Gå til innhold

Hva gjør dere med hunden(e) på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg bare lurer på hva folk flest gjør med hunden(e) som er litt redd fyrverkeri på nyttårsaften,er dere hjemme med de? lar dere den være alene hjemme, eventuelt noen tiltak dere gjør da? Som å ha den/de på badet hvor det høres minst mulig av fyrverkeriet, sette på radio osv.... eller andre ting?

Anonymkode: cf7c8...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar hunden ha fri tilgang til hele huset og oppfører meg normalt. Prøver ikke å kamuflere støyen med lyder som normalt ikke er der. Passer på å være tilgjengelig for hunden til en hver tid.

Anonymkode: f0ee9...b3a

• Liker 5
Skrevet

Jeg og bikkja er hjemme og chillaxer. Spiller litt videoer med fyrverkerilyder gjennom hele julen så han husker at det ikke er skummelt. Går helt fint det.

Anonymkode: 0e0c2...243

• Liker 1
Skrevet

Som regel er vi hjemme med den eller tar den med oss dit vi skal. I år skal vi bort på middag, da er den hjemme alene. Men vi drar hjem før kl. 23.30, sånn at vi er hjemme før det verste. Bor landlig, så er ikke altfor mye lyd. 

Anonymkode: 9d28d...cd3

Skrevet

Mine er ikke redd fyrverkeri, men lar de uansett ikke være alene.

Anonymkode: 7b072...9ff

• Liker 2
Skrevet

Han pleide å være livredd fyrverkei, da dra jeg hjem før midnatt, satt på en film eller noe i kjellern, så satt vi der sammen. Har brukt slike rakett opptak gjennom de siste 2 årene, og nå bryr han seg ikke nevneverdig.

Anonymkode: cdf6b...d13

Skrevet

Jeg sender hunden til foreldrene mine som har kjeller. Og  så legger vi pladd litt forskjellige plasser rundt i kjelleren hvor det er lite lyd som kommer til. Han har fri tilgang til hele huset, men liker best å ligge alene f.eks på bad uten vindu. Vi oppfører oss som normalt, og søker han "trøst" så får han det, akkurat som ellers i året om det skulle være noe. 

Anonymkode: 911ae...e10

Skrevet

Jobber jeg er de med på jobb. Der er det 100% lydtett og de kan være alene. 

Jobber jeg ikke har det variert etter hvor jeg bor. Noen steder reiser jeg vekk i den verste tiden, eksempel om hele nabolaget skyter opp utenfor en. Ellers er vi bare hjemme og slappet av. Alene hjemme er de aldri, og mine er ikke redde en gang. 

Anonymkode: 5d24d...45c

• Liker 1
Skrevet

Jumbone! Matvraket kunne ikke brydd seg mindre om rakettene...

Skrevet

Vi blir hjemme med hunden. Den har allerede begynt å reagere på at folk skyter opp raketter når vi går tur, og vil da bare hjem eller lusker rundt meg i stedet for å løpe omkring som vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selvfølgelig hjemme med mine skatter :)

Jeg trekker for gardinene, skrur opp lyden på tven og sitter i sofaen og later som ingenting. De er ikke spesielt redde men noen ganger søker spesielt hannhunden min trøst, han kommer og setter seg i armkroken min, det er helt ok. Jeg bare sitter der og later som ingenting

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Hunden vår er ikke særlig redd, men vi vil ikke at han skal være alene. Så vi har nyttårsselskap hjemme. I fjor sovna naboen ved bordet før midnatt, og det var veldig fint. Hunden lå da på føttene hans og følte seg beskyttet, mens vi var ute og så på raketter... Vurderer å være raus med drinkene i år også:fnise:

Anonymkode: 884e7...031

Skrevet

Nå skal jeg ikke ha hunden denne nyttårsaften siden eieren ville ha ham med på hyttetur, langt unna fyrverkeri. De to siste årene har jeg ikke gjort noe spesielt egentlig. Han blir livredd og løper og gjemmer seg under en stol. Etter litt overtaling får jeg lokket ham frem, og så sitter han på fanget mitt mens vi ser på fyrverkeriene sammen. Bare så det er sagt, jeg tvinger ham ikke frem fra gjemmestedet, og jeg holder ham ikke fast i fanget mitt. :)

• Liker 2
Skrevet

Vi tar med hunden på biltur langt bort fra rakettbråket, slik at hunden slipper å plages av det.

Et lydisolert rom til hunden i vår bolig, skal vi snart lage :)

Anonymkode: 46587...314

• Liker 1
Skrevet

Er hjemme med hunden, han er ikke redd, men lar han aldri være alene fordet

Anonymkode: 782e0...185

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et lydisolert rom til hunden i vår bolig, skal vi snart lage :)

Anonymkode: 46587...314

Jeg ser at mange prater om kjellere, lydtette rom, lyd på radioen osv, men hjelper egentlig dette? Når man tenker på hvor godt en hund faktisk hører... At vi menneskene ikke hører noe, betyr jo slett ikke at hunden ikke hører.

Anonymkode: 884e7...031

• Liker 2
Skrevet
På 28.12.2016 den 1.47, AnonymBruker skrev:

Hei!

jeg bare lurer på hva folk flest gjør med hunden(e) som er litt redd fyrverkeri på nyttårsaften,er dere hjemme med de? lar dere den være alene hjemme, eventuelt noen tiltak dere gjør da? Som å ha den/de på badet hvor det høres minst mulig av fyrverkeriet, sette på radio osv.... eller andre ting?

Anonymkode: cf7c8...5e4

Nei, du kan ikke la en redd hund være hjemme alene. Du må tilbringe nyttårsaften sammen med den, og du og evt de du er sammen med bør ikke drikke alkohol, da en allerede redd hund vil bli enda mer skremt av at menneskedyrene endrer adferd i tillegg til det andre skumle. Og hunder merker adferdsendring hos oss mennesker etter kun et par små glass vin. 

Anonymkode: e51bc...ce1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...