Gå til innhold

(løst) Kan man drikke alkohol på penicillinkur?

Defleur

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Rubus skrev:

Sier som legekompisen min sier: Kan du drikke alkohol så er du neppe særlig syk... 

Nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Defleur skrev:

Jeg fikk antibiotika for jeg har streptokkoker og har lugget med 40 i feber og fæle smerter de siste døgnene. Er min første kur, så du trenger ikke bekymre deg for mye. ;) 

Ellers ser jeg på denne tråden som løst, så ser jeg ann formen. 

Din første kur ja, men det har da overhode ingen betydning. Jeg bekymrer meg ikke for om du personlig skal utvikle en resistens, jeg bekymrer meg for at bakterielle infeksjoner verden over vil ta flere og flere liv fordi disse utvikler en resistens mot de antibiotikaformene som finnes. Derfor mener jeg at et ellers friskt menneske (hvis du er det) absolutt skal behandles med antibiotika for noe som ikke er livsfarlig. Feber og smerter skal vi kunne tåle til en viss grad, og når du spør om du kan drikke alkohol på nyttårsaften så er du aldri i livet så syk i dag at du ikke kunne ha klart deg uten antibiotika.

Jeg forstår at det er legen som har skrevet ut medisinen til deg, og ikke du selv, men jeg blir litt oppgitt over at ikke alle opplyste mennesker i Norge, med den informasjonstilgangen vi har, ikke forstår hvor viktig dette er.

Anonymkode: f502d...f06

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Din første kur ja, men det har da overhode ingen betydning. Jeg bekymrer meg ikke for om du personlig skal utvikle en resistens, jeg bekymrer meg for at bakterielle infeksjoner verden over vil ta flere og flere liv fordi disse utvikler en resistens mot de antibiotikaformene som finnes. Derfor mener jeg at et ellers friskt menneske (hvis du er det) absolutt skal behandles med antibiotika for noe som ikke er livsfarlig. Feber og smerter skal vi kunne tåle til en viss grad, og når du spør om du kan drikke alkohol på nyttårsaften så er du aldri i livet så syk i dag at du ikke kunne ha klart deg uten antibiotika.

Jeg forstår at det er legen som har skrevet ut medisinen til deg, og ikke du selv, men jeg blir litt oppgitt over at ikke alle opplyste mennesker i Norge, med den informasjonstilgangen vi har, ikke forstår hvor viktig dette er.

Jeg er forsåvidt veldig enig med deg, men selvom jeg spør om jeg kan drikke alkohol (HVIS jeg blir friskere selvfølgelig) så synes jeg selv at jeg er syk. Nei, jeg ligger ikke døende men i og med at legen valgte å gi meg denne medisinen skal jeg ta den å bli frisk fortere enn det jeg hadde blitt ellers. Godt nyttår. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn til info så er det ganske mange som DØR av streptokokkinfeksjon, også fra halsen. Noen streptokokker er kjempehissige og kan gå rett i blodet, så man får blodforgiftning. Derfor får man antibiotika for dette.

Anonymkode: 59129...573

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS vet ikke hva medisinen heter. Les før du irettesetter andre. 

Anonymkode: ce8e1...77d

TS skriver hun tar penicillin. Les før du irettesetter andre ;) Eller visste du ikke at penicilliner er en type antibiotika? 

Anonymkode: d1bd5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mest stresset over at du fikk skrevet ut antibiotika for en halsbetennelse. Antibiotikabruken er skyhøy, og vi risikerer å miste effekten av antibiotika i global skala hvis vi ikke modererer bruken.

Dette VET vi, og så skriver en lege ut antibiotika til en pasient som åpenbart er så lite syk at hun vurderer å gå på fest tre dager senere...

Makan...

Herlighet. Halsbetennelse kan skyldes bakterielle infeksjoner. Mange fastlegekontor kan teste for streptokokker og få nærmest umiddelbart resultat i tillegg til CRP og leukocytter. 

Makan.. 

Anonymkode: d1bd5...e92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...