Gå til innhold

Aldrende pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er i en situasjon som jeg vet ikke er reversibel.

Min kjære pappa på snart 80 år har de siste 5-6 årene begynt på det jeg kaller å bli gammel. Han har høreapparat, han får sjelden med seg hva vi sier om det er mange i rommet,han misforstår barnebarna (alder 1-7 år) grunnet hørsel og han sover mere på dagen. Jeg vet at han eldes,men min frustrasjon bunner i at jeg synes resten av familien tar så lite hensyn til han. Det påpekes stadig (i en munter tone) hva som ikke er gjort rett eller gjort i det hele tatt.  Jeg har følt meg lik pappa. Samme være måte  (konflikt sky,redd for å forstyrre andre, redd for å såre andre,vil ikke være til bry...). Kanskje det er derfor  jeg blir så frustrert-jeg ønsker stadig å beskytte pappa. I kveld ville han se på nyheter kl 19-som han gjør hver kveld. Min svigerinne spør om han kan vente til senere da det ikke er noe for barn. Riktig det-men hva med å si at han kan se det på nett tv på nettet ? Hun påpeker samtidig at de måtte si det samme sist de var her.....synes det  er så vondt at han skal lide for at han grunnet alder ikke får med seg alt. Lenge siden han hadde små barn-og vi overnatter ikke så ofte.

Vet ikke hva jeg vil ned innleggget-bare få ut litt tanker?

Tanker tilbake vil bli lest😀

Anonymkode: c9bd1...eb8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er baksiden av det stadig mer individ-orienterte samfunnet vi lever i. Det aller meste handler om å realisere seg selv/leve sitt liv/hva som er best for enn selv. Å ta vare på våre eldre er en oppgave som vi helst ser noen andre tar seg av. Dessverre er det å bruke tid på eldre familiemedlemmer sett på som lite attraktivt i dagens samfunn. Me-myself and I.

Anonymkode: bc1f0...501

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...