Gjest babystøv Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Hei. Jeg var inne på nelly og bestilte noen kjoler jeg tenkte jeg kunne ha på nyttårsaften. De reklamerte for at om de med postnummer under 7000 bestilte innen 26.12 kl 23.55 var garantert levering før nyttår. Men når jeg sporer pakken som ble sendt i dag, så står det at jeg ikke får den før 04.01. Har jeg misforstått noe? Tenkte å høre med dere, før jeg eventuelt ringer til de og klager jeg bestilte kjolene på mandags morgen, noe som var innenfor tidsfristen. Blir så grådig irritert over slike ting hehe, sikkert bare en bagatell for noen, men jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert
_popcorn_ Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Det hørtes fryktelig kort tid ut. Det gir dem jo knapt 3 arbeidsdager fra bestilling til pakken skal være på ditt postkontor, og posten alene sier 1-4 dager i vanlig sesong...
Gjest babystøv Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 6 minutter siden, _popcorn_ skrev: Det hørtes fryktelig kort tid ut. Det gir dem jo knapt 3 arbeidsdager fra bestilling til pakken skal være på ditt postkontor, og posten alene sier 1-4 dager i vanlig sesong... Ja, enig med deg.. Men de reklamerte for det, hadde jo aldri bestilt ellers da mener jeg faktisk at de ikke burde reklamere for det... Jeg bestilte jo den mandags morgen, synes også det er rart at de ikke sendte pakken før i dag.. Men ja. Jeg synes også at det er ganske kort tid, men nelly pleier jo å være ganske raske..
Gjest babystøv Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 For det sto inne på siden; De med postnummer under 7000 må bestillte innen 26.12 kl 23:59 for å få pakken til nyttår. De med postnummer over 7000 må bestille innen 25.12 23:59. Synes det bare er så rart om de faktisk reklamerer for det, også sier det jo seg selv i grunn at pakken ikke kommer frem i tide
Daria Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Nettbutikker kan ikke garantere levering, med mindre de står for den selv. Alt de kan garantere er at varene sendes fra dem tidlig nok til at posten i teorien kan få pakken fram i tide. Hvor lang tid posten faktisk bruker i praksis har jo ikke nettbutikken kontroll over. 1
Gjest babystøv Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 1 minutt siden, Daria skrev: Nettbutikker kan ikke garantere levering, med mindre de står for den selv. Alt de kan garantere er at varene sendes fra dem tidlig nok til at posten i teorien kan få pakken fram i tide. Hvor lang tid posten faktisk bruker i praksis har jo ikke nettbutikken kontroll over. Nei du har jo rett i det
ajarRun Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Jeg er helt enig med TS, nettbutikker som somler er nok det verste jeg vet om. Jeg synes det er helt idiotisk av dem å vente så lenge med å sende varer, bestiller jeg i dag, forventer jeg at det sendes i dag. Alt annet er uakseptabelt. Jeg skjønner ikke hvordan de sliter med å forstå at det viktigste de gjør er å sende ut varer fort. Hvis jeg vil vente i flere dager, bestiller jeg om flere dager. Vi betaler da ikke nettbutikker for at de skal sitte å late seg. Alt bør sendes ut med en gang, om det krever overtid eller andre arbeidstider er likegyldig. 14 minutter siden, Daria skrev: Nettbutikker kan ikke garantere levering, med mindre de står for den selv. Alt de kan garantere er at varene sendes fra dem tidlig nok til at posten i teorien kan få pakken fram i tide. Hvor lang tid posten faktisk bruker i praksis har jo ikke nettbutikken kontroll over. Jeg kan garantere hva som helst på min nettside. Hvis jeg skriver at jeg garanterer for levering før da og da, må jeg holde det, og jeg må forvente at folk blir forbannet, klager og sender varene i retur dersom jeg ikke oppfyller avtalen vår. Nettbutikken kan selvsagt påvirke hvor fort varene blir levert uansett hvilken logistikkpartner de har, alle har mulighet til å tilby ekspedert levering. Det er ikke billig, men det er fullt mulig. 1
_popcorn_ Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg er helt enig med TS, nettbutikker som somler er nok det verste jeg vet om. Jeg synes det er helt idiotisk av dem å vente så lenge med å sende varer, bestiller jeg i dag, forventer jeg at det sendes i dag. Alt annet er uakseptabelt. Jeg skjønner ikke hvordan de sliter med å forstå at det viktigste de gjør er å sende ut varer fort. Hvis jeg vil vente i flere dager, bestiller jeg om flere dager. Vi betaler da ikke nettbutikker for at de skal sitte å late seg. Alt bør sendes ut med en gang, om det krever overtid eller andre arbeidstider er likegyldig. Jeg kan garantere hva som helst på min nettside. Hvis jeg skriver at jeg garanterer for levering før da og da, må jeg holde det, og jeg må forvente at folk blir forbannet, klager og sender varene i retur dersom jeg ikke oppfyller avtalen vår. Nettbutikken kan selvsagt påvirke hvor fort varene blir levert uansett hvilken logistikkpartner de har, alle har mulighet til å tilby ekspedert levering. Det er ikke billig, men det er fullt mulig. Jeg har jobbet på lager til nettbutikk, og late dager var ukjent for oss, og likevel var det ofte vi ikke fikk ut varer samme dag som bestillingen kom inn. Det er absolutt ikke uvanlig at nettbutikker har 1-3 dager før det sendes ut. 2
Gjest babystøv Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Nei jeg skjønner at det kan ta lengre tid med levering. Men er rart siden alle ting jeg bestiller fra andre nettsteder er sendt dagen etter bestilling.. De burde ikke reklamere for levering innen nyttår om de ikke klarer å holde det. Da kunne de heller ha hatt tidsfristen for bestilling litt tidligere, da hadde jo pakken kommet. Eller hatt en liten NB! om at det ikke var garantert levering, men at de skulle prøve å få den levert. Når det står at pakken SKAL komme innen nyttår, så må de holde det også.
fakename Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 Jeg tror nok du misforstår litt når du leser det som reklame. Det er helt vanlig i juletiden at bedrifter informerer om når de senest burde bestille for å ha mulighet til å få pakken fort nok. Dette er ikke ment verken som en garanti for at det går eller en reklame for at det går ekstra fort hos de. Skjønner frustrasjonen din når du leser det som reklame og garanti, men det tror jeg altså ikke det er ment som, desverre:/ 1
ajarRun Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 26 minutter siden, _popcorn_ skrev: Jeg har jobbet på lager til nettbutikk, og late dager var ukjent for oss, og likevel var det ofte vi ikke fikk ut varer samme dag som bestillingen kom inn. Det er absolutt ikke uvanlig at nettbutikker har 1-3 dager før det sendes ut. Jeg vet det er helt vanlig, men en halv uke er uakseptabelt. Da bør de ansette flere folk eller få seg roboter slik som Komplett har. 7 minutter siden, fakename skrev: Jeg tror nok du misforstår litt når du leser det som reklame. Det er helt vanlig i juletiden at bedrifter informerer om når de senest burde bestille for å ha mulighet til å få pakken fort nok. Dette er ikke ment verken som en garanti for at det går eller en reklame for at det går ekstra fort hos de. Skjønner frustrasjonen din når du leser det som reklame og garanti, men det tror jeg altså ikke det er ment som, desverre:/ Hvis en rimelig person misforstår det er det butikken som har gjort feil, ikke den som misforstår. Her burde nettbutikken brukt klarere språk, de er den profesjonelle part og må vise mer aktsomhet. 2
Gjest babystøv Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 13 minutter siden, fakename skrev: Jeg tror nok du misforstår litt når du leser det som reklame. Det er helt vanlig i juletiden at bedrifter informerer om når de senest burde bestille for å ha mulighet til å få pakken fort nok. Dette er ikke ment verken som en garanti for at det går eller en reklame for at det går ekstra fort hos de. Skjønner frustrasjonen din når du leser det som reklame og garanti, men det tror jeg altså ikke det er ment som, desverre:/ Ja.. men skjønner fortsatt ikke hvorfor de skriver at om du bestiller innen den datoen så SKAL varen komme innen nyttår jeg skjønner det ikke i tillegg så var det ikke bare et oppslag på siden deres, de sto med store bokstaver på fremsiden, om at nå måtte vi bestille om vi skulle ha det til nyttår..men tror jeg bare skal glemme hele greien, blir aldri klok på det her uansett
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 7 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg vet det er helt vanlig, men en halv uke er uakseptabelt. Da bør de ansette flere folk eller få seg roboter slik som Komplett har. Hvis en rimelig person misforstår det er det butikken som har gjort feil, ikke den som misforstår. Her burde nettbutikken brukt klarere språk, de er den profesjonelle part og må vise mer aktsomhet. Jeg er helt enig i at språkføringen skulle vært tydeligere, og at det ikke er rart at man misforstår slik det står. Men retorikk er det viktigste verktøyet man har i markedsføring og det utnytter de fleste til de grader. Det er trist, men det er desverre helt vanlig å formulere info slik at det kan tolkes til kundens fordel uten at det er ment slik. Det er lite utøvende moral i markedsføring, så desverre blir det opp til oss kunder å orientere oss i all retorikken og gjennomskue vage formuleringer. Men selvsagt, det beste hadde jo vært om de var helt tydelige i språket, men det ligger det sikkert ikke like mye penger i... Anonymkode: 5ff57...a78
Gjest babystøv Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 hehe, jeg fikk til svar fra nelly i dag da jeg spurte om hvorfor de skreiv at pakken skulle ankomme innen nyttår når den ikke gjør det. hehe, litt av noen luringer men da legger jeg dette på hyllen og bestiller tidligere nestegang :D takk for at dere hjalp meg til å forstå at jeg kanskje burde tenkt litt lenger enn til nesetippen! Det har tyvärr skett en liten försening och detta ber jag ursäkt för! Jag ser att order 1025654426 skickades 20/12 ifrån vårt lager. Det bör komma fram till dig snart! Tack för ditt tålamod och önskar dig en fin dag
Gjest babystøv Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 Bare en liten oppdatering, jeg har fått pakken min i posten i dag! hvem hadde trodd det da, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå