Twigi Skrevet 2. desember 2004 #1 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg skal sy liftgardin til stua. Har nok stoff til å fore med hovedstoffet, slik at det blir pent også fra utsiden. Jeg har kjøpt "kirsch" sitt system, og har kjøpt spiler i tillegg. Har nemlig sydd en liftgardin tidligere, og den ble litt slaskete. Spørsmålet er: Hvor skal spilene festes i forhold til ringene? Jeg skal sy spilene inn i smale lommer med jevne mellomrom - har jeg rett i at disse skal vært midt mellom ringene? Da får jeg vel penest opptrekk......hvis jeg har spiler og ringer på samme nivå, så vil jo spilene forsvinne på baksiden når jeg trekker opp gardina, tror jeg. Hmm - jamen ikke lett å forklare Hvis noen forsto hva jeg spurte om, er jeg glad for tips og ideer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 2. desember 2004 #2 Del Skrevet 2. desember 2004 Kan desverre ikke hjelpe deg, men kanskje du kan hjelpe meg.... Hva betalte du for dette og hvilken bredde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 2. desember 2004 Foreløpig har jeg bare alt utstyret, da..... men så langt har jeg brukt følgende: To sett med kirsch - liftpakke 160 lengde: 830 kroner ( :o ) Det verste er at jeg tror de er billigst..... Så har jeg kjøpt endel pakker med fiberstenger på Stoff og Stil i Drammen, de kostet ca 45 for en pakke med 5 stk. (lengde 160) Jeg har innmari store, gamle vinduer, så det er vanskelig å finne bredt nok stoff. Kjøpte et fast, fint stoff hos Stoff og Stil, det var dobbel bredde og bare 90 kr meteren. Kunne ønsket meg bedre utvalg der, men prisene er fantastiske. Finner ikke noe under hundrelappen per meter andre steder, og dette stoffet var attpåtil 260 bredt! Det er mer stoff enn jeg trenger til gardiner, er beregnet litt til puter etc. Så hittil har jeg handlet for 1365 (huttetu! Synes det var dyrt jeg) Hva har du gjort, Pjusk, som fikk meg til å regne sammen dette ??? Og på toppen av det hele har jeg bestilt sidegardiner til 1600 (og det er også rimelig, med tanke på at de er ferdig sydde og det er over 10 meter stoff......) Tror kanskje ikke det blir nytt gulvteppe før jul likevel....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 2. desember 2004 #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Wow! "Ny" stue til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 3. mars 2005 #5 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har en stygg skitten ikea-liftgardin, som jeg tenkte å bare "trekke om". Tror det skal gå greitt. Sy et stoff som ser likt ut som det gamle bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå