Gå til innhold

Hva spiser du på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til middag og dessert.

Anonymkode: cb25d...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biff Wellington med peppersaus, hasselbackpoteter, smørdampet asparges og bakte cherrytomater. Kanskje rødløkskompott også, hvis det ikke blir too much. Får se. 

Skrevet

I år skal vi bort på nyttårsaften, så aner ikke hva som står på menyen. 

Når vi inviterer til nyttårsfest kjører vi stort sett en fisk eller skalldyrsbasert forrett, en kjøttrett (gjerne helstekt biff eller kalkun) med tilbehør til hovedrett og alltid sjokolademousse til dessert.

Skrevet (endret)

Vi veksler mellom kalkun og vilt. I år blir det skalldyrsuppe til forrett, så reinsdyrstek med råstekte mandelpoteter, sellsrirotpure, tyttebær, portvinssaus, rosenkål og gulrøtter. Dronning Maud fromage til dessert.

Endret av Antoinette
Skrevet

Vanligvis kalkun med potetmos, maisstuing og grønnsaker. Dessert varierer. 

I år derimot blir det for første gang på seks år en "vennefeiring"  framfor feiring med mann og barn. Så da blir det Taco, men for å piffe litt opp lager jeg også maisstuing. :P Dessert blir mer øl og sjokolade. ;)

Skrevet

Veldig varierende. Vi har den store nyttårsmiddagen 1. nyttårsdag og ikke nyttårsaften, så den dagen er det ingen fast middag og det trenger heller ikke være noe spesielt. I år blir det kinesisk crispy duck og så skal vi ha ribbe 1. nyttårsdag. Dessert blir hjemmelaget karamellpudding.

Skrevet

Jeg vet ikke hva hovedretten blir, men jeg vet at det blir karamellpudding til dessert. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

pinnekjøtt eller kveite

Endret av Try2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Til middag blir det kalkun med diverse tilbehør. 

Dessert er jeg usikker på om vi skal ha, er ikke en dessert-familie, egentlig. Men noe godt å spise på senere på kvelden kommer vi til å ha uansett. :) 

Skrevet

Falafel,rosenkål,poteter og rørte(selvplukka) tyttebær

Anonymkode: a0596...d40

Skrevet

Siden mannen er på jobb kan jeg ha akkurat det som passer meg :danse: Så da blir det nok noe med ekstreme mengder tomater og aspargesbønner (som han ikke liker, og som jeg elsker). Til dessert har vi pleid å ha sjokolademousse med Bailey's, men vurderer Dronning Maud-fromasj i år siden vi ikke hadde det i jula.

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Jeg håper på pinnekjøtt! Og dronning Maud fromasj. 

Skrevet

I år blir det kalkunfilet med søtpotetpure og wok. 

Mulig jeg baker en krydderkake til dessert. Eller om jeg lager litt knekk eller noe. Det vet jeg ikke enda

Skrevet

Er alene, og tru'kke jeg gidder lage til noe.

Skrevet

Har ikke helt bestemt meg riktig ennå. Har reinsdyrkjøtt i frysen, men litt kalkun frister. Blir rosenkål, potet av noe slag og saus ved siden av.

Uansett hovedrett så blir desserten champagnefromasj. Kokken tenker starte på champagnen på formiddagen og rolig se hvor lenge hun holder stilen :ler:

• Liker 1
Skrevet

Hummer og mangosorbet til dessert.  

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til middag og dessert.

Anonymkode: cb25d...fd5

Har ikke noe fast meny

I år blir det lamnelår, er fortsatt ikke helt enig med meg selv om hvilket tilbehør og dessert jeg skal lage til.

Skrevet

Nesten alltid pinnekjøtt eller kalkun. I år blir det pinnekjøtt eller helstekt indrefilet, og motsatt første nyttårsdag. Dessert har vi lite tradisjon for, må kanskje finne på noe godt i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...