AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har lyst å studere til sykepleier, men er avhengig av å jobbe samtidig som jeg studerer. Noen her som har gjort det? Hvordan gikk det? Anonymkode: 8130e...d9f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Jeg gjorde dette, det var selvsagt til tider tungt, men jeg tok ekstravakter og kunne dermed styre litt selv når behovet for fri var der. Det ble litt tungt det siste året når man er så mye i praksis men kom meg gjennom det 🙂 Anonymkode: 9bd55...38b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Tok deltid og jobbet 50 % ved siden av. Anonymkode: 3ce0b...3fe
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Det går nok fint å jobbe utenom.Det er ikke så krevende teori på sykepleien og mange av eksamenene er i gruppe med alle hjelpemidler tillatt eller mappe-evaluering. Anonymkode: 5bed7...02f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går nok fint å jobbe utenom.Det er ikke så krevende teori på sykepleien og mange av eksamenene er i gruppe med alle hjelpemidler tillatt eller mappe-evaluering. Anonymkode: 5bed7...02f Det er veldig etter hvor man går tror jeg. Vi hadde ingen gruppe eksamen, heller ikke bachelor var gruppe. Ingen mappe evalueringer, så er sikkert ulikt fra skole til skole. Vi hadde flere skoleeksamer., men også noen hjemmeeksamener ja men kun individuelle. Anonymkode: 9bd55...38b 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig etter hvor man går tror jeg. Vi hadde ingen gruppe eksamen, heller ikke bachelor var gruppe. Ingen mappe evalueringer, så er sikkert ulikt fra skole til skole. Vi hadde flere skoleeksamer., men også noen hjemmeeksamener ja men kun individuelle. Anonymkode: 9bd55...38b Ok.Trodde det var nye regler nå,og at alle skoler praktiserte likt.Dersom det varierer mye ville jeg råde TS til å studere fagplanene ved hver enkel skole nøye. Det beste er kanskje å ta utdanningen på deltid.Er tross alt bedre å bruke den ekstra tiden det tar,enn å bli hengende etter på et fulltids-studium (om det viser seg å bli for mye å gape over når man jobber utenom). Anonymkode: 5bed7...02f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok.Trodde det var nye regler nå,og at alle skoler praktiserte likt.Dersom det varierer mye ville jeg råde TS til å studere fagplanene ved hver enkel skole nøye. Det beste er kanskje å ta utdanningen på deltid.Er tross alt bedre å bruke den ekstra tiden det tar,enn å bli hengende etter på et fulltids-studium (om det viser seg å bli for mye å gape over når man jobber utenom). Anonymkode: 5bed7...02f Mulig det er nye regler nå da, jeg var ferdig i 2011 🙂 Det går fint å jobbe med slik vi også hadde det, det kan bare bli litt tungt om TS må jobbe mye og ikke kan ta fri eller kutte ned arbeidsmengden inde mest hektiske periodene. Men som AB sier her studer studieplanen🙂 Anonymkode: 9bd55...38b
Teriyaki Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det er nye regler nå da, jeg var ferdig i 2011 🙂 Det går fint å jobbe med slik vi også hadde det, det kan bare bli litt tungt om TS må jobbe mye og ikke kan ta fri eller kutte ned arbeidsmengden inde mest hektiske periodene. Men som AB sier her studer studieplanen🙂 Anonymkode: 9bd55...38b Jeg var ferdig i 2014 og vi hadde det som dere bare at vi hadde en gruppeeksamen på tre uker og vi gjorde bachelor to og to.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Det er forskjell på studieplanene ja, så gå innom nettsidene og les nøye, særlig mtp. obligatorisk undervisning. Hadde heller ingen gruppeeksamer, kun arbeidskrav ble gjort i grupper, men mange var også individuelle. Personlig var det tøffeste å være i praksis samtidig som jeg var i turnus deltid. Jeg jobbet 4 mnd uten en eneste fridag, og hadde jo doble vakter enkelte dager hver uke. Holdte på å bli gal:P Men det gikk nå på et vis. Anonymkode: 3e518...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 Jeg går siste året på VID nå. Vi har ingen gruppeeksamener, har noen prosjektoppgaver som er grupper men kun individuelle skoleeksamener og bacheloroppgaven er individuell. Det tyngste med å jobbe ved siden av studiet er ikke når man går på skolen og har forelesninger men det er når man er i praksis. Mange som klarer det fint altså, men enkelte søker jobben om ulønnet permisjon i praksisperiodene for det kan bli litt heftig til tider. Jeg har kun ekstravakter ved siden av skolen for da kan jeg bestemme litt mer selv når jeg vil jobbe. Har ikke tatt så mange ekstravakter når jeg har vært i praksis men noen. Lykke til med utdanningen Anonymkode: e7f1c...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå