Gå til innhold

Dere som ikke er invitert noe sted nyttår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og er lei dere for det: Har dere spurt noen hva de skal? Spurt om dere skal fine på noe sammen? Man må jo ta litt ansvar for seg selv også. Jeg for min del tenker ikke på alle og enhver nyttår, og det kan jo hende noen jeg liker godt, og som jeg gjerne kunne tenkt meg å være sammen med, ikke har planer. Men jeg antar de fleste har planer. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks.

Jeg ble syk dagen etter jeg kom heim for en uke siden og har vært syk siden. Hvis jeg er iform nyttårsaften skal jeg vaske badet og kjøkkenet og ellers bare slappe av med hunden. 

Skrevet

Ikke at jeg skal være alene på nyttårsaften, men når de fleste har sine egne tradisjoner og faste folk de feirer med så er det nok vanskelig å spørre om å feire med dem. Så jeg skjønner godt at det er en vanskelig dag for mange. 

Anonymkode: 4f0a8...cf9

• Liker 23
Skrevet

Har kun to venninner. Hun ene må jobbe og hun andre skal feire mded svigerfamilen sin. Så blir alene i år, men det er jo helt greit. Jeg er vant til det.  Ikke alltid man vil trenge seg på heller. Jeg kommer ikke til å spørre om jeg kan feire med venninnen og svigerfamilen. Jeg har aldri møtt de.

Anonymkode: 1b9ee...d5c

• Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg skal være alene på nyttårsaften, men når de fleste har sine egne tradisjoner og faste folk de feirer med så er det nok vanskelig å spørre om å feire med dem. Så jeg skjønner godt at det er en vanskelig dag for mange. 

Det skjønner jeg ingenting ut av pga det er jo egentlig bare en helt ordinært kveld, selv om mange later som at det ikke er det.

Skrevet
23 minutter siden, O.G. skrev:

Det skjønner jeg ingenting ut av pga det er jo egentlig bare en helt ordinært kveld, selv om mange later som at det ikke er det.

Du må ha en merkelig definisjon av ordinær.

Anonymkode: 47cab...02a

• Liker 17
Skrevet

Skjønner at ungdom kan ha behov for å feste litt denne kvelden, men selv skal jeg bare nyyyyte kvelden alene og se på naboenes fyrverkeri fra godstolen. Og samtidig tenke at jeg er sjeleglad jeg slipper å skli rundt på finsko og klemme folk jeg ikke kjenner. :fnise: Og nei, jeg er heller ikke bedt noen plass.

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha en merkelig definisjon av ordinær.

Anonymkode: 47cab...02a

Ok.

Skrevet

Jeg skal ingenting på nyttårsaften, og jeg gleder meg! :)

Skrevet

Jeg tror mange TROR at "alle andre" har så veldig faste tradisjoner. Det er vel ingen som har det så fast og rigid at de ikke kan åpne for flere? 

Og jeg snakker ikke om å bli med venninner til svigerforeldre. Men naboer, venner, bekjente, familier av barns venner osv. 

Hvor mange har fast opplegg uten å kunne rikke på dette? Aldri hørt om i virkeligheten hvertfall, selv om mange nok har visse tradisjoner. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, O.G. skrev:

Jeg skjønner ingenting ut av innlegget ditt :P At du synes det er en helt ordinær kveld er nå en ting, altså det er jo oss mennesker i fellesskap som gir dager mening og betydning, og for MANGE som sliter med ensomhet så er det jo en kraftig påminnelse på hva man ikke har og det er jo sårt. At du trives med å være alene er kjempefint, men funker ikke for alle, de fleste av oss har behov for å føle oss som en del av et felleskap og da er feiring av merkedager viktig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har spurte flere hva de skal. De forteller hva de skal, flott for dem. Men dem spør ikke tilbake, tror dem vet svaret. Er ikke så glad i å invitere meg selv med til andre.

Anonymkode: 84180...633

• Liker 4
Skrevet

Skal prøve å få noe ut av 1.Januar neste år så for min del håper jeg å få slappet av med noen filmer i sofaen med noen pils, litt godteri og et teppe..

Er lei av at starten på nyåret skal handle om komme seg gjennom hangoveren. 2017 skal være året mitt :nori:

Skrevet (endret)
På 27.12.2016 den 19.28, Boletta skrev:

...og er lei dere for det: Har dere spurt noen hva de skal? Spurt om dere skal fine på noe sammen? Man må jo ta litt ansvar for seg selv også. Jeg for min del tenker ikke på alle og enhver nyttår, og det kan jo hende noen jeg liker godt, og som jeg gjerne kunne tenkt meg å være sammen med, ikke har planer. Men jeg antar de fleste har planer. 

Slike spørsmål svarer jeg aldri på. Jeg svarer aldri på slike ting som hva man enten har på seg eller hvor man er på nyttår eller noe i den duren, så det er bare å prøve igjen... At man skal få slike spørsmål her inne er ganske sært.

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Ser egentlig veldig frem til feiring i år. Er kun mine tre barn, jeg og våres to katter. Kalkun er kjøpt inn og i morgen litt fyrverkeri. Så skal den dagen nytes uten kaos. Kanskje ei venninne kommer etter jobb på kvelden. 

Anonymkode: 3d9ed...f8c

Skrevet
2 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Slike spørsmål svarer jeg aldri på. Jeg svarer aldri på slike ting som hva man enten har på seg eller hvor man er på nyttår eller noe i den duren, så det er bare å prøve igjen... At man skal få slike spørsmål her inne er ganske sært.

Du kan jo bare ignorere trådene om du ikke vil svare...

Anonymkode: 79128...c28

• Liker 10
Skrevet

Hadde jeg hatt hytte langt oppe på fjellet skulle jeg dratt dit pga bikkja, med eller uten selskap fra andre. I steden må jeg dope ned hunden. Dritt lei raketter og folk som ikke eier vett i skallen med å vente til nyttårsaften! Hunden min er sykt redd for rakettlydene og noen av idiotene i nabolaget har allerede begynt å tenne på! Men det skal sies at det har vært bedre i år enn tidligere år faktisk, så ser ut som folk flest begynner å skjønne at de må vente til nyttår.

Anonymkode: f30e3...980

• Liker 4
Skrevet (endret)

De siste årene har jeg stort sett feiret med få. Ikke blitt invitert til noe, men stelt i stand noe hjemme selv. Hatt et par venninner på besøk (vi har vært toppen 4), spist god mat og dratt ned til sentrum for litt liv og raketter. Det har vært sykt koselig. I fjor ble jeg invitert på fest av en kollega. Der var det en hel hau med folk og full fest, synes det var mindre koselig enn de andre årene. 

I år har jeg og samboeren invitert ei venninne av meg og en kamerat av han (og dama hans). Skal lage hjortesteik i tillegg til at vi har kjøpt inn litt alkohol. Tror det blir veldig koselig. Han hadde nok helst sett at vi var fler, men jeg synes dette er koseligere. Selvfølgelig kunne han invitert fler, men vi planla alt for sent (midt i flytting) og alle hadde planer fra før. 

Så man (jeg iallefall) trenger ikke store planer eller bli invitert på tidenes fest for å ha en koselig kveld. Jeg ville nok følt meg ensom om jeg feiret alene, men disse sammenkomstene jeg har hatt har sjelden vært planlagt lenge i forveien. Ringer litt rundt og spør om planer, har de ikke laget noen spør jeg om de vil komme til meg.

Endret av Inwe
Skrevet

Vi er innflyttere og prøvde i starten å invitere folk hjem til oss, men fikk alltid til svar at de feiret med den "faste " gjengen sin. Vi har aldri blitt invitert til noen, selv om vi nå har bodd her i 15 år!!!! Vi har også sluttet å invitere, da vi aldri fikk respons. Nå er vi bare alene. Skulle ønske at vi hadde noen å feire med, men vi gjør det beste utav det.  Koser oss med hummer og champagne, ser litt på tv og ellers bare prater vi. Har også hund vi må passe. 

• Liker 1
Skrevet

jeg inviterte meg selv til en gammel vennegjeng i fjor litt i siste liten, dem trodde jeg hadde planer i fjor. 
I år inviterte dem meg i god tid :) 

Men jeg skjønner også at noen er skeptisk til å invitere alt av venner/bekjente/slekt, spesielt når jeg ser hvilke holdninger/krav enkelte har til selskaper...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...