Gå til innhold

hva gjør du på lillejulaften og julaften og 1 og2. juledag?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

på lillejulaften pleier jeg å spise god julefrokost, levere fra meg resten av gavene til venner , se på tv på kvelden og pynte juletreet :wink: hører på julemusikk

på julaften står jeg ganske tidlig opp, ser på tv, spiser julefrokost, nam nam, og går en tur til gravplassen og legger lys på graven til pappa og slektninger.

etterpå tar jeg det bare med ro, spiser nesten ikke, i påvente av det spisegildet når julemiddagen kommer på bordet :ler:

hører på julemusikk, hjelper mor å rydde av julemiddagen og vasker litt opp, og så åpner vi gaver..

resten av kvelden ser jeg tv og spiser nøtter og gotteri ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillejulaften gjør jeg det siste av forberedelser, om kvelden pynter vi juletreet og ser på Grevinnen og hovmesteren (den er bare så bra! Gleder meg til at mannen min, som er engelsk, får se den!). De "voksne" (dvs nå også meg! :ler: ) har pleid å spise rakørret og drikke øl om kvelden. Gammel tradisjon fra mormors familie.

Julaften står vi opp, sjekker julestrømpene og tar med oss sjokoladen foran tveen. Så ser vi på Aksepott (selvsagt, er stor fan!) og evt. Disney's jul. Senere på dagen går vi i kirken. Så hører vi på Sølvguttene klokken fem, og spiser deilig julemiddag. Etter middag er det gang rundt juletreet og til slutt gaveopppakning!

Første dag har vi stor julelunsj. Vi prøver å komme oss litt ut også, enten på sløyter eller ski eller bare på en liten tur. Vi koser osss med filmer på tv, spill (scrabble) og deilig mat julen gjennom!

Men i år er det litt trist, for den ene broren min kommer ikke hjem til jul...han har eksamen i romjulen, stakkars! Kommer til å tenke mye på ham.

Skrevet

Lille julaften : Da gjøres de siste forbredelser til Julen,leverer julegaver,kjøper de aller siste gavene vi har glemt...handler inn det siste vi trenger.(Så fremt at Lille julaften ikke er på Søndag) Pynter og setter frem julepynten.Ser på Grevinnen og Hovmesteren.

Smaker på Julesteken.

Julaften: Da spiser vi Julegrøt i 11-12 tida.Drar rundt med julegavene vi ikke leverte på lille julaften.Drar på Graven til min manns far og besteforeldre og setter på lys,koser oss med tegnefilm og tre nøtter til askepott før mat.

1 juledag : Da er vi hjemme og koser oss.Ser film eller leser en bok eller sitter på internett.

I år skal vi bort på både Julaften og 1 Juledag så da vet jeg ikke hvordan dagene vil bli.

Koldbruna :nisse:

Skrevet

Lillejulaften legges pakkene under juletreet og så er det siste innspurt. Tanten min med familie bruker å stikke innom om kvelden.

Julaften er det Donald, Askepott, risgrøt, pakkelevering til slekt, middag, oppvask, pakkeåpning, og avslappning resten av kvelden.

1.juledag, vanligvis bruker vi å spise ball med besteforeldrene mine, men siste årene har jeg og 3 venninner hatt sladderkveld med vin og potetgull.

2.juledag, ut på byen for å møte venner man ellers aldri ser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...