Gå til innhold

Er det nødvendig å ha kontanter liggende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best å bare sette alle kontantene mine i banken, eller bør jeg ha noe til enhver tid?

Anonymkode: 75c4d...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har litt. Til å putte i bursdagskort, sende med ungene på skolen til f.eks skoleball, loddsalg på døra osv. Det hender vi selger ting på Finn, og disse pengene setter vi heller ikke i banken.

Anonymkode: 630ae...56f

Skrevet

Det kommer an på om du trenger å kun bruke kontanter. Jeg har sjelden kontanter, bruker kun kort.

Anonymkode: 9dad8...6e9

Skrevet

Har litt liggende. Kinoen her tar ikke kort, og matbutikken ved siden av går fort tomme for kontanter hvis det er en populær film.

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Har alltid kontanter både liggende og på meg. Har skjedd etpar ganger at minibanken har spist kortet mitt, dessuten er det praktisk når jeg kjøper ved, brukte ting etc. Det er også et utested her som kun tar kontanter i døra.

Skrevet

jeg tar ut kontanter for å ha til mat og diverse hver mnd.. rører ikke kortet annet enn uttak 1 gang i mnd, og hvis jeg må fylle drivstoff. har lagt kontantene i 4 forskjellige konvolutter, en til hver uke i mnd. så for min del så er det nødvendig ja:fnise:

Skrevet

Jeg har alltid en 500-lapp liggende, bare som sikkerhet i tilfelle lommeboken min blir borte. Er ikke sikkert det er like nødvendig når man ikke bor alene, men for meg er det en enkel trygghet. 

• Liker 1
Skrevet

Har alltid et par tusen i kontanter. Greit å ha, alltid en og annen butikk som har problemer med kortterminalen eller ikke tar mastercard.

Anonymkode: 40bae...0fd

• Liker 1
Skrevet

Kan nesten ikke huske sist jeg hadde kontanter. Bruker kort til absolutt alt eller vipps

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Har alltid kontanter både liggende og på meg. Har skjedd etpar ganger at minibanken har spist kortet mitt, dessuten er det praktisk når jeg kjøper ved, brukte ting etc. Det er også et utested her som kun tar kontanter i døra.

Jeg gjør akkurat det samme. Bruker kun kontanter omtrent. Morsomt å se andre som meg, da vennene mine mener jeg er rar som insisterer på å bruke kontanter :P 

Skrevet

Har alltid litt kontanter. Plutselig mister man/roter bort bankkortet, kortautomaten virker ikke osv osv. Alltid greit å ha litt.

• Liker 1
Skrevet

Har alltid kontanter. En "buffer" - sparing og en "sommerferie 2017" sparing. I kontanter. Har også feriesparing for 2017 på nettbanken med tanke på betaling av hytte. Kontantene skal brukes gjennom hytteoppholdet til mat og kos. Har da altså 2 kontant-sparinger. Har også sparing for ting jeg ønsker meg, altså kontanter.

Synes det er fint å kombinere sparing både kontant og nettbank. Bufferkontoen er til nødstilfelle. Alltids noe som svikter med tiden som bankkort, feil med nettbanken, arrangementer som tar kontanter osv..

Skrevet

Jeg har aldri kontanter liggende og føler at jeg aldri har bruk for det. Jeg har opplevd at kortet har vært ødelagt, men da jeg har flere kort så har det aldri vært problemer å få betalt for ting. 

Tidligere tok jeg vare på kontanter jeg fikk til jul, bursdag også videre for å kunne betale loddsalg ol. men nå tar jo nesten alle Vipps, så nå tar jeg i stedet å gir kontantene til bestemoren min og overfører tilbake til kontoen min. 

Hater å betale med kontanter. Synes det er uhygienisk og i tillegg ender man alltid opp med mye smått som bare forsvinner.

Anonymkode: 9a3f1...62f

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater å betale med kontanter. Synes det er uhygienisk og i tillegg ender man alltid opp med mye smått som bare forsvinner.

Det er mange flere som har tatt på kortautomaten enn på pengene.

Anonymkode: 49b2e...72a

• Liker 3
Skrevet

Hva gjør du uten kontanter dersom bankterminalene svikter?  Noen hundrede lapper skader det ikke å ha liggende. 

Anonymkode: ca76e...473

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange flere som har tatt på kortautomaten enn på pengene.

Anonymkode: 49b2e...72a

Joda, men jeg slipper å gå rundt med kortautomaten i veska i det minste. Man tar mye mer på penger enn på kortautomaten når man må finne frem pengene, telle de, gi de og få tilbake... æsj. 

Skal sies at jeg har jobbet i butikk i ganske mange år og der vasket vi over kortautomaten daglig. Pengene derimot... :sjokkbla: Får helt noia av tanken. Glad jeg aldri må jobbe med kontanter igjen. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du uten kontanter dersom bankterminalene svikter?  Noen hundrede lapper skader det ikke å ha liggende. 

Anonymkode: ca76e...473

Det har aldri skjedd med meg så lenge jeg har hatt kort og det er ganske mange år. :)

Bor i en by så om kortautomaten i en butikk skulle streiket er det null problem å finne en annen butikk. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har litt liggende rundt omkring, penger fra bursdag og jul, en liten sparebøsse, og jeg har litt tilfeldig to tohundelapper i pengeboken fordi de er så slette at jeg ikke vil bruke dem (men kom farlig nær tidligere i dag da jeg glemte kortet hjemme).

Jeg synes det er en trygghet å ha litt kontanter liggende enten hjemme eller i lommebok. Kom plutselig på at jeg alltid hadde en femhundrelpp sammenbrettet i den gamle lommeboken - den nye har ikke plass. Fant den gamle i skapet og der var det faktisk 650. Tror jeg putter dem tilbake - denne merkelig måten å spare på har vist seg å være heldig mange ganger :)

Skrevet

Jeg har ca 1000 kroner. Mest i småmynt og femti lapper. Hatt de i mange år og glemmer og bruke de. Syns det er greit å ha i tilfelle jeg har lånt litt penger av noen, eller noen ringer på døra og vil selge noe. 

Anonymkode: 20e1c...999

Skrevet

Vet ikke når jeg begynte å ha kontanter. Tror det var den gangen jeg sto og skulle betale med kort, hadde handlet for mye, mistet oversikt, skulle betale og plutselig...hva er det det sier når kortet er tomt? Jeg fikk det i butikken. Deeeet var pinlig det. Jeg ville aldri oppleve det igjen så siden den gang har jeg alltid hatt litt kontanter også.  :fnise:

Anonymkode: 8c9a0...f1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...