AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Del Skrevet 28. desember 2016 Vi skal ha middagsselskap på nyttårsaften, og blir 8-10 personer. På menyen er det kalkun med godt tilbehør til hovedrett (dessert og evt forrett er ikke bestemt enda). MEN, en av gjestene er vegetarianer. Hva kan jeg servere henne? Det bør jo være litt mer stas enn en bolle med ris, men vet ikke om det er mye ork å lage nøttestek til én person? Har dere noen forslag? Anonymkode: b0f6f...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrey Hepburn Skrevet 28. desember 2016 #2 Del Skrevet 28. desember 2016 Falafel? Finnes mange måter å variere dem på! Disse er gode: http://www.greenkitchenstories.com/herb-pistachio-falafel/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 28. desember 2016 #3 Del Skrevet 28. desember 2016 Vegisterkaker. Så latterlig enkelt å lage og godt. 1 Blomkål 2dl basmatiris 1dl havregryn salt og pepper 2ts muskattnøtt Kok opp blomkålen, kok opp risen til den er løs og fluffy (vi brukte jasmin og hadde den noe mer .. våt) bland alt sammen med en stavmikser, stek i panne med litt olje. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 28. desember 2016 #4 Del Skrevet 28. desember 2016 Hyggelig at du ønsker å lage noe ekstra Litt av tilbehøret som dere skal ha til kalkunen kan dere eventuelt legge side (slik at det ikke stekes med kalkunfettet). En dessert uten gelatin hadde også vært å anbefale, men du som vert bestemmer selvsagt. -En god cousous salat -Pai eller quiche -Sheppardspai -Fylte paprika eller sopp -En god pastarett Det trenger ikke å være så veldig tradisjonelt, vegetarianere setter som regel pris på alt de får fra verten selv om det er en skål med vasket isbergsalat (been there...) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Del Skrevet 28. desember 2016 Pizza med grønnsaker? Taco uten kjøtt? Hvis ikke det skal være veldig fancy da. Anonymkode: 55097...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 28. desember 2016 #6 Del Skrevet 28. desember 2016 Det greieste må vel være å finne noe som kan serveres med mye av det samme tilbehøret som kalkun. Sånn bortsett fra selve kalkunen og sausen, burde vel det resterende være vegetariervennlig? Poteter, salat, waldorf etc? Nøttestek, bønneburger, panert tofu? Forrett og dessert lager du selvsagt noe som kan serveres til alle. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 28. desember 2016 #7 Del Skrevet 28. desember 2016 http://www.bbcgoodfood.com/recipes/collection/vegetarian-christmas Kanskje noe til inspirasjon? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #8 Del Skrevet 28. desember 2016 Du kan prøve å finne noen enkle oppskrifter på vegetarisk wok. Det er ofte ferdig på sånn 10-15 minutter. Du kan tilsette cashewnøtter for å gjøre det mettende. Dvs stekte grønnsaker med krydder + cashewnøtter. Ganske benkers og veldig godt. Du skal kanskje bruke stekeovn til kalkun? For om du hadde en ledig så kanskje en type bakt potet med fyll hadde vært noe? Hun er vegetarianer og spiser melkeprodukter? http://vegetarmat.org/oppskrift/bakt-potet-med-sopp-og-avocadosalsa/ (Veganere kan bytte ut smør og crème fraîche med f. eks. olivenolje) Jeg er veggis og bruker ikke spise så avansert mat selv, så jeg hadde vært takknemlig for noe veldig enkelt. Tror kanskje jeg hadde følt meg litt til bry om verten lagde veldig fancy mat til bare meg Anonymkode: e1961...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Del Skrevet 28. desember 2016 Falafel Anonymkode: 1ca16...461 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #10 Del Skrevet 28. desember 2016 Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Del Skrevet 28. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 Du hørtes trivelig ut å komme på besøk til! Anonymkode: 59f3b...3c7 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Del Skrevet 28. desember 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 Må man ta med legeattest til deg? Eller holder det med lapp fra foreldrene? Siden du holder barneselskap... Anonymkode: be65b...1a5 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 28. desember 2016 #13 Del Skrevet 28. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 Nå lo jeg høyt. Ser for meg at de av gjestene som ikke kommer med legeerklæring eller lapp fra mamma først inspiseres fra øverst til nederst for å være sikker på at de ikke har kledd seg i noen nymotens greier eller glemt å presse skjortekragen, før de aller nådigst får komme inn i stua hvor du har talt opp en og en halv potet og 50 gram surkål til hver gjest. Godt nyttår og slå dere løs alle sammen! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. desember 2016 #14 Del Skrevet 29. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 Du har det ikke helt godt med deg selv, har du? Jeg syns det er hyggelig av ts å tenke på alle gjestene, noe som på den annen side bør være naturlig når man først inviterer gjester. Jeg ser for meg at en eller annen form for vegetarburger kan serveres, ellers er det jo en del vegetaralternativer i frysedisken, kanskje du finne noe egnet der? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #15 Del Skrevet 29. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 Anonymkode: 9866e...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #16 Del Skrevet 29. desember 2016 Du kan kjøpe ferdige vegetarschnitzler fra halsans køk på f.eks meny eller helsekostbutikk. De er gode med f.eks rosenkål, surkål eller hva du har til. Og Toro peppersaus er uten kjøttkraft siden det kun er en person og du sikkert har mye annet å tilberede så tenker jeg det er innafor med litt juks Anonymkode: 4212f...b4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 29. desember 2016 #17 Del Skrevet 29. desember 2016 Hvis du bor i Oslo kan du svinge innom vegetardisken på Meny Ringnes Park hvis du ikke ønsker å lage noe selv. Den har flott utvalg! Tror du også kan bestille noe i forveien, hvis det er noe du vil være sikker på å sikre deg. Jeg har en vegetargjest på nyttårsaften, og jeg skal lage en slags kjøtterstatning ("kjøttkaker") av bønner, grønnsaker, krydder og ris/havre/bulgur til henne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 29. desember 2016 #18 Del Skrevet 29. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 hadde du kommet til meg, så hadde du fått servert en gammel skosåle. Jeg deler ikke ditt livssyn, jeg synes det er usunt å ha så manglende respekt for andre 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 29. desember 2016 #19 Del Skrevet 29. desember 2016 Jeg hadde servert noe som funker sammen med (det vegetariske) kalkuntilbehøret - poteter, grønnsaker, walorfsalat... Hvis du vil ha ferdigkjøpt er "kjøttbollene" fra Hälsans Kök gode, de finner du i frysedisken hos helsekostbutikker og noen ganger på Meny etc. Eventuelt er vegisterkakene nevnt lenger oppe i tråden gode, oppskriften er fra Veganmisjonen: http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html Så hadde jeg fikset en vegetarisk saus ved siden av (fløtesaus, eller brun saus). Bare husk å ikke bruke kjøttkraft eller kjøttbuljong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #20 Del Skrevet 29. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Her serveres konsekvent surkål og poteterer til vegetar/veganere. Deler ikke deres livvsyn da jeg mener det ikke er sunt. Kan man fremvise påvist allergi får man annen mat Anonymkode: 17272...c94 Jeg er vegetarianer, og helt enig med deg i den første setningen din. Ikke noe ekstra styr til meg, takk. Jeg spiser poteter og tilbehør. Anonymkode: c75d1...b53 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå