Gå til innhold

Alder på minimennesket ved barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var deres barn da de begynte i barnehagen?

Vår blir født i mai, og rent økonomisk hadde det vært fint om han kunne startet i bhg når permisjonen er over, da vil han være ett år, men er det for tidlig? 

Og er det i det hele tatt mulig? Tenker på at det som regel er oppstart i august? 

Anonymkode: 0c6f9...f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var 15 mnd og det var helt ypperlig. Med ferie osv fikk vi tøyd permisjonen nesten til oppstart i august - hun var født i mai.

Anonymkode: dc892...595

Skrevet

Min var 10 mnd, og det gikk veldig fint☺ få barn på avdelingen, og alle født samme år (selv om vår var yngst) hjalp godt. I tillegg hadde vi mulighet til å levere seint og hente tidlig de første mnd, sånn at dagene ikke ble for lange. Barnet er trygg og trives veldig godt i bhg☺

Skrevet

Ikke for tidlig. Forskning viser at 1-åringer ikke tar skade av det, i det hele tatt ;) Så kjør på. 

Mine har vært hhv 12 og 14 mnd ved barnehagestart. H'n som var 12 mnd klarte seg bedre, h'n som var 14 mnd klarte seg godt, men gråt noe mer og var litt mer folkesky. Uansett hadde jeg ALDRI hatt et barn i en barnehage der jeg ikke stolte på de ansatte, man ser jo også an de ansatte :) Er det full krasj med kjemi og dårlig magefølelse, tar man ut ungen..

Anonymkode: 4ef12...785

• Liker 2
Skrevet

"Minimennesket" ???

Barnet ditt, mener du?

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

H'n som var 12 mnd klarte seg bedre, h'n som var 14 mnd klarte seg godt, men gråt noe mer og var litt mer folkesky.

Hvordan er det greit å tvinge barn til å gå i barnehagen når de gråter?

Å overlate barn under 2 år til fremmede er bare helt galskap.

Anonymkode: fd33f...121

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle var deres barn da de begynte i barnehagen?

Vår blir født i mai, og rent økonomisk hadde det vært fint om han kunne startet i bhg når permisjonen er over, da vil han være ett år, men er det for tidlig? 

Og er det i det hele tatt mulig? Tenker på at det som regel er oppstart i august? 

Min datter var 1,5 år gammel, da hun begynte i barnehagen. Det gikk veldig fint. Men alle barn er forskjellige og reagerer forskjellig. Ser en har kommentert at "hvordan er det greit å tvinge barn til å gå i barnehagen når de gråter?". Tenker kanskje at denne personen mener barnet er for lite til å forstå særlig av det som skjer, og at det da er galskap å sende barnet i barnehagen. Alle barn, i ulik alder reagerer ulikt på barnehagestarten. Noen griner, selv de større barna på 3-4 år, andre er rolige fra de er 1,5 år.Noen reagerer ikke før de er i 3-4 års alderen heller, selv om de var rolige fra starten. 

Barn roer seg raskt når mamma/pappa har reist, etter å ha levert barnet i barnehagen. Det er bare DU, som vet når barnet ditt er klar for barnehagen. Ikke alle andre her :) 

Skrevet

Minimennesket?? Dverg? 

Anonymkode: e7fe8...bd3

• Liker 8
Skrevet
56 minutter siden, Jerry Lee skrev:

"Minimennesket" ???

Barnet ditt, mener du?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minimennesket?? Dverg? 

Anonymkode: e7fe8...bd3

Sykt morsomme.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sykt morsomme.

Prøvde ikke være "morsom"...

Syns bare at BARN er det rette ordet på hvem du prater om.  ☺

• Liker 4
Skrevet

3 uker før hun ble 1 år. Hun begynte å gå noen uker før barnehagestart. Så vi synes ikke det var for tidlig. Hun trivdes veldig godt fra dag 1 og tilvenningen gikk bra.

Skrevet

Våre var 2, 2 og 2½ år. Det var slik vi ønsket det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gråt ved barnehagestart er helt normalt, om barnet er 12 mnd eller tre år. 

Anonymkode: 1e9d8...c39

• Liker 3
Skrevet

Startet ved ca 19 mnd. Vil ha neste hjemme like lenge 

Førstemann har korte og rolige dager. Leveres sent og hentes tidlig. 

Anonymkode: b7d0d...121

Skrevet

Nr 1: 13 mnd 

Nr 2: 15 mnd

Anonymkode: 83983...cf8

Skrevet
10 timer siden, Jerry Lee skrev:

Prøvde ikke være "morsom"...

Syns bare at BARN er det rette ordet på hvem du prater om.  ☺

Herregud da menneske! Hvor firkanta skal det være mulig å være?? Er du 80 år??? Skjønte du virkelig ikke hva ts menste? Eier du ikke humor? Hvor kjip er du?????

• Liker 7
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om hvordan resten av verden gjør det da? Norge har de mest generøse permisjonsordningene i verden, i de fleste land er ungen i barnehagen fra 6 mnd, ofte yngre!  Og det blir jaggu folk av dem også

Slutt å krisemaksimer!!!

Anonymkode: 9a7e3...ec2

• Liker 1
Skrevet

Jenta vår startet da hun akkurat hadde fylt 10 mnd..født i slutten av okt..hun var yngst på avd,men alle var født i samme år. Jeg tok ut ferie 4 uker etter perm slutt så fikk god tid til å tilvenning henne. Har gått veldig bra. 

Ang gråting så har vi fremdeles dager hvor hun gråter ved levering-men vi stoler på bhg da de sier det går fort over. Hun er nå 4 år

Anonymkode: e175d...f24

Skrevet
1 time siden, Ruccula skrev:

Herregud da menneske! Hvor firkanta skal det være mulig å være?? Er du 80 år??? Skjønte du virkelig ikke hva ts menste? Eier du ikke humor? Hvor kjip er du?????

Ikke meg du siterer, men minimenneske, hva slags person er det som bruker slikt seriøst?

Anonymkode: 82173...f68

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men minimenneske, hva slags person er det som bruker slikt seriøst?

Anonymkode: 82173...f68

Hvorfor spiller det noen rolle??

Det er da heeeelt ok å si mini menneske, et barn er jo et lite menneske. Det var tull!!!! Herregud menneske, har du så lite å gjøre at du velger å bli provisert fordi ts tuller litt??? Jeg kunne også fint sagt "se på de søte mini menneskene" 

Folk på dette forumet er seriøst uptight!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...