AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Jeg er sammen med en fantastisk jente, og vi har vært det i snart seks år. Vi snakker mye om bryllup, og har til og med diskutert dato og funnet ut av omtrent alt unntatt sted. Datoen er allerede i mai, og vi ønsker noe spesielt, uten å være overdådig og kostbart. Men hvem skal fri? I heteropar er det liksom ganske naturlig at mannen frir, men vi har pratet så mye om det uten et frieri at det føles rart å fri, og virker som begge håper den andre skal gjøre det. Hvordan finner man egentlig en sånn anledning, og hvordan gjør man? Vi kommer til å ikke få giftet oss bare fordi ingen frir, haha! Vi er i tredveårene. Anonymkode: a033f...52e
_popcorn_ Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Hvorfor må en av dere fri? Om dere har planlagt så mye, så er dere jo enige om å gifte dere, derav tenker jeg forlovet. En forlovelse er jo i all hovedsak en kunngjørelse av at dere skal gifte dere, det handler ikke så mye om hvem som stiller spørsmålet eller går ned på kne. 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Det er ingen lov som sier at en må fri, dere er jo så godt i gang med forberedelser allerede så jeg kan ikke se hvorfor en av dere absolutt må fri. Men uansett gratulerer og lykke til.
Viktualia Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Hvis dere har kommet fram til at dere skal gifte dere har det jo skjedd et frieri som dere har kommet fram til i fellesskap, det høres jo ut som den beste måten! 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med en fantastisk jente, og vi har vært det i snart seks år. Vi snakker mye om bryllup, og har til og med diskutert dato og funnet ut av omtrent alt unntatt sted. Datoen er allerede i mai, og vi ønsker noe spesielt, uten å være overdådig og kostbart. Men hvem skal fri? I heteropar er det liksom ganske naturlig at mannen frir, men vi har pratet så mye om det uten et frieri at det føles rart å fri, og virker som begge håper den andre skal gjøre det. Hvordan finner man egentlig en sånn anledning, og hvordan gjør man? Vi kommer til å ikke få giftet oss bare fordi ingen frir, haha! Vi er i tredveårene. Anonymkode: a033f...52e Vet du, jeg skjønner faktisk ikke problemstillingen jeg - hvis datoen er satt og dere har ordnet med alt så hvorfor skal en av dere fri? Er ikke bryllupet allerede bestemt da? Og at det bare er mannen som frir i heterofile forhold er vel litt gammeldags, eller? 2
OffTheBlock Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvem skal fri? I heteropar er det liksom ganske naturlig at mannen frir, men vi har pratet så mye om det uten et frieri at det føles rart å fri, og virker som begge håper den andre skal gjøre det. Hvordan finner man egentlig en sånn anledning, og hvordan gjør man? Vi kommer til å ikke få giftet oss bare fordi ingen frir, haha! Vi er i tredveårene. Anonymkode: a033f...52e Jeg fridde til mannen min, så dette med kjønnsdeling tror jeg ikke du skal tenke så mye på. Jeg fridde til han da vi var ute og gikk tur og stanset på et sted med fin utsikt, som er veldig betydningsfullt for oss begge to. Hadde kjøpt ring, sa noen fine ting om han og fremtiden og avsluttet tradisjonelt på kne hvor jeg spurte han om han kunne tenke seg å bli mannen min og tilbringe livet sammen. Hadde sjampanje og noe kos i bilen da vi kom tilbake dit, men ellers kostet det ikke det helt store. Han satte utrolig stor pris på at jeg fridde, og han syntes det var helt perfekt. Poenget er; jeg tror den som blir fridd til synes det er helt perfekt uansett. Det er en stor greie, og det praktiske rundt har ikke så mye å si. Ellers er jeg enig med resten av svarene her; dere er jo forlovet. Men, om du ønsker å utveksle ringer eller formalisere ting litt mer så skjønner jeg absolutt det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Takk for fine svar! Jeg tror vel ikke noen av oss føler oss forlova, selv om vi planlegger. Men det er jo litt som dere sier at når vi er så enige er vi kanskje det. Når det er sagt liker vi begge tanken på å gjøre det litt offisielt, og vi har jo ikke sagt det ordentlig til noen. Likte frieriet beskrevet over, kanskje vi må prøve å ikke legge så voldsomt mye i det. Vi vet jo begge at vi vil gifte oss, og da er det på tide å bli forlova! ❤ Anonymkode: a033f...52e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå