Gå til innhold

Hvorfor er Skandinavia mer feministiske samfunn enn andre deler av verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror dere Skandinaviske samfunn er mer feminsitiske enn andre land? Jeg tror det ikke kan handle om at mennene i denne delen av verden er ondere mot damer og derfor blir kvinnene mer irriterte.

Anonymkode: 92fb8...813

Videoannonse
Annonse
Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)

Jeg tror det handler mye om at Skandinaviske kvinner generelt misliker mennene i egne land mer enn i kvinnene i andre deler av verden. Hvorfor så mange gjør det kan en bare fundere over.

Det mest latterlige av det hele er at når feministene får herje fritt og øke kvinners posisjon betraktelig (som oftest på menns bekostning). Vil det videre føre til at kvinnene blir mer feministisk, for pluttselig er det ikke nok "gode menn" å gifte seg med. Da er det bare å gå enda mer berserk i samme rettning.

Endret av Jonasmann
Skrevet
13 timer siden, Jonasmann skrev:

Jeg tror det handler mye om at Skandinaviske kvinner generelt misliker mennene i egne land mer enn i kvinnene i andre deler av verden. Hvorfor så mange gjør det kan en bare fundere over.

Det mest latterlige av det hele er at når feministene får herje fritt og øke kvinners posisjon betraktelig (som oftest på menns bekostning). Vil det videre føre til at kvinnene blir mer feministisk, for pluttselig er det ikke nok "gode menn" å gifte seg med. Da er det bare å gå enda mer berserk i samme rettning.

Hadde kvinner i Midtøsten fått lov å herje like fritt så hadde det vært samme greia der. Problemet er at feminister uten bakkekontakt skriker høyere enn den gjengse kvinne, og får det til å virke som om kjønnene er i krig.

Feminister i Sverige er kvinner som gjør at jeg skammer meg over eget kjønn, og de er ikke nødvendigvis feminister heller, bare stakkarslige kvinner som skriker høyt (og pisser på medsøstre og egne landsmenn da de ikke nevner de faktiske problemene). Dette ble litt avsporing, men poenget mitt er at det er likestilling i Skandinavia, og det innebærer at alle grupper kan fronte sin sak. Hadde det vært lik likestilling over hele verden hadde ikke dette vært unikt for Skandinavia. 

Anonymkode: 9cad9...a78

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det kommer mye av at kvinner i Skandinavia antagelig er de frieste og mest priviligerte kvinnene i verden. Dermed har også den relativt lille gruppen som definerer seg som feminister mye større rom for å komme på banen, og disse er som kjent mye mer høylytte enn andre kvinner. 

• Liker 4
Skrevet

Skandinavia er ikke bare de mest feministiske.

De er også de minst rasistiske, minst xenofobiske og minst klassedelte landene i verden.

Det er ikke tilfeldig. Alle disse henger tett sammen.

Anonymkode: 6af6e...7a1

• Liker 5
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skandinavia er ikke bare de mest feministiske.

De er også de minst rasistiske, minst xenofobiske og minst klassedelte landene i verden.

Det er ikke tilfeldig. Alle disse henger tett sammen.

Anonymkode: 6af6e...7a1

Samtidig er de jo noen av de mest mannsfientlige og. I tilleg til at de bryr seg mindre om samfunnets overlevelse.

• Liker 1
Skrevet

feminisme er boss og det er det alltid vært. det er helt sinnsykt hvordan de får lov å holde på. de skal ikke ha samme rettigheter som menn, noe de har, de skal ha MER . feminisme er gift. vi må slutte å være så politisk korrekte

• Liker 1
Skrevet

De er frie , likeverdige og har akkurat de samme mulighetene som menn hva gjelder utdanning, arbeid og rett til å eie bolig drive forretninger. Jeg trenger vel ikke nevne at deres muslimske medsøstre i den islamske delen av verden ikke er like priviligerte. Ikke kan de gå ut uten samtykke fra sin mann, gifte som småjenter, Muhammed giftet seg eller forlovet seg med en av sine koner , aisha tror jeg hun het som 9 åring. Mannen uten feil og lyte. I koranen stpr det at en kvinne skal være lydig mot sin mann og aldri nekte han sex. De er hans åker. Heldigvis har vi (enda) en sterk overbevisning om at kvinner har råderett over sin egen kropp. En tanke som er uforståelig for muslimske kvinner.  Likevel når jeg foreslår at vi demonstrrere mot islams kvinnesyn i 8.mars tog, blir de rasende på meg. Forstå det den som kan.

Med holsen fra

Jon Are

Skrevet

Fordi vi er et av de frieste, mest likestilte og tolerante landet i verden. Blir helt matt når jeg leser kommentarer fra folk som hevder at Norge er så rasistisk , grusomt og undertrykkende når alle statistikker viser til det helt motsatte.

Tenker også at fremtiden kommer til å bli spennende for det er slik at Norge i fremtiden vil være styrt av kvinner i alle ledd. Dette vil være et historisk unikt tilfelle

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, brownbrown skrev:

feminisme er boss og det er det alltid vært. det er helt sinnsykt hvordan de får lov å holde på. de skal ikke ha samme rettigheter som menn, noe de har, de skal ha MER . feminisme er gift. vi må slutte å være så politisk korrekte

Har du noen konkrete eksempler på at kvinner ønsker flere rettigheter enn menn?

• Liker 5
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk her svarer på problemstillingen ved å gjenta det TS allerede vet, at Skandinavia er feministiske land.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk her svarer på problemstillingen ved å gjenta det TS allerede vet, at Skandinavia er feministiske land.

Så alle land der likestillingen er kommet langt er liksom feministisk fordi de ikke er mannsjåvinistisk. Herlig logikk..

Anonymkode: a11f5...a7b

• Liker 4
Skrevet
På Thursday, December 29, 2016 den 14.09, herzeleid skrev:

Jeg tror det kommer mye av at kvinner i Skandinavia antagelig er de frieste og mest priviligerte kvinnene i verden. Dermed har også den relativt lille gruppen som definerer seg som feminister mye større rom for å komme på banen, og disse er som kjent mye mer høylytte enn andre kvinner. 

Enig!

Er drittlei disse superfeministene som skal uttale seg på vegne av alle oss andre. De gir et dårlig bilde og får menn til å tro at kvinner er en gjeng sutrete og feite mannshatende leser med hår under arma og som leser mensenpoesi.

Skrevet

Vi har hatt det altfor godt altfor lenge. Når et land har det for bra begynner det med selvdestruktiv og ødeleggende politikk. 

Det har vist seg å være riktig i hele den vestlige sivilasjon. 

Anonymkode: c3518...743

Skrevet

Hva er greia med  menn som bruker kvinneguiden  til å skrive så nedlatende om feminister? Går ikke en uke uten at noen må skrive et innlegg om at kvinner hater menn,  undertrykker menn osv. Hvor treffer dere disse damene? 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Enig!

Er drittlei disse superfeministene som skal uttale seg på vegne av alle oss andre. De gir et dårlig bilde og får menn til å tro at kvinner er en gjeng sutrete og feite mannshatende leser med hår under arma og som leser mensenpoesi.

For 30 år siden omtale feminister flest at disse feministene var helt sprø og var på sidelinjen, i dag så har de tatt helt over. Det var en gang man kunne kritisere andre feminister og forsatt ha en jobb etterpå, argumenter var basert på fakta og ikke laget tull. Den tid er nå over og feminismen i Norge kan nå bare kollapse innover i seg selv i løpet av noen år.        

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Hva er greia med  menn som bruker kvinneguiden  til å skrive så nedlatende om feminister? Går ikke en uke uten at noen må skrive et innlegg om at kvinner hater menn,  undertrykker menn osv. Hvor treffer dere disse damene? 

Har ikke menn lov til å si hva de mener? 

Skrevet
På 28.12.2016 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere Skandinaviske samfunn er mer feminsitiske enn andre land? Jeg tror det ikke kan handle om at mennene i denne delen av verden er ondere mot damer og derfor blir kvinnene mer irriterte.

Det er vanskelig å svare på/synse om dette uten at du definerer hva du mener med feministisk. Det hadde også vært greit med en kort definisjon på "skandinaviske samfunn" og "andre land". Hvis ikke blir det fort en kvasidiskusjon der alle svarer ut i fra egne definisjoner, og følgelig ikke nødvendigvis snakker om det samme. 

Jeg tror heller ikke det kan handle om onde menn og irriterte damer, men jeg må innrømme at argumentasjonen er besnærende i all sin deilige forenkling. 

Anonymkode: e53d3...54e

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

For 30 år siden omtale feminister flest at disse feministene var helt sprø og var på sidelinjen, i dag så har de tatt helt over. Det var en gang man kunne kritisere andre feminister og forsatt ha en jobb etterpå, argumenter var basert på fakta og ikke laget tull. Den tid er nå over og feminismen i Norge kan nå bare kollapse innover i seg selv i løpet av noen år.        

Enig☺

Skrevet
På Saturday, December 31, 2016 den 8.31, ElinX0Xpoliti skrev:

Har ikke menn lov til å si hva de mener? 

Er vel ikke det jeg sier?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...