Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du dine oppskrifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en måte å organisere og lagre oppskrifter på? I perm? Skriver du i bøker? Elektronisk? ??

Anonymkode: 66b8e...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har de i en A5-notatbok :) Har også noen elektronisk, løse ark, utklipp og i kokebøker, alt lagret i en skuff på kjøkkenet. Foretrekker å ha alt et sted, så vil kjøpe inn et par nye notatbøker og samle favorittene i kategorier som middagsretter, bakverk, kaker osv. 

Men enn så lenge er notatboken min viktigste oppskriftsoppslagsverk 😄 Kanskje jeg får tips i denne tråden :) 

Skrevet

Jeg har en kladdebok med gamle familieoppskrifter, men alt nyere lagrer jeg elektronisk.

Skrevet

De fleste oppskriftene jeg bruker, har jeg i hodet... ellers er jeg kjedelig nok til å bare google nye oppskrifter om jeg skal lage noe jeg ikke har oppskriften på.... når jeg tenker meg om, så hadde det nok ikke vært så dumt å skrive dem ned i en bok når jeg dumper over oppskrifter jeg liker :P 

Skrevet

Elektronisk. Har en totaloversikt i excel, som kan filtreres på ulike måter. Resten i undermapper, noe er dokumenter, noe er excel og noe er scan/pdf. Satser på å få alt over i drive for å gjøre det mer søkbart, da det er en mye bedre løsning enn gammeldags mappe/filsystem. Excelarket ligger på dropbox slik at jeg har tilgang fra alle enheter. Mappesystem forøvrig sikkerhetskopieres via cloud. 

Oppskrifter fra kokebøker jeg har er referert i excelarket. En del oppskrifter fra nett er det bare linket til.  

Anonymkode: 8292f...643

Gjest EkteMannen
Skrevet

One note på pc/mobil. Da har jeg de alltid med meg enten jeg er på ferie i utlandet, på hytta eller i telt 

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en tykk skrivebok med blanke sider, pyntet med et snirklete mønster på omslaget i 1991, da jeg flyttet hjemmefra.

I den skulle jeg skrive ned alle oppskriftene mine. Jeg hadde ingen da jeg startet.. :- )

Det første jeg har skrevet i boken er en oppskrift jeg husker jeg ringte hjem til mamma for å få, og den heter "Mammas pannekaker"... :) Jeg visste ikke hvordan man laget pannekaker en gang, så det er egentlig et mirakel at jeg ikke sultet ihjel da jeg først flyttet hjemmefra. Bratt læringskurve.

Oppskriftsboken har fulgt meg i alle årene siden, og jeg brukte den senest for et par timer siden da eks-mannen sendte meg en sms og spurte om å få oppskriften på ertesuppe m/ svineknoke som vi pleide å lage.

Boken er ikke helt full enda, men bugner over av utklipte sider fra blader med oppskrifter eller utskrifter fra internett. Ikke alt jeg har skrevet av for hånd, inn på sidene i selve boka.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Elektronisk. Har en totaloversikt i excel, som kan filtreres på ulike måter. Resten i undermapper, noe er dokumenter, noe er excel og noe er scan/pdf. Satser på å få alt over i drive for å gjøre det mer søkbart, da det er en mye bedre løsning enn gammeldags mappe/filsystem. Excelarket ligger på dropbox slik at jeg har tilgang fra alle enheter. Mappesystem forøvrig sikkerhetskopieres via cloud. 

Oppskrifter fra kokebøker jeg har er referert i excelarket. En del oppskrifter fra nett er det bare linket til.  

Anonymkode: 8292f...643

Føler egentlig at du burde komme og organiserer litt hos meg.... Jeg vurderer å kjøpe permer og ha I plastmapper eller et nettbrett med noe muligheter...

Anonymkode: fae79...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...