Gå til innhold

Alene med barn.. student - hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går et deltidsstudiet med tre praksisperioder. Skal snart inn i min første (på tre mnd) og da har jeg fullført et år. Har litt sparepenger på konto, men redd det ikke rekker gjennom tre praksisrunder til sammen. Har et barn på snart 8 år jeg har full omsorg for og et barn til med ny mann som nylig gjorde det slutt.. han vil vi skal dele mest mulig på omsorgen for barnet. Må omrokkere på arbeidstider siden det er mye aftenvakter.. Hva nå, bør jeg pause studier rett før skoleåret er omme? Tror vi vil  klare oss fint utenom praksisperiodene, de jeg er mest bekymret for.. økonomien er jeg mest redd for!

Anonymkode: 8b5ce...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare på spørsmålet ditt når du ikke oppgir hvordan økonomien din er ellers. Har du jobb ved siden av? Tjener du greit? Gir jobben mulighet for å jobbe mer når du har ferie eller rolige perioder på studiet? 

Jeg klarte meg fint gjennom praksisperiodene på mitt studie (gikk et studie med 50% praksis) selv om jeg "tapte" mye penger på praksis da jeg måtte ta meg fri fra den andre jobben min. Redningen var at jeg hadde mulighet til å ta på meg ekstra vakter utenom og i tillegg var de på praksisstedet ganske greie - jeg fikk f.eks. dra en halvtime tidligere her og der da det passet seg slik uten at jeg gikk glipp av noe viktig.

Anonymkode: 650aa...990

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å svare på spørsmålet ditt når du ikke oppgir hvordan økonomien din er ellers. Har du jobb ved siden av? Tjener du greit? Gir jobben mulighet for å jobbe mer når du har ferie eller rolige perioder på studiet? 

Jeg klarte meg fint gjennom praksisperiodene på mitt studie (gikk et studie med 50% praksis) selv om jeg "tapte" mye penger på praksis da jeg måtte ta meg fri fra den andre jobben min. Redningen var at jeg hadde mulighet til å ta på meg ekstra vakter utenom og i tillegg var de på praksisstedet ganske greie - jeg fikk f.eks. dra en halvtime tidligere her og der da det passet seg slik uten at jeg gikk glipp av noe viktig.

Anonymkode: 650aa...990

Nesten 77% stilling.. har ikke mulighet å jobbe mer enn det. Men med praksis fra 9-15 hver dag blir det hardt i tillegg å gå dobbelt 3-5 dager i uken. Pluss 6-7000 fra Lånekassen. Som sagt er jeg alene fullt med eldste annet enn annenhver helg. Kan jo tilby faren der mer samvær såklart.. 

Anonymkode: 8b5ce...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...