AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Vi har begge barna fra før og 1 felles. Barna går veldig bra overens og det er veldig lite konflikter. I kveld slo de hverandre. Jeg snakket med min sønn og han snakket med hans. Han sat der og var helt ute av seg pga det. Jeg sa at det er helt normalt at barna krangler av og til og til og med slåss. Men han ga seg ikke pga han mente at det var min sønn sin feil. Da sa han plutselig at vi er nødt å ta pause. Ja han orket ikke sånne situasjoner. jeg prøvde igjen med at dette er en del av livet og at vi skal få oppleve en del nedturer og konflikter mellom barna i fremtiden. ( han reagerer ikke stort hvis barna hans slåss) På slutten sa jeg ok. Da pakker jeg tingene og da tar vi en pause. Men da plutselig snur han og begynner å legge skyld på meg, at jeg er urasjonell, impulsiv og ting kan løses på en annen måte osv. Jeg sa at det er veldig dårlig gjort av han å presse meg i et hjørne med å snakke om pause når jeg bor i hans hus. Han vet godt at jeg må pakke og dra. Min sønn hørte alt selv om jeg advarte han flere ganger å stoppe diskusjonen. Nei, han synes at min sønn gjorde feil og det kan vi ikke bare la ligge akkuratt da og då. ( jeg har snakket med barna og det var ikke store greier) Er det virkelig jeg som overreagerer ? Anonymkode: 29b56...efd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Det er helt uakseptabelt i et forhold å snakke om å avslutte (eller "ta pause"). Når de ordene vel er uttalt er det ofte ikke noen vei tilbake etter min mening. Anonymkode: 6c04e...e83 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 han vil bryte og leter etter noe han kan bruke for å legge skylden på deg. han er feig Anonymkode: 95688...a3a 2
Gjest Runforit Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 De fleste søsken slåss/krangler; biologisk eller ei. Dere har i tillegg et felles barn? Å true med "pause" er som å gjøre det slutt i mine ører. Mulig han der og da ble frustrert, men hadde sagt klinkende klart ifra om at om han noensinne truet med "pauser" igjen så er det det samme som å avslutte forholdet. Å legge skyld på den ene eller den andre om to gutter som krangler blir for dumt. Sett dere ned og snakk sammen som en familie. Hvorfor kranglet de? Hva kan løse konflikten? Kommunikasjon er en fin ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå