AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Hva er grunnen til dette? Kommet hjem fra tidenes jævligste flytur med hyylende skrikerunger i alle retninger som har gaula de fulle 60 minuttene. Takk gud for at jeg ikke skulle til feks Thailand!! Barn må få fly og stillhet er ingen rett og alt det der jada. Men hvorfor kan ikke jeg betale noen hundrelapper mer for å slippe barn på fly? Slik de har i usa, en egen klasse med 16 års aldersgrense eller noe? Anonymkode: d2b65...309 1
ajarRun Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Janteloven. Skulle ønske de hadde egne barnefrie fly, det hadde vært deilig. Hvis et flyselskap forbydde barn ville jeg flydd utelukkende med dem. 6
Ananas. Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Lønner seg vel ikke med adskilte avdelinger på innenlandsfly, da.. 1
Sarya Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Turene er nok for korte. Vær en proff - fly med støydempende headsett. 👌 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Janteloven. Skulle ønske de hadde egne barnefrie fly, det hadde vært deilig. Hvis et flyselskap forbydde barn ville jeg flydd utelukkende med dem. Jeg også. Det er helt grusomt. Småbarn som hyler, søsken som krangler, sparking i setet, løping i midtgangen, bleieskift som tar opp badet - lista er lang 😫 Hadde lett betalt ganske mye mer for å slippe! @Sarya kanskje det, men reiser mye til utlandet også men får ikke alternativ om first class noe sted når jeg bestiller 😳 Anonymkode: d2b65...309 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Tror du må tenkte på noe annet enn 1. klasse, for det koster mange ganger mer enn vanlige billetter, ikke noen hundrelapper. British Airways har business class som er hakket under 1. klasse på strekningen Oslo-London, og det koster 3-4 ganger mer enn vanlige billetter. Ble oppgradert forrige gang siden jeg flyr den strekningen flere ganger i året, og selv om maten var mye bedre enn den vanlige flymaten, man får gratis drinker og en del mer plass så hadde jeg aldri betalt full pris for det. Anonymkode: 70bab...a28 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Som siste poster skriver, du må tenke på business class. Første klasse er noe helt annet og i en så vanvittig forskjellig prisliga. Her i Norge liker man REMA 1000 og Ryan air. Derfor, og vi er en liten flyplass og har få fly av den størrelsen i fast trafikk. Anonymkode: 82efc...c37 3
Prinsesse788 Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 Har ingenting med landet Norge å gjøre, flere flyselskap som flyr fra OSL med forskjellige klasser. Prøv å bestill langdistanse med BA, ThaiAir, TurkishAirways and so on... tror dog ikke at Oslo - Bergen ville slått an med så store fly eller priser 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Innenlandsfly i Norge har ikke hatt business class på mange år. Den gang de hadde var den gangen det var full frokostservering på innenlandsrutene som Fornebu - Flesland eller Sola - Fornebu. Ja, det er så lenge siden. Tiden da Gardermoen på folkemunne var militær flyplass, charterflyplass og dragracingbane Anonymkode: 14976...9d8 1
Gjest Aqua Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 (endret) Er du villig til å betale 30 000 i stedet for 4 000 for en tur til f.eks New York? Og da for business class, ikke en gang første klasse? Ikke? Det samme gjelder de fleste andre av "mannen i gata". Der har du grunnen. Det er nemlig ikke snakk om bare noen hundrelapper. Endret 28. desember 2016 av Aqua Kommafeil
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til dette? Kommet hjem fra tidenes jævligste flytur med hyylende skrikerunger i alle retninger som har gaula de fulle 60 minuttene. Takk gud for at jeg ikke skulle til feks Thailand!! Barn må få fly og stillhet er ingen rett og alt det der jada. Men hvorfor kan ikke jeg betale noen hundrelapper mer for å slippe barn på fly? Slik de har i usa, en egen klasse med 16 års aldersgrense eller noe? Anonymkode: d2b65...309 I Norge er det korte strekninger kan ikke sammenlignes med USA. I tillegg har man kostnadene. Jeg har flere som har reist til Thailand og opplevd 11 timer med unger som hyler og skriker så det er ikke bare i Norge. Har jo vært snakk om barnefrie fly med har vært mye hyl fra barnefamilier om diskriminering. I tillegg må det være større intresse for det pga kostnader. Det kommer nok. Om du hadde vært på første klasse foran på fly her innenriks så hadde du hært ungene uansett med de små flyene vi har. Anonymkode: 9f297...e79 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 Det er en "usynlig" business class på SAS-flyene. De første seteradene er alltid forbeholdt businessreisende eller andre med oppgradert billett, forskjellen er at de har fjernet forhenget (som knapt nok demper noe lyd, så bortsett fra at det er praktisk ift. på/avstigning så er det lite forskjeller. Hvis du skal bort fra barnegråten snakker vi om store fly som er innredet på en helt annen måte. Disse flyr nesten utelukkende lengre distanser og da med billetter som koster mer enn "noen hundrelapper" som flere påpeker. Anonymkode: 820e0...ddb 1
skjerpings Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 Må bare skyte inn at jeg fløy business class i USA i sommer - komplett med et hylende barn på raden bak 6
Kjetil E Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 (endret) 15 timer siden, Prinsesse788 skrev: Har ingenting med landet Norge å gjøre, flere flyselskap som flyr fra OSL med forskjellige klasser. Prøv å bestill langdistanse med BA, ThaiAir, TurkishAirways and so on... tror dog ikke at Oslo - Bergen ville slått an med så store fly eller priser Nå er det vel ingen som opperer 1 klasse på flygninger til fra Norge. Pr dato er det vel kun Thai, Emirates og Qatar av selskap som flyr fra OSL som har 1 klasse. Men ingen av disse har 1 klasse på sine Oslo flygninger. Og selvsagt en del europeiske selskap, men det er idag ingen selskap som har 1 klasse på intraeuropeiske flygninger. Endret 29. desember 2016 av Kjetil E
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 5 minutter siden, Kjetil E skrev: Nå er det vel ingen som opperer 1 klasse på flygninger til fra Norge. Pr dato er det vel kun Thai, Emirates og Qatar av selskap som flyr fra OSL som har 1 klasse. Men ingen av disse har 1 klasse på sine Oslo flygninger. Og selvsagt en del europeiske selskap, men det er idag ingen selskap som har 1 klasse på intraeuropeiske flygninger. 1. klasse!! Ikke én klasse (klarer bare ikke å dy meg når du har samme konsekvente feil). Anonymkode: 530e9...268 5
Christiane_W Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 For det første er det ikke et stort nok marked for et sånt produkt på innenlands flighter og flighter innen Europa. For flertallet er lavest mulig pris det viktigste. For det andre er flyene som bruker på disse flightene for små til at det blir noe reelt skille mellom de forskjellige klassene. Gardiner stopper ikke lyd. Såvidt jeg vet er det ingen flyselskap som opererer med verken First eller fullverdig Business på flighter innen Europa. Jeg ble oppgradert til Business på en Lufthansa flight fra Frankfurt til Roma. Jeg satt i en av de fremste radene, setet var det samme som i Economy, men med blokkert midstete. Maten var var mye bedre enn i Economy og ble servert på skikkelig servise og det var "fri flyt" av drikkevarer. Det er bare en gardin som skiller fra resten av flyet, så om en unge griner noen rader bak hører man det like godt. Ikke verdt omtrent dobbel pris av en Economy billett spør du meg, selv med Fast Track i security, adgang til lounge og mer innsjekket bagasje. Long haul er en annen historie. De flightene opereres med større fly med kabiner som er mer oppdelt og det er betydelig fler som er villig til å betale ekstra for en mer komfortabel reise. Emirates opererer forresten med First på flightene sine til/fra OSL, tror de er eneste selskap som opererer med dette fra Norge per dato. Vi snakker seriøs First med egne suiter til hver passasjer (i skikkelig blinged-out midtøsten stil selvsagt).
Anglofil Skrevet 30. desember 2016 #17 Skrevet 30. desember 2016 Det er har nok noe med at det ikke er stort nok marked for dette. Men reiser med business fra London til Oslo til sommeren med BA (Airbus 319) og der er det adskilt business og økonomi. Det vil si at det kun er kun to seter på hver side av midtgangen (dvs, setet i midten er byttet ut med bord), og denne gardina da. Men det kan jo ikke sammenlignes med business eller 1.klasse som man har på de lengre flyvningene. Men det er kanskje det nærmeste man kommer innen Europa. Synes forøvrig ikke prisen var så gal heller, mye mulig vi var heldige, for det kostet ikke så veldig mye ekstra og var ikke noe særlig dyrere enn Norwegian eller SAS. Mvh Yvonne
Honey Dew Skrevet 30. desember 2016 #18 Skrevet 30. desember 2016 På 28.12.2016 den 20.06, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til dette? Kommet hjem fra tidenes jævligste flytur med hyylende skrikerunger i alle retninger som har gaula de fulle 60 minuttene. Takk gud for at jeg ikke skulle til feks Thailand!! Barn må få fly og stillhet er ingen rett og alt det der jada. Men hvorfor kan ikke jeg betale noen hundrelapper mer for å slippe barn på fly? Slik de har i usa, en egen klasse med 16 års aldersgrense eller noe? Anonymkode: d2b65...309 Hundrelapper mer??? Er du klar over hvor dyrt det er å reise på første klasse? Det koster flerfoldige tusen. Hvis du vil ha noe billigere, reiser du på business class
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #19 Skrevet 30. desember 2016 På 28.12.2016 den 20.06, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til dette? Kommet hjem fra tidenes jævligste flytur med hyylende skrikerunger i alle retninger som har gaula de fulle 60 minuttene. Takk gud for at jeg ikke skulle til feks Thailand!! Barn må få fly og stillhet er ingen rett og alt det der jada. Men hvorfor kan ikke jeg betale noen hundrelapper mer for å slippe barn på fly? Slik de har i usa, en egen klasse med 16 års aldersgrense eller noe? Anonymkode: d2b65...309 Du vet at første klasse koster rundt 50.000 kr - 100.000 kr? Enn så lenge er du pent nødt til å forholde deg til bermen, slik vi andre må. Tror du virkelig at vi andre sitter og koser oss ...? At vi ikke blir irritert? Kanskje du er stygg og er en pain for andre å se på, da burde du spare dem som sitter i 1. klasse som prøver å unngå slike som deg. Anonymkode: a8115...525
Druid Skrevet 30. desember 2016 #20 Skrevet 30. desember 2016 På 28.12.2016 den 20.06, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til dette? Kommet hjem fra tidenes jævligste flytur med hyylende skrikerunger i alle retninger som har gaula de fulle 60 minuttene. Takk gud for at jeg ikke skulle til feks Thailand!! Barn må få fly og stillhet er ingen rett og alt det der jada. Men hvorfor kan ikke jeg betale noen hundrelapper mer for å slippe barn på fly? Slik de har i usa, en egen klasse med 16 års aldersgrense eller noe? Anonymkode: d2b65...309 Man klarer ikke få lønnsomhet i det, for ikke mange nok er villig til å betale. Man klarer ikke engang få folk til å betale for benplass. Det er markant bedre lønnsomhet på fly i statene, og det betyr at man kan leve med flere tomme seter pr fly.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå