Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter skikkelig med tørr hodebunn... Jeg klør og flasser og synes synd på meg...

kan noen tipse om shampoo/andre produkt som kan hjelpe? Vasker håret 2, kanskje 3 ganger i uken, nå bruker jeg en define shampo for tørr hodebunn (brun flaske) og balsam i tuppene.

(bor litt utenfor stor by/tettsted, så har lite tilgang til frisør ol så har ikke vært for å kjøpe noe dyr shampoo enda)

Anonymkode: a044a...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket at det ikke er atopisk eksem eller lignende først? Jeg fikk spesial sjampo hos lege mot eksem, det redda meg.

Anonymkode: eced4...03b

Gjest Nordavind
Skrevet

Jed sleit med sånt tidligere selv, og har prøvd en del forskjellig. Ingen av de hjalp, til jeg prøvde en som heter "Cutrin Bio+ dandruf control". Den hjalp veldig. 

Skrevet (endret)

Kanskje prøve noe annet... kur håret og hodebunnen med oljer. Kokosolje, olivenolje...det du liker.. bruk rensebalsam istedet for shampo, som Wen.

Får du i deg nok omega 3?

Endret av Kinno
Skrevet

Ja, har du rødlig hud i ansiktet eller lignende? Om det er eksem eller sånn så må du behandle det og ikke tørr hodebunn. Da kan du i verste fall gjøre det verre

Anonymkode: 99789...a76

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket at det ikke er atopisk eksem eller lignende først? Jeg fikk spesial sjampo hos lege mot eksem, det redda meg.

Anonymkode: eced4...03b

Har ikke sjekket, men er generelt tørr (flasser endatil i øyenbryn!) på vinterstid, så tror ikke jeg har eksem??

hakke peiling egentlig! Er det noe som evt kan sjekkes uten å gå til lege? Er ca 2-3 ukers ventetid på legetime her, og tipper at jeg ikke blir tatt alvorlig pga dette... Legen er av den gamle sorten...

Anonymkode: a044a...3e7

Skrevet

Gå på apoteket og spør etter shampo og olje for tørr hodebunn. ACO eller Cosmica. Fungerer veldig godt.

Anonymkode: 704a1...494

• Liker 1
Skrevet

Tror du skal gå en tur til legen. Kan være psoriasis, og da hjelpe det med diprosalic liminent som du får hos legen fks.

Anonymkode: 66b96...fe8

Skrevet

Acos gelé mot tørr hodebunn. 

Anonymkode: 7d17d...c9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...