Gå til innhold

Kostholdstips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med kostholdet mitt. Jeg er 179 og veier 62 kg. Jeg har i løpet av de to siste årene gått opp nesten 10 kilo. :yvonne: 

Nå har jeg bygget en del muskler, men jeg har aldri hatt så mye "ekstra" på kroppen som jeg har nå. Missforstå meg rett, jeg hadde bare godt av det, men det er uvant. 

Jeg vil gjerne gå litt ned i fettprosent igjen, men samtidig vil jeg ikke miste formene mine. Jeg trener derfor bare styrke og skal begynne med litt kardio over jul. 

Nå ser en typisk matdag for meg sånn ut:

frokost: smoothie med avocado, banan, mandelmelk, havregryn, mango, annanas og proteinpulver, evt havregrøt og egg  

lunsj: salatbar og suppe på jobb, eller knekkebrød med avocado pluss skyr

frukt eller proteinpudding til mellommåltid, kaffe og nøtter

middag: laks eller karbonadedeig og grønnsaker

kvelds: knekkebrød med makrell i tomat/ speilegg osv

Har  dere tips til forbedringer? Jeg er ganske oppblåst i magen en del dager og aner ikke hva det kommer fra. Kanskje jeg spiser litt feil  

Anonymkode: 5066b...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare spise proteiner, samtidig som du ligger i kaloriunderskudd, og løfter vekter. Da går du ned i vekt samtidig som du beholder muskelmasse.

Last ned myfitnesspal og vei og loggfør alt du spiser. Sett makroene til 40 protein, 30 fett og 30 karbohydrater.

Lykke til 😊

Skrevet

Hun skal jo ikke ligge i kaloriunderskudd når hun er har så lav vekt og skal bygge muskler. Det beste er et overskudd å bygge muskler av.

Maten din ser fin ut, TS. Regner med at dette er eksempler og at du spiser variert. Du kan godt spise litt mer grove kornprodukter, potet, upolert ris og andre gode karbohydrater. Alle næringsstoffer har en funksjon for kroppen, så man trenger litt av alt. Spis litt mer mat og dropp proteinpulver. Proteinpulver er egentlig bare melk, så drikk heller melk. Det er bra du spiser mye fet fisk og grønsaker.

Regn ut kaloribehovet ditt, så du finner ut hvor mye du trenger slim at du ikke spiser for lite. Da får du dårligere utbytte av treningen.

Anonymkode: 7c32e...5ea

• Liker 3
Skrevet

Ja ts trenger definitivt ikke å redusere kaloriinntaket.

Hvertfall ikke hvis planen er å bygge muskler. Da må ts faktisk gå opp i kaloriinntaket, men det bør legges en riktig plan for mengdeinntak av fett/karbohydrater/protein daglig for riktig resultat. Ellers kan ts ende opp med nyttesløs trening.

finnes mange nettsteder som er mer detaljerte omkring dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...