Gå til innhold

Bruker du mellomnavnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du mellomnavnet ditt...

-Til vanlig i hverdagen?

-På Facebook?

Ingen vet at jeg har et mellomnavn, fordi jeg aldri har brukt det. Jeg vurderer å bruke det igjen, men bruker dere det på nettsteder som Facebook eller andre?

Altså dere som har. Jeg vet om enkelte som kun benytter seg av etternavn på nett.

Anonymkode: ae8d2...8ba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun når jeg skriver under på ting, og ja, har hele navnet på facebook.

vurderer å fjerne det, sånn helt og holdent. Men blir så mye stress med skifting av pass osv. 

Anonymkode: 02d2e...4f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke mellomnavn. Men navnet mitt har flere, flere navn i seg :P 

Anonymkode: df27f...688

• Liker 1
Skrevet

Har to ganske unike mellomnavn, men bruker dem ikke til vanlig eller på face. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Brødsmula
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker det ikke. Har ikke noe imot mellomnavnet mitt, synes det er fint. Men jeg blir så innmari gretten hvis folk kaller meg med både fornavn og mellomnavn. Også vil jeg ikke at noen skal google hele navnet mitt og finne den skikkelige pinlige quizen jeg lagde da jeg var 11, som jeg ikke får slettet på noen som helst måte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mellomnavnet mitt på Facebook.

Jeg bruker ikke mellomnavnet mitt når jeg introduserer meg så sant det ikke er noen spesiell grunn til det. Mellomnavnet mitt er utenlandsk og må alltid staves minst et par ganger, så jeg dropper det som regel muntlig. Det er strevsomt nok å få folk til å skrive etternavnet mitt (som riktignok er norsk, men ikke særlig vanlig) korrekt.

Når jeg underskriver noe bruker jeg initialet i mellomnavnet. Altså fornavn - forbokstav i mellomnavn - etternavn. Når jeg skriver navnet mitt i en e-post bruker jeg normalt også kun initialet.

Anonymkode: 9d2b0...1a3

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du mellomnavnet ditt...

-Til vanlig i hverdagen?

-På Facebook?

Ingen vet at jeg har et mellomnavn, fordi jeg aldri har brukt det. Jeg vurderer å bruke det igjen, men bruker dere det på nettsteder som Facebook eller andre?

Altså dere som har. Jeg vet om enkelte som kun benytter seg av etternavn på nett.

Nei... Burde kanskje d, for d er pent, men,,,,, vane er vane og jeg foretrekker enkelthet

Anonymkode: bb7b8...18c

• Liker 1
Skrevet

Nei, bruker kun fornavn og etternavn. Veldig få vet om mellomnavnet og ettermellomnanvnet bruker jeg sjeldent.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mellomnavnet mitt på Facebook.

Jeg bruker ikke mellomnavnet mitt når jeg introduserer meg så sant det ikke er noen spesiell grunn til det. Mellomnavnet mitt er utenlandsk og må alltid staves minst et par ganger, så jeg dropper det som regel muntlig. Det er strevsomt nok å få folk til å skrive etternavnet mitt (som riktignok er norsk, men ikke særlig vanlig) korrekt.

Når jeg underskriver noe bruker jeg initialet i mellomnavnet. Altså fornavn - forbokstav i mellomnavn - etternavn. Når jeg skriver navnet mitt i en e-post bruker jeg normalt også kun initialet.

Anonymkode: 9d2b0...1a3

Som dette. Dvs mellomnavnet mitt er norsk, men langt. Og strev nok med å få etternavnet mitt korrekt stavet av andre, da et "kjendisetternavn" kun har et par bokstavers forskjell, kun den ene forskjellen gir ulik uttale. 

Anonymkode: 2b26a...524

• Liker 1
Skrevet

Ja bruker det til vanlig og på fb. Føler det gir meg litt substans...

Anonymkode: fda1e...332

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hva mellomnavn er, men jeg hadde to fornavn, der det siste aldri ble brukt. Og det fungerte greit. Men i senere år begynte institusjoner/firma å ikke lenger godta mitt oppgitte navn, men slå meg opp i folkeregisteret og bruke det fulle navnet som der sto. Utrolig irriterende, så jeg så meg nødt til å skifte navn og sløyfe det andre fornavnet.

Den amerikanske dusteboka holder jeg meg for god til å benytte.

Anonymkode: c2c5f...f6a

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk til alle som har svart. Noen har sagt til meg at mellomnavn er gammeldags. Er dere enige?

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...