Gå til innhold

Hvem er jeg egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 20 år gammel jente som er utdannet barn og ungdomsarbeider. Jeg har kompetansebevis, men ikke fagbrev. Forskjell er at jeg ikke har tatt alle fellesfaga som man må ha for å ha fagbrev. Det er det eneste forskjellen tror jeg. Problemet er at jeg søker og søker, men får ikke jobb. Jeg har ingen venner, jeg har gått litt på teater, men siden det ikke er flere øvinger på en stund så har jeg ingenting å gjøre i fritiden. Så jeg sitter egentlig bare hjemme og merker det blir tungere og tungere og finne på ting med familien. Jeg sitter bare sperra inne på rommet. Juletider er vanskelig for meg pga all sosialisering, det var ikke sånn før. Jeg vet ikke hva som har skjedd. Jeg har også opplevd mye mobbing og slitet med depresjon i 6 år. Var mye hos legen og samtaletimer før.

Jeg skulle egentlig på fest 1. Juledag, men jeg orket ikke fordi jeg var utslitt av å være sammen med mennesker jeg trengte rett og slett tid for meg selv. Det er ingen tvil om at jeg er introvert. Jeg har også vært mye syk i det siste som også var årsaken til at jeg ikke ble med på fest. Jeg sa det til søskenbarna mine som jeg egentlig skulle være med på fest, men da begynte 2 av tantene mine og kusina mi og angripe meg fordi de skjønte ikke at jeg ville være hjemme, så jeg fortalte at jeg er sliten og ville slappe av litt for det har vært litt mye for meg i det siste, men det endte opp i krangling fordi de skjønte det ikke. De ser ikke ting fra min side. Jeg må alltid forklare og forsvare meg for de valga jeg tar ovenfor de. Det tapper meg. 

Jeg har et sterkt ønske for å ta en pause fra familien og dra utenlands og "Finne meg selv" igjen. Jeg vet at det kanskje er feil og at jeg må ta tak i problemet her, men jeg ser ikke noe annen løsning. Jeg vil dra utenlands og satse på skuespiller, jeg vet at det er store sjanser for at jeg mislykker det, men jeg vil eller feile enn å ikke prøve. Jeg vil bare komme meg bort fra Norge en liten stund og leve mitt liv. Jeg føler bare et behov for å ta en pause fra familie og finne ut hvem jeg egentlig er for nå føler jeg at jeg ikke helt kjenner meg selv lenger. Jeg vil ikke leve isolert på rommet mitt hele tiden. 

Har dere noen andre råd? hva tenker dere om det jeg vil? Kan det være lurt? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: bb98c...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det du mangler for å fagbrev, så kan du belønne deg selv med å jobbe utenlands samtidig som du prøver deg som skuespiller. Er du i jobb får du nye venner også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...