AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Skal lage ostekake til nyttårsaften for kun to personer og har litt lyst å prøve å lage enkeltporsjoner. Eller i en annen form enn standard formen. Har lite utstyr men har noen skåler som kan brukes. Men da får jeg nok ikke kakene ut av formen. Går det? Anonymkode: 53210...452 1
Fleur Delacour Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Du kan dyppe kaken et øyeblikk i varmt vann før den hvelves på fat.
jeiods Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Kan sikkert spises rett fra formen/skålen?
Kardinal Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Jeg bruker wilton sine former til å lage ostekaker i, men disse er store da. Legger med bilde😁😁 Må lage dem "opp-ned" da, med gelélokket ned slik at den slipper taket. Men du kan nok bruke andre former så lenge de er noenlunde tynne og leder varmen greit. Du fyller vasken med varmt vann Og dypper formen i vannet i ca 5-7 sek og hvelver formen over på et fat. Funker flott her😊 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Takk for tips. Da skal det prøves ut Anonymkode: 53210...452
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal lage ostekake til nyttårsaften for kun to personer og har litt lyst å prøve å lage enkeltporsjoner. Eller i en annen form enn standard formen. Har lite utstyr men har noen skåler som kan brukes. Men da får jeg nok ikke kakene ut av formen. Går det? Anonymkode: 53210...452 Hva med noen av disse? http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/is-og-ostekaker/ostekake-i-porsjonsglass http://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-pa-glass-med-jordbaer Anonymkode: 7ad42...2e6
Gjest Margit Spat Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med noen av disse? http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/is-og-ostekaker/ostekake-i-porsjonsglass http://www.detsoteliv.no/oppskrift/ostekake-pa-glass-med-jordbaer Anonymkode: 7ad42...2e6 Enig med denne. Det er ganske fint å lage det direkte i dessertskåler
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Glass og/eller muffinsformer skal bli. Dette kan bli gøy å prøve Anonymkode: 53210...452
Lykkehjerte Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 På Tuesday, December 27, 2016 den 21.17, AnonymBruker skrev: Skal lage ostekake til nyttårsaften for kun to personer og har litt lyst å prøve å lage enkeltporsjoner. Eller i en annen form enn standard formen. Har lite utstyr men har noen skåler som kan brukes. Men da får jeg nok ikke kakene ut av formen. Går det? Anonymkode: 53210...452 Du kan fint lage i skåler eller glass! Spise rett fra de! Noen skåler gjør at kaken lett går i stykker i formen om du tømmer de ut. Det ser flott ut å servere i skåler eller glass, ville gått for det!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 Ostekake ble laget i glass. Ser veldig kult ut og håper det går fint å spise. Lot kjeksbunnen være litt løsere enn om den skulle vært i en form. Nå må jeg bare finne en lur måte å frakte alle glassene på brukte vinglass. Anonymkode: 53210...452 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #12 Skrevet 30. desember 2016 Du får gå innom et utested og spørre om de har noen tomme vinglassesker, de skal sikkert pakke ut ekstra glass til i morgen på de store stedene Anonymkode: a6614...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #13 Skrevet 31. desember 2016 Fant en løsning. Kjølebag og papir. Men bomma litt på gelélokket. Pøste på i første glass og då at det ikke var nok til alle. Litt uvant mengde. Men en heldig person får bare mer gelé på toppen. Satser på meg selv så skal det pyntes med friske bær oppå der igjen. Tror de andre vil synes dette var en fin vri på ostekaka. Nesten så de bare mangler noen stjerneskudd og litt fyrverkeri og et par paraplyer nå Anonymkode: 53210...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå