Gå til innhold

Har noen prøvd grønn smoothie utfording?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ned ti kilo i vekt og leste i dag på facebook om en sånn grønn smoothie utfordring. Er det godt? Blir man mett? Har lyst å prøve, men vet ikke... Må vel trene litt også.

Burde være lettere å gå ned i vekt føler jeg men for meg er det vanskelig. :sukk:Kommer meg ikke på treningsstudio for føler alle ser at jeg er så lat. Har ikke viljestyrke, men kanskje jeg greier og bytte ut frokost med en slik smoothie. Men den må smake godt, klarer ikke å drikke det om det blir fæl smak!

Anonymkode: 38196...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønn smoothie utfordring? Det må du nesten forklare litt nærmere!

• Liker 2
Skrevet

Drikker grønn smoothie hver dag, har ikke merket så mye på vekta akkurat, men så har jeg heller ikke veid meg på en stund. Jeg drikker det for å få mer energi, ikke for å gå ned i vekt. Du blir vant til smaken, dessuten kan du legge til noen eplebiter, appelsin eller blåbær. Grønnkål gir mildere smak enn spinat. For å gå ned i vekt tipper jeg det er mer effektivt å spise grønnsakene, da får magen noe å jobbe med.

Anonymkode: 7ba9a...8b5

Skrevet

Nei, du trenger ikke trene for å gå ned i vekt. Det er faktisk veldig enkelt å gå ned i vekt, du trenger bare å innta litt færre kalorier enn du bruker, og gjøre det en god stund. Men du kan også gjøre det skikkelig vanskelig for deg selv. Hvis du ønsker god smak og metthet, og sliter med å mobilisere viljestyrke, er vel ikke grønn smoothie akkurat tingen for deg.

Skrevet

Jeg vet at det er enkelt og jeg sier mitt største problem er at jeg mangler viljestyrke !
Skrev ikke for å bli kjefta på, det gjør jeg nok selv. :(

Smoothie kan jeg klare og lage fint. Lurte på hva dere andre gjør og om noen har prøvd sånn utfordring. Jeg fant det på en side. Utfordringen er, drikk grønne smoothier hver dag i 21 dager. Men det er ikke for å gå ned i vekt. Det er bare for meg... Kan dere se denne?

Skrevet

Grønn smoothie er ikke godt med mindre man har en blender som gjør at man unngår "chunks" av grønne blader :riste:

Skrevet

Jeg må ha veldig god tid for å klare og spise frokost og uten frokost ender jeg opp med å bli så sulten at jeg spiser alt for mye og/eller helt feil til lunsj. Løsningen for meg er derfor en grønn smoothie som jeg lager og setter i kjøleskapet kvelden før. Den kan drikkes i bilen, på toget eller når jeg er vel fremme på jobb uten for mye styr. Min variant består av spinat, litt mango eller bringebær for smakens skyld, et par spiseskjeer havrekli, rå ingefær og Supri-juice m/grønnsaker. Den gir energi og holder meg mett (Og blodsukkeret mitt stabilt) frem til lunsj slik at jeg greier å tenke på hva jeg spiser da også. Et pluss er at den også dekker en stor del av dagsbehovet for frukt og grønnsaker. Men jeg gidder nok ikke lage en ny variant hver dag... ;)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar Leo ! Hvor mye lager du?

Skrevet
5 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Grønn smoothie er ikke godt med mindre man har en blender som gjør at man unngår "chunks" av grønne blader :riste:

Frossen spinat og ditto grønnkål fungerer veldig bra! Hater "chunks"!

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar Leo ! Hvor mye lager du?

Ca. 4 dl. Da bruker jeg 30 g. mango eller bringebær, 50 g. spinat, 25 g. rå ingefær (Kan sløyfes. Jeg er veldig glad i ingefær), 2 ss. havrekli og 3 dl. Suprijuice (Helst den grønne).

Inneholder nok litt mye frukt til å kunne kalles "helgrønn", men jeg spiser så og si ikke frukt eller drikker juice ellers og så skal det jo helst smake godt da! ;)

Endret av Leo
  • Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det er enkelt og jeg sier mitt største problem er at jeg mangler viljestyrke !
Skrev ikke for å bli kjefta på, det gjør jeg nok selv. :(

Smoothie kan jeg klare og lage fint. Lurte på hva dere andre gjør og om noen har prøvd sånn utfordring. Jeg fant det på en side. Utfordringen er, drikk grønne smoothier hver dag i 21 dager. Men det er ikke for å gå ned i vekt. Det er bare for meg... 

Hvem her kjefter på deg? Du må slutte å kjefte på deg selv!

Ingen har ubegrenset lager av viljestyrke. Jeg sier jo bare at smoothieutfordring ikke er så praktisk hvis du opplever mangel på viljestyrke som et så sentralt problem at du nevner det i HI. Hvis du vil ned i vekt, er det lettere og mer effektive måter å gjøre det på, som ikke krever viljestyrke på den måten.

Er ikke motivasjonen for utfordringen å gå ned i vekt? Skal du drikke smoothiene for en annen grunn? Hva da?

• Liker 1
Skrevet

Den legendariske "Mat fra bunnen" :rolleyes:

Ikke regn med at det skal smake godt og føles deilig å gjennomføre dette, om du forsøker. Utfordringer skal være utfordrende, det ligger liksom i navnet.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Leo skrev:

Frossen spinat og ditto grønnkål fungerer veldig bra! Hater "chunks"!

Skal forsøke med frossen det var lurt! Slipper også å vaske spinaten noe som er flott

Ts; anbefaler deg å ikke gå erke-sunt med en gang. Spinat, grønnkål, ferskpresset sitron, grønn te, cayenne pepper er ikke godt kombinert tro du meg :) 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Pringle skrev:

Den legendariske "Mat fra bunnen" :rolleyes:

Det er ikke DEN "Mat fra bunnen". Da ville smoothiene bestått av 2 dl. kremfløte, 2 dl. Creme Fraiche, en liten skvett ribbefett og 1 ss. salt! :nigo:

Endret av Leo
  • Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Det er ikke DEN "Mat fra bunnen". Da ville smoothiene bestått av 2 dl. kremfløte, 2 dl. Creme Fraiche, en liten skvett ribbefett og 1 ss. salt! :nigo:

Hah! :laugh:

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Ts; anbefaler deg å ikke gå erke-sunt med en gang. Spinat, grønnkål, ferskpresset sitron, grønn te, cayenne pepper er ikke godt kombinert tro du meg :) 

Nei, det bør ikke bli så sunt at det smaker "høggorm" ;) Mat og drikke skal smake godt!

Endret av Leo
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Nei, det bør ikke bli så sunt at det smaker "høggorm" ;) Mat og drikke skal smake godt!

Glemte at jeg også hadde oppi chia-frø, resulterte i gelé klumper :spy:

Skrevet

Hei Pringle jeg er litt nærtakende beklager. :(

Jeg vil faktisk melde meg på og du har rett med at det skal være utfordrende ! Kanskje jeg klarer det. Det virker ikke så ekstremt som mye annet.

Jeg skjønner ikke hva dere mener med DEN mat fra bunnen. Kan noen forklare? Burde jeg holde meg unna den? Ribbefett i smoothie høres æsj ut! :sjokkert:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil faktisk melde meg på og du har rett med at det skal være utfordrende ! Kanskje jeg klarer det. Det virker ikke så ekstremt som mye annet.

Jeg skjønner ikke hva dere mener med DEN mat fra bunnen. Kan noen forklare? Burde jeg holde meg unna den? Ribbefett i smoothie høres æsj ut! :sjokkert:

Det er utrolig lett å lage en smoothie, hvis du har en smoothies-mikser. Tar bare et par minutter, og så sluker du den ned på noen sekunder. Jeg bruker grønn kål, den holder seg frisk lenge i kjøleskapet, spinat, blåbær har jeg i frysern(pose). Innen den tredje smoothien var jeg hooked og da smakte det ikke så ille lengre. Chunks kan du filtrere bort også, jeg gjør ikke det. 

Anonymkode: 7ba9a...8b5

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes i hvert fall to grupper på Facebook som heter det samme. Den ene (Ikke den du linker til) har en tendens til å presentere oppskrifter som inneholder utrolig mye fett/salt/gjær. Denne gruppen har også egen tråd her på KG. Derav den kanskje litt interne spøken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...