AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Jeg gjør. Jeg skal kjøpe flere fellesgaver, ha bedre innsikt over gaveinnkjøp (det sier jeg hvert år ), ha klar liste med hvem jeg skal sende julekort til, hva som skal handles og ha oversikt over hva som går av gøyt på TV på julaften. Og så skal jeg være flinkere til å ringe familien ellers i året. Skrive ned det jeg skal huske (vanskelig å huske når det er så mye som skal gjøres), så jeg kan bruke mer energi på det som virkelig betyr noe: Venner og familie. Og meg selv. Nytter ikke å bare gi og gi, viktig å ha litt alenetid også, om det så bare er en 5 minutters pust på rommet. Anonymkode: 0ec8d...42d 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Kjøpe gaver på nettet i god tid. Kanskje om høsten. Reise til syden i juleferien. Anonymkode: 721d4...6d7 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Reise bort. Har en mann som ikke bidrar under juleforberedelsene og jeg gidder ikke å slite meg ut for at han skal få den julefeiringen han vil ha. Anonymkode: 96d1a...df6 14
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Har lært at vi skal feire jul hjemme hos oss selv 😊 Anonymkode: 4b65b...8ee 7
dillyduzit Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Kjøpe inn pinnekjøtt noen uker i forveien for å spise dette etter vi har vært utenlands. Det blir for mye stress å sitte rundt middagsbordet med en søster som skal ha alt av oppmerksomhet, og ta hver eneste settning som kritikk, at jeg ikke gidder det neste år. Så med andre ord; Reiser til svigerfamilien i Australia, og spiser pinnekjøttet i mitt eget hus alene når vi er tilbake. 6
ajarRun Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Jeg ønsker meg det samme som i år. Mercedes E-klasse ALL TERRAIN, den må være rød og ha de kule felgene. Dessverre kjenner jeg ingen som er villige til å bruke litt over en million på julegaven min :/ 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Til neste år skal jeg være klinkende klar på at det ikke er aktuelt at en person tømmer akevittflasken alene under middagen. Da har vi heller en alkoholfri julefeiring. Eventuelt så kan den personen la vær å dukke opp, eller jeg kan la vær å dukke opp. Litt mer hyggelige ting jeg skal endre på Ellers så skal jeg prøve å skrive ned ting mannen ønsker seg i løpet av året, så jeg har en ønskeliste til han når julegavene skal kjøpes. Han kom med ønskelisten sin 22.desember *ler* Vil også få opp juletreet litt tidligere, og jeg vil pynte ordentlig tidligere. Er før 24. desember jeg liker å ha det julete rundt meg, så da kan jeg like gjerne pynte ordentlig da, og ta det ned 30. desember-2.januar. Anonymkode: 087a3...198 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: Jeg ønsker meg det samme som i år. Mercedes E-klasse ALL TERRAIN, den må være rød og ha de kule felgene. Dessverre kjenner jeg ingen som er villige til å bruke litt over en million på julegaven min :/ Ønsker å gjøre annerledes Anonymkode: 0ec8d...42d 1
ajarRun Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ønsker å gjøre annerledes Anonymkode: 0ec8d...42d Åja, synes det var mange rare svar. Nei, jeg er fornøyd med det jeg har gjort i 2016 jeg. 1
..... Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 Jeg skal ikke være så sent ute med alt som i år. Pleier ikke å være det, men mye reising i høst og stress på jobb gjorde at jeg egentlig ikke skjønte hvor desember ble av! Jeg har derfor bestilt en masse gaver til neste jul allerede! Ildfaste former med lokk/serveringsfat på 60% på kitchn og snowkick-sparker på xxl på 75%. Fine og ordentlige gaver til en billig penge!
Lalunaa Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 Neste år skal jeg begynne på julegavene tidlig høst slik at jeg slipper å kave med de siste i desember😜 Men det ender vel opp med at det blir flere gaver kjenner jeg meg rett, det er jo litt koselig å dille med gaver til de forskjellige. Kjøpe noe jeg tenker at de ønsker seg. Jeg hadde egentlig håpet på jul i nytt hus neste år, men det ser ut som vi kommer i hus rett etter jul😳 Typisk det. det jeg kan gjøre noe med er gavene, kjøpe tidligere😊
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 Jeg hadde elsket denne julen hadde det ikke vært for at svigermor ble full og hele kvelden og absolutt alle samtaler dreide seg om henne. Selv om de ikke startet sånn. Det var pinlig og slitsomt. Så første ønske er å ikke feire med henne. Om vi så gjør, så tror jeg det blir alkoholfritt. Anonymkode: febe2...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 Jeg skal reise vekk. Det tenkte jeg allerede før denne jula var i gang. Håper jeg har råd til neste år. Anonymkode: 0cd5a...38a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #14 Skrevet 28. desember 2016 Ikke så veldig mye jeg ønsker å gjøre annerledes,men tror jeg skal begynne enda tidligere på gavene neste år. Jeg begynte i slutten av oktober, men ble allikevel ferdig med siste gaven så sent som 23.desember. Jeg har en del folk å gi til, og bruker mye tid på å planlegge den perfekte gaven til hver og en,så det tar litt tid. Anonymkode: 9630b...ecc
SweetM Skrevet 28. desember 2016 #15 Skrevet 28. desember 2016 Jeg skal IKKE feire med mine foreldre. og så vil jeg ha en sånn utrolig stygg julegenser. 10
Gjest Jessica Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 12 minutter siden, SweetM skrev: Jeg skal IKKE feire med mine foreldre. og så vil jeg ha en sånn utrolig stygg julegenser. Haha 😂 Jeg skal også ha en sånn til meg, mannen og alle barna 🙈
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #17 Skrevet 28. desember 2016 Jeg skal enten reise på tur alene, eller feire i nytt hjem med nærmeste nære. Uansett hva skal det være superenkelt. Anonymkode: aae76...194 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #18 Skrevet 28. desember 2016 Skal la være å feire jul. Anonymkode: e3fd2...5aa 1
Citpensacola Skrevet 28. desember 2016 #19 Skrevet 28. desember 2016 Nei, jeg skal gjøre det som i år. Dvs. ikke legge noe arbeid i noen form for spesiell feiring, og ikke kjøpe en eneste gave. 1
Arkana Skrevet 28. desember 2016 #20 Skrevet 28. desember 2016 Nei, egentlig ikke. Det er ikke så mye vi ønsker å gjøre annerledes. Vi har feiret jul i eget hus nå i flere år så justeringene ble i grunnen gjort ganske kjapt i starten. Vi har lært å begynne tidlig med gavene og bestille mest mulig fra nettbutikkene, vi vet hvor mye vi trenger av julemat, -drikke og -snop og lister over ting som må gjøres, mat som skal lages og kjøpes o.l. er lurt. Det eneste er at hvis/når vi feirer bare oss fem igjen blir en hel kalkun rett og slett altfor mye mat, selv om vi spiser restemidddag, så neste gang blir det nok kalkunbryst i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå