Guess What! Skrevet 25. juli 2002 #1 Skrevet 25. juli 2002 Går det an å miste mensen helt, av å bruke p-piller ? Sånn for alle ?
Gjest Tristessa Skrevet 25. juli 2002 #2 Skrevet 25. juli 2002 Det går sikkert an, i allefall utifra det som står i pakningsvedlegget til mine, men jeg har ikke mistet den...
Guess What! Skrevet 25. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2002 vilke type bruker du? Har trinordiol 21 Nett begynnt på den. Så har ingen erfaringer med den
Gjest Tristessa Skrevet 25. juli 2002 #4 Skrevet 25. juli 2002 Bruker Synfase 21 jeg... Tror en skal kunne miste mensen med de fleste trifase p-pillene, men om det er så vanlig vet jeg ikke. Hvis du ikke vil ha mensen er vel p-sprøyten bedre, men personlig skyr jeg denne litt da jeg har lest en del som ikke er så oppløftende om denne prevansjonsmåten. Men, det er jo temmelig individuelt da! Du kan jo prøve Triordinol først. De fleste får mindre mensblødninger av p-piller, og det er jo i og for seg greit nok?
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2002 #5 Skrevet 26. juli 2002 Du kan miste mensen dersom du bruker monofase p-piller og ikke tar pause mellom brettene. Da får pillene samme effekt som p-sprøyta. Dersom du gjør det er det vanlig å få småblødninger i begynnelsen.
Gjest Diva Skrevet 29. juli 2002 #6 Skrevet 29. juli 2002 Hei Det er vel forskjellig fra person til person om man mister mensen v p-pillebruk. Stort sett gjør man ikke det og det er ikke lurt å bruke brett etter brett etter brett uten pause (placebopiller/opphold). Hvis du ikke vil ha mensen, kan du jo prøve p-sprøyten (Depo - Provera) I de fleste tilfellene går mensen bort etterhvert, men det tar som regel litt tid. Husk at mensen er naturlig og at det er for det beste at vi har den. Det er et tegn på at vi er friske og kan være greit å følge med på. Selv om det er PYTON. Du vet at du også kan utsette mensen litt hvis du skal noe spesielt og det ikke passer helt å løpe rundt med bind/tamponger.... Se på pakningsvedlegget på pillene! Hilsen Kattepus
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2002 #7 Skrevet 29. juli 2002 Det er ikke farlig å ta p-pillene (monofase) uten opphold mellom brettene. Det er nemlig ikke mensen man får, men en såkalt bortfallsblødning. P-pillene stopper jo eggeløsningen, derfor er ikke bortfallsblødningen det samme som vanlig menstruasjon. Dersom ma tar pillene konstant får man samme effekt som ved p-sprøyta, man får hormonene tilført hver dag og mister derfor mensen.
MissiS Skrevet 29. juli 2002 #8 Skrevet 29. juli 2002 Er det med andre ord heeeeelt trygt å hoppe over pausene brett etter brett? Noen som har spurt legen om det? For hvis det hadde vært meningen at det skulle være slik, ville ikke pillebrettet vært utviklet anderledes? Og da hadde det vel ikke stått i pakningsvedlegget at man skal ha en 7 dagers pause hver måned....? *bare lurer jeg*
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2002 #9 Skrevet 29. juli 2002 Legene som svarer på kvinnelegen sier i alle fall at det går greit. Men det kan jo være andre leger som mener noe annet. Bivirkningen er at en kan få småblødninger innimellom. Da er det kanskje greit å ha bortfallsblødningen en gang i mnd. fremfor å ikke vite når en begynner å blø.
Gjest Diva Skrevet 31. juli 2002 #10 Skrevet 31. juli 2002 Det er nok ikke farlig å utsette mensen hele tiden, men tror ikke det er så lurt heller. Har jobbet hos gynekolog før, hør med gynekologer! Ikke "vanlige leger", de er ikke så gode på dette. Spesialister er kjekke å ha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå