Vernis Skrevet 27. desember 2016 #1 Del Skrevet 27. desember 2016 Når juledagene er over føler jeg for å pakke ned julepynten og få treet ut. Vi pyntet treet en uke før jul, og synes definitivt at julen er koselig før jul, ikke etter. Fra i dag av er julen slutt for min del.. Men vi skal ha gjester på nyttårsaften og jeg vurderer å beholde treet til 1.1. pga det. Hva gjør dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Del Skrevet 27. desember 2016 20. dag jul, altså 13. januar. Anonymkode: 97cd4...12c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 27. desember 2016 #3 Del Skrevet 27. desember 2016 Så fort som overhode mulig.. Gjerne 1 nyttårsdag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 27. desember 2016 #4 Del Skrevet 27. desember 2016 Begynner på jobb igjen 2. januar, så da ryker det nok ut 1. Januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 27. desember 2016 #5 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 20. dag jul, altså 13. januar. Anonymkode: 97cd4...12c Trodde det offisielle var å rydde ut julen 13 dag jul. (men nå begynner jo julen så tidlig også. Gjerne november..😜) Endret 27. desember 2016 av Infinity 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Del Skrevet 27. desember 2016 8 minutter siden, Infinity skrev: Trodde det offisielle var å rydde ut julen 13 dag jul. (men nå begynner jo julen så tidlig også. Gjerne november..😜) 20. dag jul har tradisjonelt vært den siste juledagen i Norge, men det er nok mange som rydder ut julen 13. dag også (og tidligere enn det også tydeligvis). Vi tar ikke frem julepynten før de siste dagene før jul, og da vil jeg holde på det så lenge som mulig, så vi tar det 20. dag. Men skjønner jo at folk blir lei juletreet når de setter det opp i begynnelsen av desember liksom... Anonymkode: 97cd4...12c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Del Skrevet 27. desember 2016 Har aldri båret inn juletreet, og slipper dermed å kaste treet ut i år eller over nyttår. Men ellers når vi har hjemmejil, kommer "13. Dag Knut og rydder jula ut". Anonymkode: 333b9...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Del Skrevet 27. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har aldri båret inn juletreet, og slipper dermed å kaste treet ut i år eller over nyttår. Men ellers når vi har hjemmejil, kommer "13. Dag Knut og rydder jula ut". Anonymkode: 333b9...e56 Strengt tatt er det 20. dag Knut rydder (eller ringer) julen ut fra gammelt av, det er derfor den ble kalt Knutsdag eller Tjuendedag-Knut. Anonymkode: 97cd4...12c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 27. desember 2016 #9 Del Skrevet 27. desember 2016 36 minutter siden, Vernis skrev: Når juledagene er over føler jeg for å pakke ned julepynten og få treet ut. Vi pyntet treet en uke før jul, og synes definitivt at julen er koselig før jul, ikke etter. Fra i dag av er julen slutt for min del.. Men vi skal ha gjester på nyttårsaften og jeg vurderer å beholde treet til 1.1. pga det. Hva gjør dere andre? Hva med tredje juledag, fjerde juledag, femte...? Hva med romjul? Det har jo bare gått såvidt tre dager av julen.. Men selvsagt kan man gjøre som man vil! Her pyntes det 23. desember, og avpyntes rundt 20. dag jul - dersom dagen passer og man har tid. Vi er ikke så nøyaktig på dato, men deromkring. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 27. desember 2016 #10 Del Skrevet 27. desember 2016 Jeg kaster ikke ut juletreet jeg pakker det fint og pyntelig ned. Pakker ned julen etter nyttårsaften en gang når jeg har tid og mulighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. desember 2016 #11 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) Tar på julepynt på juletreet på lille julaften, og tar ned treet 13. dag jul. Endret 27. desember 2016 av Mrs. Random Nick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Del Skrevet 27. desember 2016 Prøver å holde det til 20. dag jul 🌲 men starter å rydde nisser og pynt tidligere.. Anonymkode: de069...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vernis Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 27. desember 2016 Klart man gjør jo som man vil. Vi pynter helgen før jul og syntes det er koselig. Når juledagene (som i 1. og 2. dag) er over er jeg ferdig med nisser og det mest julete. Har aldri tatt ut juletreet før nyttårsaften og kommer nok ikke til å gjøre det i år heller, men det frister litt. Tradisjoner endrer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 27. desember 2016 #14 Del Skrevet 27. desember 2016 Det ryker ut 1.Januar sammen med resten av julepynten. Tradisjoner får være tradisjoner. Et pyntet tre gir meg lite glede i Januar, så da pyntes det heller tidlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #15 Del Skrevet 27. desember 2016 Jeg pynter til jul 1. søndag i advent. Juletreet kommer gjerne opp en uke etter. For min del ryker alt 3. dag jul. Da er julen over, og jeg har absolutt ikke lyst å gå inn i det nye året med masse julepynt rundt meg. Da skal det være rent å ryddig, klart for et nytt år. I fra gammelt av er det vel 20. dag jul (13.jan) at juletreet skal ut. Anonymkode: 17a08...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Del Skrevet 27. desember 2016 Fjernet all julepynt første juledag. Pyntet lille. Dro på besøk julaften. Anonymkode: 4d8c5...006 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grovmel Skrevet 28. desember 2016 #17 Del Skrevet 28. desember 2016 Ett juletre er en fin pynteting og som hører oldtiden til, lenge før kristendommen. Altså, den kan fint stå til det ryr mer en det smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 28. desember 2016 #18 Del Skrevet 28. desember 2016 Vi rydder vekk julen 1. eller 2.januar. For min del er julen ferdig når desember er ferdig, og jeg syntes det er godt å begynne et nytt år med rent og ryddig hus. Blir nok å handle inn litt nye kubbelys, og kanskje noen nye pynteputer og gardiner (det må vi ha uansett) for å få det litt fint over nyttår også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #19 Del Skrevet 28. desember 2016 I interiør blogg land er jula ut allerede. Nyter romjulen skriver de, uten julepynt 😂 Jeg dæver. Julen feiret de i oktober, så snart er det sommer i bloggland. Ser Vi som er hektet på interiør også kaster jula fort ut. Romjulsmagien er nok borte ja når alt skal dokumenteres i sosiale medier. Ser Rema kjører hardt også med primula. Kan folk få nyte JULEferien i romJULEN??? Anonymkode: da15e...084 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. desember 2016 #20 Del Skrevet 28. desember 2016 Rydder ned julen og kaster ut juletreet i begynnelsen av januar. Pyntet ikke til jul før lillejulaften, og det er jo romjul fortsatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå