AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har en enslig mor med to barn på ca 9 og 11 år boende over meg. Bygget er fra 1975, og dermed veldig lytt. Jeg hører det meste, og godtar også mye. Men når hun lar barna løpe og hoppe over gulvet, med roping og hoi, så reagerer jeg. Jeg klagde for ett år siden, og klagde nå i kveld igjen etter to timer sammenhengende løping, hopping og roping. Hun ble tydelig sur, og mente at "det er slik det er ", og at de ikke hadde gjort noe spesielt. "Men nå skal vi se film, så da skal du få fred". Ergo - lite forståelse derfra. Som sagt, jeg godtar/lever med mye lyd rundt meg og innser at slik er det i en eldre blokk. Men, jeg mener at når barn blir såpass som 9 og 11 år, bør de ha lært at de skal gå inne, og løpe og rope ute. Jeg syns også det er ille når moren ikke viser forståelse for at også hun må innrette seg etter sitt valg, å flytte inn i en eldre blokk, og lære barna sine å ta hensyn. Hva mener andre ? Og vær så snill ikke, ikke si "Da får du bare flytte da". Jeg har jo sagt at jeg tåler å høre mye. Dette er snakk om når det blir ganske for mye... Anonymkode: b39a3...b0f 5
Kinno Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har bodd med mye frustrerende bråk fra naboer selv så jeg vet hvordan du har det. Jeg synes ikke du overreagerer, slikt kan forårsake usunt stress. Selv er jeg veldig hensynsfull overfor andre og er redd for å bråke, i det hele tatt lagt bli merke til. Bare sånn jeg har blitt oppdratt. Og jeg snakker også om unødvendig bråk, sånn midt på natta og klokka seks om morran..Virker ikke som så mange andre gidder å ta hensyn akkurat. Heldigvis får jeg nattero nå. 1
Gjest babystøv Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Jeg skjønner at det kan bli mye bråk med barn, og det må du, jeg og alle andre bare leve med dessverre det jeg reagerer på er at barna er så store, er som du sier i den alderen burde de ha lært at man ikke roper og skriker inne, eller løper rundt inne. Det hadde jeg også reagert på, så jeg skjønner deg. Synes ikke det er feil av deg å klage. Det er på sin plass synes jeg, når du selv sier at du tåler veldig mye. Så da regner jeg nesten med at det har vært helt kaos der oppe, hihi
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Du kan veldig godt reagere på dette. Du kan jo be henne komme ned til deg mens de herjer der oppe så hører hun selv? du er heldig som bor i blok- for da har dere et styre du kan klage til! Jeg bor i selveier og har håpløse naboer uten sosiale antenner eller evne til å ta hensyn 🙄 Anonymkode: 158e3...d70
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan veldig godt reagere på dette. Du kan jo be henne komme ned til deg mens de herjer der oppe så hører hun selv? du er heldig som bor i blok- for da har dere et styre du kan klage til! Jeg bor i selveier og har håpløse naboer uten sosiale antenner eller evne til å ta hensyn 🙄 Anonymkode: 158e3...d70 Tviler på at styret vil gjøre noe som helst. Styreleder skygger unna alt som minner om konfrontasjoner og ubehag, og kaller det for "lett tapping" når folk driver å hamrer og banke sent på kveld.... Kommer jeg med barn som løper og roper, vil han mest sannsynlig si at dette er noe jeg må ordne selv, og at litt "tripping" fra barn må en tåle... Nå er klokken 22:15 og de er fortsatt i gang. Skal de aldri legge seg ???? Anonymkode: b39a3...b0f
Prestekragen Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Skjønner godt at det er en kjip situasjon, når du også har prøvd å si ifra flere ganger uten å få så mye som litt forståelse tilbake. Det er synd at noen mennesker ikke gidder å ta hensyn. Jeg skjønner godt at man må tåle en del lyd og bråk i en gammel blokk, men det skal ikke gå utover livskvaliteten og skape unødvendig stress. Jeg har ikke så mye gode råd dessverre, annet enn at du kanskje ikke trenger å være så stille selv. 1
Mari Y Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en enslig mor med to barn på ca 9 og 11 år boende over meg. Bygget er fra 1975, og dermed veldig lytt. Jeg hører det meste, og godtar også mye. Men når hun lar barna løpe og hoppe over gulvet, med roping og hoi, så reagerer jeg. Jeg klagde for ett år siden, og klagde nå i kveld igjen etter to timer sammenhengende løping, hopping og roping. Hun ble tydelig sur, og mente at "det er slik det er ", og at de ikke hadde gjort noe spesielt. "Men nå skal vi se film, så da skal du få fred". Ergo - lite forståelse derfra. Som sagt, jeg godtar/lever med mye lyd rundt meg og innser at slik er det i en eldre blokk. Men, jeg mener at når barn blir såpass som 9 og 11 år, bør de ha lært at de skal gå inne, og løpe og rope ute. Jeg syns også det er ille når moren ikke viser forståelse for at også hun må innrette seg etter sitt valg, å flytte inn i en eldre blokk, og lære barna sine å ta hensyn. Hva mener andre ? Og vær så snill ikke, ikke si "Da får du bare flytte da". Jeg har jo sagt at jeg tåler å høre mye. Dette er snakk om når det blir ganske for mye... Anonymkode: b39a3...b0f Det kjedelige med å bo i blokk er at det er ta og gi. Jeg har hatt naboer som har gått veldig langt over streken ift bråk(type rope på natten, osv). Men jeg har også lett for å bli sensitiv på lyd. Så innser at noen ganger kan bare enkelte lyder fra naboen være nok til at jeg blir følsom, men tar meg i det, fordi man må leve med noe støy eller lyder i en blokk eller et nabolag. Evt pleier jeg å ha musikk på ørene, for da 'stenger' man andre lyder ute. Ellers så er i tillegg lite hjemme. Eneste gangene jeg ville ha sagt ifra er hvis det er non- stop flere timer med masse løping, roping eller skriking, eller at det er midt på natten og man ikke får sove. Men ville tatt det på en grei måte. Om det ikke hjelper, så klager man det inn til styret. Håper det hjelper litt på vei:)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 7 timer siden, Prestekragen skrev: Skjønner godt at det er en kjip situasjon, når du også har prøvd å si ifra flere ganger uten å få så mye som litt forståelse tilbake. Det er synd at noen mennesker ikke gidder å ta hensyn. Jeg skjønner godt at man må tåle en del lyd og bråk i en gammel blokk, men det skal ikke gå utover livskvaliteten og skape unødvendig stress. Jeg har ikke så mye gode råd dessverre, annet enn at du kanskje ikke trenger å være så stille selv. Men er det noen lyder som bærer oppover ? Jeg hører absolutt ingenting fra de under meg, men lurer jo noen ganger på hvordan jeg ihvertfall innimellom kan "plage litt tilbake". På den annen side, da plager jeg også de under meg, som definitivt ikke plager meg. Anonymkode: b39a3...b0f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Dette må du nesten bare leve med når du bor i et så lytt bygg med barn boende i. Å henge seg opp i barneoppdragelsen hennes vil hvertfall ikke få henne til å møte deg på dette problemet. Eller så kan du begynne som Mr. Heckles i Friends og finne frem kosten. Anonymkode: 7a0a9...755
Legokloss Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det noen lyder som bærer oppover ? Jeg hører absolutt ingenting fra de under meg, men lurer jo noen ganger på hvordan jeg ihvertfall innimellom kan "plage litt tilbake". På den annen side, da plager jeg også de under meg, som definitivt ikke plager meg. Anonymkode: b39a3...b0f Ta en kost e.l. og dunk i taket når de løper og bråker..for å illustrere liksom. Det plager ikke de under deg 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 58 minutter siden, niledh skrev: Ta en kost e.l. og dunk i taket når de løper og bråker..for å illustrere liksom. Det plager ikke de under deg Har faktisk gjort det, men det er når de (alle tre!!!!), øver på diverse blåseinstrumenter kl 20 om kvelden (hverdag), eller søndag ettermiddag. Som dere forstår, dette er skikkelig hyggelige folk...... Anonymkode: b39a3...b0f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #12 Skrevet 29. desember 2016 Jeg mener du bør invitere mor ned for å høre selv- da tror jeg det vil bedre seg. Har selv unger Iden alderen og de kan være litt herjete men får beskjed om å roe seg ned etter kort tid- fordi vi er inne, og det bråker. Anonymkode: 158e3...d70
Legokloss Skrevet 30. desember 2016 #13 Skrevet 30. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har faktisk gjort det, men det er når de (alle tre!!!!), øver på diverse blåseinstrumenter kl 20 om kvelden (hverdag), eller søndag ettermiddag. Som dere forstår, dette er skikkelig hyggelige folk...... Anonymkode: b39a3...b0f Må flire litt av den siste kommentaren din der, men syns oppriktig synd på deg, å irritere seg over slikt er grusomt, og man blir jo ikke akkurat mindre irritert av at man er irritert. Har du forsøkt å ta opp lyden i leiligheten? og se om det da er hørbart nok så du kan spille det av for styreleder, hun naboen osv? hvis man får tatt opp lyden, og det da høres bra på opptaket, illustrerer jo det problemet litt. Alternativt foreslå at de bytter instrument til elektronisk piano for det kan de ha hodetelefoner på så kun de hører musikken
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #14 Skrevet 30. desember 2016 6 timer siden, niledh skrev: Må flire litt av den siste kommentaren din der, men syns oppriktig synd på deg, å irritere seg over slikt er grusomt, og man blir jo ikke akkurat mindre irritert av at man er irritert. Har du forsøkt å ta opp lyden i leiligheten? og se om det da er hørbart nok så du kan spille det av for styreleder, hun naboen osv? hvis man får tatt opp lyden, og det da høres bra på opptaket, illustrerer jo det problemet litt. Alternativt foreslå at de bytter instrument til elektronisk piano for det kan de ha hodetelefoner på så kun de hører musikken Har prøvd å si at det finnes noe som skal dempe lyden på blåseinstrument (en mute), men da sier hun bare "Vi skal fortsette å spille i korps, så vi må øve". Det verste er egentlig at jeg merker at jeg gruer meg for å komme hjem til meg selv. Akkurat nå, med de høye boligprisene, er det ikke så enkelt å flytte heller. Toppleiligheter er det ikke mange av, og de blir ofte ekstra dyre. Trøsten er at hun stort sett har dem annenhver uke. De øvrige ukene er det bare hun, som går som en elefant, og hennes instrument.... Anonymkode: b39a3...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå