om noen betror meg at de liker dette ser jeg ikke rart på dem, jeg liker det selv. Men for meg er det uansett lite naturlig å snakke detaljert med andre om sexlivet mitt. Det er jo synd folk ikke vil dele slikt med partneren av frykt for rare blikk og fordømmelse, men jeg synes ikke det er rart at ikke alle vil dele det med andre. Merkelig, her har man kjent enkelte personer i lang, lang tid, og aldri har noe slikt vært nevnt i det hele tatt. Er dette virkelig noe enkelte skammer seg over å like? Hvis du var min venn og fant ut at jeg likte dette, ville jeg synes det var trist om du trodde jeg skammet meg fordi jeg ikke har fortalt det før. For ejg skammer meg ikke. Trenger ikke la alle i omgangskretsen få vite hva jeg gjør med partneren min av den grunn.
Kevin Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2004 Nå glemte jeg kanskje å si at jeg er veldig åpen angående sex, og mange åpner seg for meg på bakgrunn av det, ettersom de vet ting aldri kommer videre. Spørsmålet er hvorfor de har holdt munn om dette, når man forteller om alt mulig annet?
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #5 Skrevet 2. desember 2004 Melk: Jeg skjønner veldig godt at du ikke ønsker å røpe detaljer om sexlivet i full offentlighet. Det er det de færreste av oss som synes er ok. Selv kunne jeg ikke drømme om det. Men på internett har man mulighet til å være helt anonym. Det fine med det er at det går an å si ting man mener, men som det er vanskelig å snakke om. Dermed kan debatten bli bedre fordi folk ikke trenger å være redd for å si hva de mener (eller hva de gjør...) Dette er ment som en oppfordring til alle, skru heller av kontoen, logg inn anonymt og si det dere føler for Meg
Gjest *Fiona* Skrevet 2. desember 2004 #6 Skrevet 2. desember 2004 Jeg driter faktisk i hva andre gjør i senga si - så hvis noen skulle informere meg om sine vaner i tide og utide ville jeg reagere på DET og ikke nødvendigvis innholdet av det. Med mindre det gjelder min egen sexpartner, som man jo håper å være noenlunde match med, så bryr det meg lite hva folk finner på av vanlige og uvanlige ting. For øvrig løfter jeg ikke et øyenbryn over selve fenomenet, jeg mener, de fleste er såpass opplyst at de vet det eksisterer. Om jeg derimot hadde matchet seksuelt med noen som hadde de preferansene er en annen historie, for selv har jeg det ikke. Dvs vanlig veksling på å være dominerende i senga er jo digg, men det er jo noe annet vil jeg tro. Det har vel ikke med avstraffelse å gjøre sånn sett.
~Viva~ Skrevet 2. desember 2004 #7 Skrevet 2. desember 2004 Jeg driter faktisk i hva andre gjør i senga si - så hvis noen skulle informere meg om sine vaner i tide og utide ville jeg reagere på DET og ikke nødvendigvis innholdet av det. Med mindre det gjelder min egen sexpartner, som man jo håper å være noenlunde match med, så bryr det meg lite hva folk finner på av vanlige og uvanlige ting. For øvrig løfter jeg ikke et øyenbryn over selve fenomenet, jeg mener, de fleste er såpass opplyst at de vet det eksisterer. Om jeg derimot hadde matchet seksuelt med noen som hadde de preferansene er en annen historie, for selv har jeg det ikke. Dvs vanlig veksling på å være dominerende i senga er jo digg, men det er jo noe annet vil jeg tro. Det har vel ikke med avstraffelse å gjøre sånn sett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå