Gå til innhold

Fargetema/tema/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i juni 2017. Jeg har aldri drømt om å gifte meg. Det meste er planlagt og ordnet. Men jeg føler meg stresset over at jeg ikke stresser med å ha fargetema eller tema, eller font og skrift til innbydelse, eller annet som jeg får inntrykk av at alle andre mener jeg bør stresse over. Folk himler med øynene og blir helt forskrekket når jeg forteller at innbydelse ikke har noen sammenheng med pynt osv til selve bryllupet. Fargen på innbydelsen og bryllupskake er farger jeg ikke har tenkt å bruke i blomster. Er dette så viktig egentlig? Tenker man som gjest mye på slike ting? Jeg er liksom bare opptatt av at folk skal kose seg, le masse og nyte god mat og drikke. Og at selskapslokalet er fint og stort. Men nå har jeg begynt å tenke på slike ting, føler meg stresset. Rett og slett fordi alle andre rundt meg mener jeg burde. 

Jeg blir helt matt....

Anonymkode: 8ceff...aba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stress med det, det er ditt bryllup og som bestemmer.

Som gjest ville jeg ikke ofret sånt en eneste tanke engang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt over det, og skulle jeg selv holdt hadde nok mat, drikke og underholding vært i sentrum. Jeg tror kanskje tema/fargevalg er noe man engasjerer seg i når det å gifte seg er noe en alltid har hatt lyst til og det er viktig for dem. Eller at de rett og slett liker å holde på med sånne detaljer. Om du og brudgom synes det som er planlagt er bra for dere, så er det alt som betyr noe:)

Anonymkode: a3a5f...a15

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde faktisk tenkt på det og lagt merke til om invitasjoner matchet bordkort og farge på bryllupskake  og etterhvert takkekort, MEN jeg hadde ikke brydd meg om det ikke gjorde det! Da hadde jeg bare tenkt at brudeparet ikke brydde seg, og det gjør jo ingen verdens ting! Gjør bryllupet til det dere vil, det er det eneste som betyr noe! Lykke til! ☺

Anonymkode: 21c30...c2d

Skrevet

Dette er DITT bryllup! Om du ønsker å matche alt fra bordkort til kake til invitasjoner så gjør du det. Om ikke, så gjør du ikke det. Så lenge maten er god og stemningen bra så kunne ikke jeg som gjest brydd meg mindre om fargene på invitasjonene....

• Liker 1
Gjest økonomifrue
Skrevet

Jeg tenker at det er deres bryllup og deres valg! Hadde jeg vært gjest hos Dere, så hadde jeg ikke tenkt så mye over sammensettingen - men hadde håpet at dere hadde fått bryllupet akkurat slik dere ville.

Men for egen del var det viktig for meg at det var gjennomført med farger, materialer og kvaliteter. Men det var for min egen del - jeg er opptatt av rene linjer og gjennomførte valg - fordi jeg føler dette passer bedre til oss - men det var vårt bryllup - dette er deres og dermed deres valg som avgjør!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På Tuesday, December 27, 2016 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde faktisk tenkt på det og lagt merke til om invitasjoner matchet bordkort og farge på bryllupskake  og etterhvert takkekort, MEN jeg hadde ikke brydd meg om det ikke gjorde det! Da hadde jeg bare tenkt at brudeparet ikke brydde seg, og det gjør jo ingen verdens ting! Gjør bryllupet til det dere vil, det er det eneste som betyr noe! Lykke til! ☺

Anonymkode: 21c30...c2d

Så når du kommer i bryllupet husker du fortsatt fargen på invitasjonen som gikk i søpla for flere mnd siden (etter at du hadde lagt dato i kalenderen)?

Gaaaaalskaaaap...... :alice:

Anonymkode: 6e325...e30

• Liker 2
Gjest økonomifrue
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så når du kommer i bryllupet husker du fortsatt fargen på invitasjonen som gikk i søpla for flere mnd siden (etter at du hadde lagt dato i kalenderen)?

Gaaaaalskaaaap...... :alice:

Anonymkode: 6e325...e30

Man tar jo selvsagt vare på både invitasjon, bordkort, evn festprogram og takkekort! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen, giftet meg for par år siden, og overalt leste jeg om hvor viktig det var med sammenhengende tema :P vel, jeg er sånn som kan gå i sommerkjole og slitte joggesko uten problemer på fest, tror heller folk hadde reagert hvis tting hadde blitt for stilrent.

Så her fikk lokalet ta seg av pynten, bukett bestilte jeg kort tid før ved å be de lage noe litt løst sammensatt og rimelig I blått/hvitt/lilla/rosa-ish farger (kan man kalle det et fargetema? xD) (alle snakket om hvor vakker denne var og hvor godt det passet meg) bordkort osv laget jeg for hånd (og det matchet definitivt ikke inbydelse som ble laget på pcen :P ) mens bryllupskaka var gul såvidt jeg husker :P 

Venner og familie snakker fortsatt om hvor fantastisk dette bryllupet var. Vi prioriterte da å ha mange gjester, samt mye og god mat og drikke, med fri bar. Fikk så mye skryt for alt. Tror ingen reagerte på at ting ikke matchet så lenge lokalet er fint og stilfullt og sånn (og selv det er jo heller ikke det viktigste for å få en bra dag, men mye viktigere enn tema tror jeg de fleste vil si! Og viktigste er jo at du og mannen trives med det :))

Anonymkode: 5880f...ae5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...