Gå til innhold

Passende klær, møte kjærestens familie for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vanligvis flink til å kle meg, men nå sliter jeg! :P 

Skal tilbringe resten av 2016 hos kjæresten og da skal jeg også møte flere i familien hans. Det blir middager hver dag så trenger litt fine antrekk til disse dagene. På selve nyttårsaften har jeg planer om å bruke en enkel kjole som er knelang med litt splitt, men den har hverken utringing fremme eller bak og er også langermet. Så tror ikke det blir for trashy når den har splitt, den ser veldig elegant ut. 

MEN... Resten av dagene! Jeg har så lite av klær her og rekker ikke kjøpe nytt. Jeg har en flott jumpsuit som er langermet og har lange bein, men hele ryggen er i lace og dermed litt gjennomsiktig, det vil si man ser BH'en (og jeg må ha BH pga litt store juggs). Den er også utringing på fremme. Er det innafor å bruke eller er det dristig...? Skal sies at jeg er ikke en dristig person, det vil si, jeg liker ikke vise mye hud og har en ganske mørk stil. Jeg har brukt den på julebord tidligere. Så lurte jeg på om det er greit med svarte jeans og en fin topp, eller kan det være for enkelt? Jeg har bare en dressbukse som er litt for stor, så den vil jeg ikke bruke, syns ikke det ser bra ut. Jeg overtenker dette veldig, men vet at alle mennene i familien bruker dress i slike middager, hvordan damene kler seg vet jeg ikke. Vil jo ikke være for stivpynta, men vil være fint kledd. Noen tips? :) Kjæresten sier bare at jeg må kle meg i det jeg vil og det jeg føler meg vel i, men er fortsatt usikker jeg... #Overtenkingdeluxe

Anonymkode: 6dd0b...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom du forteller selv at du ikke liker å vise mye hud kan jeg ikke tenke meg at noe av det du tenker på å gå med vil være noe familien hans tenker over. Selv ville jeg ikke ha gått med synlig BH under et klesplagg, selv når det gjelder ryggpartiet, men så lenge den er i samme farge som jumpsuiten og sitter riktig er det innenfor. 

Det er også helt greit å gå med sorte jeans og en pen overdel. :)

Jeg vil tro at det er fritt frem når det gjelder kleskode når du ikke har fått spesielle retningslinjer fra kjæresten din. Dersom kvinnene hadde vært stivpyntet hadde han nok tipset deg om det. :) 

Anonymkode: a5982...fd0

Skrevet

Den drakten med blonder og Uggs høres ut som noe som vil passe på nattklubb. 

Har du ingen bluser eller skjorter du kan bruke sammen med mørke bukser eller et knelangt skjørt? 

Anonymkode: 9f16e...af7

• Liker 1
Skrevet

Kle deg normalt pent så holder garantert dette i massevis :) Ellers har AB over noen gode tips: Skjorter og bluser. 

Skrevet

Det fineste jenter kan gå i er jeans og ensfarget, inntilsittende, enkel genser.

Anonymkode: e8cb2...7d5

Skrevet
1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Mørk olabukse + genser

Ikke i juleselskap. Da pynter man seg litt. 

Anonymkode: 9f16e...af7

• Liker 3
Skrevet

Ok, jumpsuiten er jeg veldig usikker på selv. Jeg vet den kan høres trashy ut men den er veldig fin! Jeg føler meg ganske fin i den men blir uten tvil utilpass om det blir "too much"... Jeg tror jeg pakker den med og lar kjæresten avgjøre om det er ok eller ikke ok å bruke den. Jeg har noen fine topper, så får ta med de og sorte jeans også. :)

Anonymkode: 6dd0b...8e0

Skrevet

Jeg ville ikke valgt jeans i et selskap hvor mennene brukte dress. Rekker du virkelig ikke å spurte innom feks H&M og kjøpe en kjole til 199,-/299,-? De selger smale bomullskjoler, ensfargede med lange ermer. Enkle å kle opp med høye hæler og øredobber feks, og blir hverdagslige ned lave støvletter eller joggesko. Veldig anvendelig. Og med en stor, tykk genser over fungerer den som skjørt. 

Hvis du har så få klær som du sier ville jeg investert i noen enkle basisplagg som kan dresses opp eller ned, samt kombineres. Så blir anledninger som dette enklere for deg i framtiden. :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...