Smash00 Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 (endret) Hel Er relativt ny på styrketrening, men skal kjøre nå og tenker å bulke ved å spise mye sunn mat og litt overskudd. Men hvilket treningsprogram burde jeg kjøre? Helkropp? Eller splitt? Har tidligere trent litt 5x5 og var helt greit. Et bilde av kroppen: Endret 29. desember 2016 av Smash00
Gjest lizard queen Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Det beste rådet jeg kan gi deg er å spørre på et annet forum enn KG..
Gjest Froning Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Akkurat nå, lizard queen skrev: Det beste rådet jeg kan gi deg er å spørre på et annet forum enn KG.. Sikkert mange treningsnarkomane på KG Split funker best hvis du vil "bulke". Søk litt rundt på muskelvekst/hypotrofi-trening så finner du mye nyttig informasjon. Baseløft er gull.
Gjest Anthrax Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Tja det holdt vel ikke med de xx antall andre trådene. Du må visst ha ting inn med teskje.
Smash00 Skrevet 28. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2016 15 minutter siden, Anthrax skrev: Tja det holdt vel ikke med de xx antall andre trådene. Du må visst ha ting inn med teskje. Nei, for denne tråden omhandler noe annet. Les tittelen. Men om du ikke skal være hjelpsom så er det bare å forlate tråden
Smash00 Skrevet 28. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2016 18 minutter siden, Froning skrev: Sikkert mange treningsnarkomane på KG Split funker best hvis du vil "bulke". Søk litt rundt på muskelvekst/hypotrofi-trening så finner du mye nyttig informasjon. Baseløft er gull. Ja tenker split jeg også. Men så sier noen at helkropp er bedre for de som er litt nye?
Smash00 Skrevet 28. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2016 Noen tanker? Tror dere jeg får bedre effekt av helkropp enn splitt?
Gjest Froning Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 3 timer siden, Smash00 skrev: Ja tenker split jeg også. Men så sier noen at helkropp er bedre for de som er litt nye? Helkropp er ugunstig hvis du ønsker å bygge muskler effektivt og egner seg for de av oss som kun har tid til å trene styrke 2 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 43 minutter siden, Froning skrev: Helkropp er ugunstig hvis du ønsker å bygge muskler effektivt og egner seg for de av oss som kun har tid til å trene styrke 2 ganger i uka. Så du sier at jeg burde heller dere opp i split økter? Og at helkropp er dårlig til bygging? Anonymkode: 9b21b...4eb
Gjest Froning Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du sier at jeg burde heller dere opp i split økter? Og at helkropp er dårlig til bygging? Anonymkode: 9b21b...4eb Ja, det gjør jeg:) Beklager litt korte svar. Kan sikkert skrive litt mer utfyllene når jeg får tid. Endret 28. desember 2016 av Froning
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 29 minutter siden, Froning skrev: Ja, det gjør jeg:) Beklager litt korte svar. Kan sikkert skrive litt mer utfyllene når jeg får tid. Men er det ikke bedre med fullkropp når man er relativt ny da? Anonymkode: 9b21b...4eb
fotosyntesen Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 Split er best til kroppsbygging når du er godt trent. Jeg synes ikke du ser hverken godt trent ut eller særlig sterk. Jeg ville gått for fullkroppstrening med baseøvelser annenhver dag og mye sunn mat et halvt år til. En sterk kropp tåler bedre den juling du må utsette deg for å få utbytte av split-trening med mange sett.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, fotosyntesen skrev: Split er best til kroppsbygging når du er godt trent. Jeg synes ikke du ser hverken godt trent ut eller særlig sterk. Jeg ville gått for fullkroppstrening med baseøvelser annenhver dag og mye sunn mat et halvt år til. En sterk kropp tåler bedre den juling du må utsette deg for å få utbytte av split-trening med mange sett. Fullkropp sier alle. Men lysten på å høre hva han over mener om at split er så mye bedre. Anonymkode: 9b21b...4eb
Gjest Froning Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fullkropp sier alle. Men lysten på å høre hva han over mener om at split er så mye bedre. Anonymkode: 9b21b...4eb Greia med kroppsbygging er at målet med denne treningsmetoden er å bryte ned musklene slik at de bygges opp større og sterkere. Når du splitter treningsprogrammet ditt får du en bedre mulighet til å fokusere på enkelte deler av kroppen. For å få brutt musklene på en effektiv måte krever tid og flere øvelser. Så vil musklene kreve lengre restitusjons-tid for å være klar for neste økt. Det gjør at du kan fokusere på andre kroppsdeler når f. eks beina hviler. For å få samme effekten på et fullkroppsprogram så må du bruke 2-3 timer på treningsenteret per gang og det ville ikke vært anbefalt å trent mer enn hver femte-sjette dag. Hvile er en viktig del av trening. Lar man øktene var mer enn 1,5 time vil kvaliteten hos 99% av oss falle drastisk i det vi gjør. Som en over her så er fullkropp en fin måte å starte hvis du er i dårlig form og har et dårlig treningsgrunnlag. Du får satt i gang kroppen fint på denne måten. Det betyr ikke at det er farlig å begynne å splitte øktene. Det må du teste ut selv. Hvis jeg skulle gitt deg fire øvelser du kunne tatt utgangspunkt i når du starter treningen ville de vært: Markløft Knebøy/frontbøy Roing/pullups Benkpress/dips Lær deg god teknikk i disse og les om programmer selv. Er ikke så glad i bodybuilding selv og gidder ikke å påta meg jobben med å sette opp programmer til folk jeg ikke kjenner på nett. 5x5 og 3x10 er sikkert fint for deg
Smash00 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #15 Skrevet 29. desember 2016 (endret) På 29.12.2016 den 1.26, Froning skrev: Greia med kroppsbygging er at målet med denne treningsmetoden er å bryte ned musklene slik at de bygges opp større og sterkere. Når du splitter treningsprogrammet ditt får du en bedre mulighet til å fokusere på enkelte deler av kroppen. For å få brutt musklene på en effektiv måte krever tid og flere øvelser. Så vil musklene kreve lengre restitusjons-tid for å være klar for neste økt. Det gjør at du kan fokusere på andre kroppsdeler når f. eks beina hviler. For å få samme effekten på et fullkroppsprogram så må du bruke 2-3 timer på treningsenteret per gang og det ville ikke vært anbefalt å trent mer enn hver femte-sjette dag. Hvile er en viktig del av trening. Lar man øktene var mer enn 1,5 time vil kvaliteten hos 99% av oss falle drastisk i det vi gjør. Som en over her så er fullkropp en fin måte å starte hvis du er i dårlig form og har et dårlig treningsgrunnlag. Du får satt i gang kroppen fint på denne måten. Det betyr ikke at det er farlig å begynne å splitte øktene. Det må du teste ut selv. Hvis jeg skulle gitt deg fire øvelser du kunne tatt utgangspunkt i når du starter treningen ville de vært: Markløft Knebøy/frontbøy Roing/pullups Benkpress/dips Lær deg god teknikk i disse og les om programmer selv. Er ikke så glad i bodybuilding selv og gidder ikke å påta meg jobben med å sette opp programmer til folk jeg ikke kjenner på nett. 5x5 og 3x10 er sikkert fint for deg Jeg er ikke helt ny. Har tidligere feks testa 5x5 i noen uker og føler jeg har relativt bra koll på de forskjellige øvelsene og hvordan de skal gjennomføres og slik. Men når du ser kroppen min(er litt annerledes nå), tenker du at jeg bør trene styrke og spise litt kcal underskudd? Eller i overskudd ala bulk? Endret 30. desember 2016 av Smash00
Leifr Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 OK, helt ærlig svar: Der er det stort sett bare skinn, bein og fett. Skreller du vekk fettet står du igjen med skinn og bein.
Smash00 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, Leifr skrev: OK, helt ærlig svar: Der er det stort sett bare skinn, bein og fett. Skreller du vekk fettet står du igjen med skinn og bein. Ok. Så hva bør jeg da gjøre? Målet er at til sommeren så vil jeg ha en flat mage. Må ikke nødvendigvis være svær, bare at det ikke er noe valker der. Bulk? Deffing?
oceangrown Skrevet 29. desember 2016 #18 Skrevet 29. desember 2016 Kan fint kjøre helkroppsprogram, type HST eller RYP. Jeg ville ikke ha tenkt så mye på verken bulking eller deffing skal jeg være ærlig, siden du får veldig god fremgang de 3-4 første mnd med seriøs trening. Spis sunt og fokuser på baseøvelser nå, og ta en liten cut mot sommeren.
Smash00 Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #19 Skrevet 30. desember 2016 Har mekka et progresjonsprogtram, men hva bør jeg spise? Er det 2gram proteiner pr kg?
Gjest Froning Skrevet 31. desember 2016 #20 Skrevet 31. desember 2016 På 29.12.2016 den 10.47, Smash00 skrev: Jeg er ikke helt ny. Har tidligere feks testa 5x5 i noen uker og føler jeg har relativt bra koll på de forskjellige øvelsene og hvordan de skal gjennomføres og slik. Men når du ser kroppen min(er litt annerledes nå), tenker du at jeg bør trene styrke og spise litt kcal underskudd? Eller i overskudd ala bulk? Det tar mer en noen uker for å bli drillet inn i baseløftene. Gå heller for litt overskudd. Begynn å tren og test ut litt selv. I din situasjon er det beste. Lykke til:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå