Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Altså. Jeg er drit lei. Nå barberte jeg med nettopp med høvel og huden ble helt katastrofe. Har prøvd så å si alle hudpleieprodukter og alt er bare piss. Vurderer basiron. Sjekk bilder under. PS: låner søstera si sin bruker

Ø

Endret av Sofiegj
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være reaksjon på barberkremen? Har du noe matintoleranse? Melkeprodukter kan gi akne hos noen. Men hvis det er inngrodd hår eller irritasjon direkte pga høvel så sørg for å ha nytt blad, bytt ut kremen, prøv deg fram til noe du tåler..barber i riktig retning (med hårene), varm opp huden først. Kanskje hørt alt dette før. Det finnes vel produkter å bruke etterpå også som skal hjelpe mot inngrodde hår osv.

Skrevet

Jeg er usikker på hva jeg ser på? Men en ting er jo at du alltid skal barbere med hårene og ikke mot hårene. 

Anonymkode: 7c3fe...776

Skrevet

Kan hende jeg forveksler deg med en annen bruker nå, men kan du ikke bestille en time hos hudlege, så du får noen ordentlige gode svar av en som kan dette. Det som fungerer for en, fungerer kanskje ikke for en annen. 

• Liker 1
Skrevet

Er noen av de der mørke feltene acnearr? 

Anonymkode: 8f082...3b0

Skrevet
23 minutter siden, Kinno skrev:

Kan være reaksjon på barberkremen? Har du noe matintoleranse? Melkeprodukter kan gi akne hos noen. Men hvis det er inngrodd hår eller irritasjon direkte pga høvel så sørg for å ha nytt blad, bytt ut kremen, prøv deg fram til noe du tåler..barber i riktig retning (med hårene), varm opp huden først. Kanskje hørt alt dette før. Det finnes vel produkter å bruke etterpå også som skal hjelpe mot inngrodde hår osv.

Huden min er ca det samme før barbering også. Er jo ikke så megastort utbrudd, men er fortsatt ledig plagsomt. 

Når det gjelder barbering så skal jeg bare bruke barbermaskin fra nå av.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er noen av de der mørke feltene acnearr? 

Det kan det godt være. Men de kvisene irriterer meg grønt. Noe annet jeg burde teste? Tenker feks å prøve basiron.

Skrevet

Noen flere tanker?

Kan også nevne at utpå dagen så føles ansiktet mitt veldig oljete, selvom jeg bruker krem som beskytter mot det.

Skrevet

det beste er å gå til hudpleier som kan vurdere huden din og anbefale produkter. 

Skrevet

Basiron er veldig sterkt bare så du vet det. Vertfall om du har sensitiv hud.

Skrevet
19 minutter siden, lille_fiol skrev:

Basiron er veldig sterkt bare så du vet det. Vertfall om du har sensitiv hud.

Men huden min er jo allerede ødelagt da. Taper vel ikke noe på det?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det beste er å gå til hudpleier som kan vurdere huden din og anbefale produkter. 

Tror du på at høvel er mye verre mot huden når man har kviser fremfor en barbermaskin?

Skrevet

Jo, hvis man har sensitiv og irritert hud så kan sånne kremer i noen tilfeller irritere huden mer. Man må prøve seg fram forsiktig isåfall, sikkert smart å høre med legen eller hudpleier som de andre her sier.

Jeg har aldri hatt acne, men når jeg hadde mye kviser så hjalp det for meg å bruke basiron i en liten periode, og kutte ut masse andre produkter slik at huden min fikk være i fred.

Skrevet
16 minutter siden, lille_fiol skrev:

Jo, hvis man har sensitiv og irritert hud så kan sånne kremer i noen tilfeller irritere huden mer. Man må prøve seg fram forsiktig isåfall, sikkert smart å høre med legen eller hudpleier som de andre her sier.

Jeg har aldri hatt acne, men når jeg hadde mye kviser så hjalp det for meg å bruke basiron i en liten periode, og kutte ut masse andre produkter slik at huden min fikk være i fred.

De kvisene du hadde var de like alle det jeg har? Se bilder over.

Skrevet

Hvorfor er huden min oljete hele dagen? I tillegg bruker jeg kremer som forebygger dette.

Anonymkode: 0245d...0d2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er huden min oljete hele dagen? I tillegg bruker jeg kremer som forebygger dette.

Anonymkode: 0245d...0d2

Hvordan er kostholdet ditt? Hvor ofte renser du huden? Hva av hårprodukter bruker du? Hva drikker du i løpet av dagen? Hvor aktiv er du? 

Skrevet
1 time siden, dillyduzit skrev:

Hvordan er kostholdet ditt? Hvor ofte renser du huden? Hva av hårprodukter bruker du? Hva drikker du i løpet av dagen? Hvor aktiv er du? 

Bruker denne her https://www.bangerhead.no/dermalogica-clear-start-breakout-clearing-kit-no?gclid=Cj0KEQiA4o3DBRCJsZqh8vWqt_8BEiQA2Fw0eS4AqngU_pM7V8BzI4q_RpUG8sr0-DcwA20VdKQ4m3EaAlOn8P8HAQ

Og drikker bare vann. Sikkert 1 og en halv liter om dagen. Bruker ikke no hårprodukter.

Anonymkode: 56f9b...5b0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker denne her https://www.bangerhead.no/dermalogica-clear-start-breakout-clearing-kit-no?gclid=Cj0KEQiA4o3DBRCJsZqh8vWqt_8BEiQA2Fw0eS4AqngU_pM7V8BzI4q_RpUG8sr0-DcwA20VdKQ4m3EaAlOn8P8HAQ

Og drikker bare vann. Sikkert 1 og en halv liter om dagen. Bruker ikke no hårprodukter.

Og kostholdet? Morgen til kveld, hva spiser du? Hvor ofte trener du? Hvor ofte renser du huden? 

Skrevet
1 time siden, dillyduzit skrev:

Og kostholdet? Morgen til kveld, hva spiser du? Hvor ofte trener du? Hvor ofte renser du huden? 

Kostholdet har ikke noe å si. Har eksperimentert.

Trener ikke noe nå og renser huden hver morgen og kveld.

Skrevet
11 timer siden, Sofiegj skrev:

Det kan det godt være. Men de kvisene irriterer meg grønt. Noe annet jeg burde teste? Tenker feks å prøve basiron.

Jeg har prøvd Basiron. og jeg sier bare ALDRI igjen. Jeg har prøvd det to ganger, og begge gangene ble hele huden min helt rød og nuppete i heele ansiktet. Øyelokkene mine og under øynene hovnet opp og jeg så helt grusom ut. Det var utrolig pinlig å gå rundt som det. Men det er tydelig at jeg reagerte på denne kremen. Får håpe den funker på deg!

Anonymkode: 3a7d1...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...