AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Skal sies at jeg har kuttet dem ut pga.alkohol,dysfunksjonell oppførsel og trusler. Vi har null kontakt. Men når det kommer gaver til mitt og samboers barn, så bruker de KUN etternavnet hans. Og det til tross for at barnet er min sønn og også bærer mors etternavn, i tillegg til fars. De tror åpenbart at dette gjør barnet mer til min samboers sønn enn morens Flere som sliter med dette i svigerfamilien? Anonymkode: 3905c...805
MapleSirup Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Sliter og sliter.... De får gjøre som de vil. Det endrer jo ikke barnets navn. Det er veldig få situasjoner der de skal bruke etternavn uansett. (Det er dessuten vanlig å hoppe over mellomnavn når det ikke er viktig.) 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Her har barna hans etternavn. Men har ikke hørt in det problemet før. Anonymkode: 9335f...b16
tånegla Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Er ditt etternavn barnets mellomnavn? Eller er det bindestrek mellom etternavnene? Hjelpes hva folk kan henge seg opp i. 7
Gjest Coolaid Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Dette er ingenting å bry seg om - velg kampene dine. Barnet har et navn som dere har bestemt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Send gavene tilbake og si "dessverre, deg bor ikke noen her med dette navn". lol Anonymkode: d7108...786 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Min sønn har også mitt etternavn som mellomnavn. Men som regel brukes bare mannen etternavn, og sønnen sitt både av svigerfamilie og andre. Jeg har aldri tenkt over det en gang. Det er jo ganske vanlig at folk gjør det for enkelhetens skyld. Jeg synes du henger deg opp i bagateller her. Men er det veldig viktig for deg så si i fra at du ønsker at begge navnene skal stå der. Jeg tror for å være helt ærlig at de ikke har noen tanker om å kutte slektsnavnet ditt fordi det gjør barnet mer til samboer sitt. Det er jo fremdeles mest vanlig at unger har fars etternavn, trist hvis det vil gjøre ungene mer til far sine. Nei du har tanker jeg aldri har tenkt altså. Anonymkode: bf063...1b7 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har faktisk både mitt eget og mannen min sitt etternavn, men bruker bare hans sånn i det daglige Burde jeg være irritert på meg selv da muligens? Nei, dette er et ikke - problem. Jeg vedder på at svigerfamilien din ikke har tenkt over det i det hele tatt! Velg kampene dine. .... Anonymkode: 40cc2...81b 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Min svigermor har lagret meg med min manns/deres etternavn på sin telefon... hun vet godt at jeg ikke heter det samme som dem. Anonymkode: d1fe5...620
FantasDick Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 Ungen har mest sannsynlig kun ett etternavn likevel - er det mors eller fars? 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 Jammen, man har da bare et etternavn og et mellomnavn, med mindre det er bindestrek mellom navnene? Anonymkode: 359b3...ab1 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 Ser ikke helt problemet her... Barna mine har mitt etternavn (min families) som mellomnavn og farens som etternavn. Det samme har jeg. Det hender jeg presenterer meg som bare fornavn+etternavn (mannens), for enkelhets skyld. Legger ikke noe i det annet enn at det er enklere. Anonymkode: 01d06...f7a 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #14 Skrevet 28. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal sies at jeg har kuttet dem ut pga.alkohol,dysfunksjonell oppførsel og trusler. Vi har null kontakt. Men når det kommer gaver til mitt og samboers barn, så bruker de KUN etternavnet hans. Og det til tross for at barnet er min sønn og også bærer mors etternavn, i tillegg til fars. De tror åpenbart at dette gjør barnet mer til min samboers sønn enn morens Flere som sliter med dette i svigerfamilien? Anonymkode: 3905c...805 Kanskje barnet ikke skulle hetet Emilie Alexandra Sofie Hellerud Grimsby, eller noe tilsvarende langt, hvis du vill at folk skal burke alle navne fremfor bare 2? Anonymkode: 45d68...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #15 Skrevet 28. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal sies at jeg har kuttet dem ut pga.alkohol,dysfunksjonell oppførsel og trusler. Vi har null kontakt. Men når det kommer gaver til mitt og samboers barn, så bruker de KUN etternavnet hans. Og det til tross for at barnet er min sønn og også bærer mors etternavn, i tillegg til fars. De tror åpenbart at dette gjør barnet mer til min samboers sønn enn morens Flere som sliter med dette i svigerfamilien? Anonymkode: 3905c...805 Så det du prøver å si er at det er bindestrek mellom ditt og far sitt etternavn så barnet heter noe som Kristian Olsen-Hansen, mens de velger å bare skrive Kristian Olsen på gaven? Altså, uansett. Hvis dere ikke har noe kontakt, hvorfor i det hele tatt gidder du å bry deg? Barn har jo bare kun et etternavn da, så om dere har valgt versjonen Kristian Hansen Olsen, så er jo Kristian fornavnet, Hansen mellomnavnet og Olsen etternavnet. Ingen mennesker har to etternavn Anonymkode: 96dcb...589 1
Rosalie Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 Er det rart det er krig i verden? For øvrig kan man ikke ha mer enn ett etternavn.
Gjest Margit Spat Skrevet 28. desember 2016 #17 Skrevet 28. desember 2016 De har rusproblemer og truende oppførsel, og dere har dermed gode grunner til å ha valgt å kutte kontakten med dem, og så velger du å henge deg opp i bruken av etternavn?? I min verden høres det ut som overtolkning og overdreven hårsårhet. Mannen og jeg har hvert vårt etternavn, og på juleposten vår i år sto det mitt etternavn på noe, hans etternavn på noe, og begge etternavnene på noe. Vi blir ikke sure på avsender av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #18 Skrevet 28. desember 2016 Hvis de driver å truer deg, så er det jo opplagt at de ikke liker deg. At dere har droppet familien gjør vel ikke vennskapet noe bedre. Da er det ikke noe rart at de dropper etternavnet ditt, siden dere er uvenner. Det er da vel bare en dråpe i havet? Anonymkode: 582c9...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå