Gjest Nyx Skrevet 2. desember 2004 #1 Del Skrevet 2. desember 2004 Misforstå meg riktig, jeg setter pris på kvinnefrigjøring, lik lønn og muligheten for å få lederstillinger og alt det der. Men var det virkelig nødvendig å ødelegge sexlivet mitt også? Hvorfor trekke folks sexliv inn i likestilling overhode? Jeg skulle ønske likestillingforkjemperne snart kunne dementere myten om at sex er noe kvinner har, som menn får, dersom de er "snille gutter". "Ingen kvinner trenger samleie, men bare noen få slipper unna" stod det på en 8.mars-plakat for 30 år siden. Ting har kanskje forandret seg siden dengang, men ikke i min retning. Nå heter det at kvinner må ta ansvar for sitt eget sexliv, vi skal lære oss å masturbere og vise mannen hvor g-punktet vårt ligger og hvordan vi ellers vil ha det. Men hva med oss som har en lettere masochistisk legning? Vi som synes at hele Sm-kjøret med lakk og lærpisk blir for drøyt, men bare ønsker oss en mann som kan dominere oss seksuelt. Vi som ønsker en mann som ikke spør om lov, eller hvor det føles deilig, men vil ha en mann som tar seg lov, og vet hvor lystsenteret vårt sitter. Vi blir fortalt at vi tar feil, at vi bare føler det slik, fordi vi har blitt undertrykket i ett mannsdominert samfunn. Vi får høre at vi ødelegger for feminismen. Vi får høre at vi er svake og understrykte, og at vi burde reise oss og ta ett godt tak i musa vår, og lære oss å masturbere, nå med en gang. Og ikke nok med det, den dagen vi endelig skjønner hvor vår legning ligger, etter å ha undertrykt den i fem år, på grunn av det feministdominerte samfunnet vi har vokst opp i, og endelig har tatt det standpunktet at vi driter i feminismen, da oppdager vi at det finnes ikke noen menn som er i stand til å dominere lenger. Dagens mannfolk har også vokst opp under påvirkning av feministene. De har lært at man alltid skal spørre om lov, og lyder kvinnens minste vink. De er også blitt så vanvittig usikre på seg selv, og sin egen maskuline seksualitet, at de knapt er i stand til å tilfredsstille en kvinne. Og joda, det finnes fortsatt bøllete, dominerende menn. Men de er altfor bøllete igjen, de har tatt det for langt ut, sannsynligvis fordi samfunnet er så flinke til å fortelle dem hvor slemme de er, så de kan like gjerne gi faen. Jeg skulle ønske samfunnet snart kunne fokusere på balansen. Fortelle folket at det finnes kvinner som liker å bli fortalt når de skal spre bena, uten at de digger voldtekt av den grunn. Jeg skulle ønske samfunnet snart kunne si til sånne som meg at vi ikke er svikere som oppfordrer til voldtekt, men at vi er helt normale jenter, med ett litt skrått syn på dominans og underkastelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 2. desember 2004 #2 Del Skrevet 2. desember 2004 Du vet, mann og kvinne eksisterer ikke, kun personer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 2. desember 2004 #3 Del Skrevet 2. desember 2004 Du trenger ikke si det til samfunnet, det holder at du sier det til partneren din, så tror jeg mange problem er løst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 2. desember 2004 #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Enig med Litjmæ........ Si det til partneren. Ellers, hurra for de gamle feministene. Vi nyter fruktene av deres opprør i dag, ved at vi kan jobbe, ta utdannelse og gjøre stort sett hva vi vil, på lik linje (nesten) med menn....... Mange av virkemidlene deres dengang virker sterke på oss i dag, men det var en helt annen tid, og de hadde et helt annet utgangspunkt som kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 2. desember 2004 #5 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvem er det du sikter til når du snakker om "feministene"? Er det alle, kun de som kaller seg det, visse organisasjoner, noen som har hatt utspill i media eller noen andre? Har ikke lest om det du her skriver om før, så det hadde vært interessant å få vite hvor du har dette fra. Melk Som omtaler seg som feminist OG som liker dominans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #6 Del Skrevet 2. desember 2004 Misforstå meg riktig, jeg setter pris på kvinnefrigjøring, lik lønn og muligheten for å få lederstillinger og alt det der. Men var det virkelig nødvendig å ødelegge sexlivet mitt også? Hvorfor trekke folks sexliv inn i likestilling overhode? Jeg skulle ønske likestillingforkjemperne snart kunne dementere myten om at sex er noe kvinner har, som menn får, dersom de er "snille gutter". "Ingen kvinner trenger samleie, men bare noen få slipper unna" stod det på en 8.mars-plakat for 30 år siden. Ting har kanskje forandret seg siden dengang, men ikke i min retning. Nå heter det at kvinner må ta ansvar for sitt eget sexliv, vi skal lære oss å masturbere og vise mannen hvor g-punktet vårt ligger og hvordan vi ellers vil ha det. Men hva med oss som har en lettere masochistisk legning? Vi som synes at hele Sm-kjøret med lakk og lærpisk blir for drøyt, men bare ønsker oss en mann som kan dominere oss seksuelt. Vi som ønsker en mann som ikke spør om lov, eller hvor det føles deilig, men vil ha en mann som tar seg lov, og vet hvor lystsenteret vårt sitter. Vi blir fortalt at vi tar feil, at vi bare føler det slik, fordi vi har blitt undertrykket i ett mannsdominert samfunn. Vi får høre at vi ødelegger for feminismen. Vi får høre at vi er svake og understrykte, og at vi burde reise oss og ta ett godt tak i musa vår, og lære oss å masturbere, nå med en gang. Og ikke nok med det, den dagen vi endelig skjønner hvor vår legning ligger, etter å ha undertrykt den i fem år, på grunn av det feministdominerte samfunnet vi har vokst opp i, og endelig har tatt det standpunktet at vi driter i feminismen, da oppdager vi at det finnes ikke noen menn som er i stand til å dominere lenger. Dagens mannfolk har også vokst opp under påvirkning av feministene. De har lært at man alltid skal spørre om lov, og lyder kvinnens minste vink. De er også blitt så vanvittig usikre på seg selv, og sin egen maskuline seksualitet, at de knapt er i stand til å tilfredsstille en kvinne. Og joda, det finnes fortsatt bøllete, dominerende menn. Men de er altfor bøllete igjen, de har tatt det for langt ut, sannsynligvis fordi samfunnet er så flinke til å fortelle dem hvor slemme de er, så de kan like gjerne gi faen. Jeg skulle ønske samfunnet snart kunne fokusere på balansen. Fortelle folket at det finnes kvinner som liker å bli fortalt når de skal spre bena, uten at de digger voldtekt av den grunn. Jeg skulle ønske samfunnet snart kunne si til sånne som meg at vi ikke er svikere som oppfordrer til voldtekt, men at vi er helt normale jenter, med ett litt skrått syn på dominans og underkastelse. Kjempebra skrevet :enig_animasjon: Om jeg hadde vært god nok til å skrive så kunne jeg sagt at det kunne vært skrevet av meg... Iallefall ett flott innlegg med en mening som jeg støtter 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyx Skrevet 2. desember 2004 #7 Del Skrevet 2. desember 2004 Du trenger ikke si det til samfunnet' date=' det holder at du sier det til partneren din, så tror jeg mange problem er løst...[/quote'] *kremt* Noe av problemet er vel at det er nesten håpløst å finne en partner på disse premissene. Føles litt som å ringe datasupport: -Hei, jeg kommer meg ikke inn på internett, jeg tror jeg trenger en ny driver til modemet mitt. -Ok, den kan du laste ned på www.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyx Skrevet 2. desember 2004 #8 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvem er det du sikter til når du snakker om "feministene"? Er det alle' date=' kun de som kaller seg det, visse organisasjoner, noen som har hatt utspill i media eller noen andre?[/quote'] Sikter til de fleste som uttaler seg som feminister, alt fra de mest ekstreme gruppene til enkeltpersoner. Sist sett i debatt her på forumet i debatten om hvorfor kvinner aldri vil få full likestilling dersom de ikke vil ligge øverst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 3. desember 2004 #9 Del Skrevet 3. desember 2004 Er enig i mye av det som skrives i hovedinnlegget. Men absolutt ikke alt. At feministiske organisasjoner har klart å få til mye for kvinner er det ingen tvil om. Men jeg er ikke enig i at jeg som mann lever i et feministisk samfunn og dermed lyder alle kvinners minste vink. Greit nok, jeg liker BDSM, og jeg er hovedsakelig submissiv atpåtil, men kan godt ta den dominante rollen en gang i blandt. I det daglige liv derimot mener jeg at likestilling bør fungere. Om jeg har kvinnelig sjef har jeg ingenting imot. Jeg stiller opp på ekstra vakter dersom jeg kan om så min kvinnelige sjef ringer, eller hennes mannlige kollega skulle spørre. Har jeg kvinner under meg i rangsystemet får de samme behandling som deres mannlige kolleger. Ingen forskjellbehandling her i gården. Og jeg vet at et flertall av menn tenker på denne måten når det kommer til det daglige liv. At en mann er gentleman på byen og kanskje tar seg av de litt tyngre ting i hjemmet er ikke noe annet en god gammel tradisjon, og det er nettopp disse tingene feministiske organisasjoner (de Melk sikter til) vil til livs! Om du har problemer med å finne en mann slik du beskriver må du nok fortsette å lete litt, og kanskje litt bedre. Jeg iallefall har flere venner som er slik du beskriver, så sjeldne er de nok ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #10 Del Skrevet 3. desember 2004 Om du har problemer med å finne en mann slik du beskriver må du nok fortsette å lete litt, og kanskje litt bedre. Jeg iallefall har flere venner som er slik du beskriver, så sjeldne er de nok ikke.. Har du mange venner som er slik? Har du testet dem i sengen alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 3. desember 2004 #11 Del Skrevet 3. desember 2004 At en mann er gentleman på byen og kanskje tar seg av de litt tyngre ting i hjemmet er ikke noe annet en god gammel tradisjon, og det er nettopp disse tingene feministiske organisasjoner (de Melk sikter til) vil til livs! Det skjønner jeg ikke helt, jeg trodde feministiske organisasjoner kjempet for likelønn, og like vilkår for kvinner og menn i arbeidslivet. Tror ikke de bryr seg så mye om du spanderer en drink på meg på byen, eller mekker litt på gressklippern i heimen......... Jeg er feminist, og jeg er stolt av det. Det jeg legger i feminisme, er at det skal være like muligheter for kvinner og menn på skole, universitet og i arbeidslivet. Det handler om lik respekt for begge kjønn, og ingenting annet. Ellers, hurra for at vi er to forskjellige kjønn, som utfyller hverandre. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 3. desember 2004 #12 Del Skrevet 3. desember 2004 At en mann er gentleman på byen og kanskje tar seg av de litt tyngre ting i hjemmet er ikke noe annet en god gammel tradisjon, og det er nettopp disse tingene feministiske organisasjoner (de Melk sikter til) vil til livs! Jeg sikter ikke til noen organisasjoner, jeg spør om navn på evt slike organisasjoner som mener dette og hvordan dere vet at dette er disse organisasjonenens offentlige standpunkt. Sikter til de fleste som uttaler seg som feminister, alt fra de mest ekstreme gruppene til enkeltpersoner. Sist sett i debatt her på forumet i debatten om hvorfor kvinner aldri vil få full likestilling dersom de ikke vil ligge øverst. I alle dager... Og DU snakker om å ikke dra alle over en kam??? HVILKE grupper har gått ut og sagt dette? Jeg spør fordi det hadde vært interessant å vite, ikke for å kverulere. Hvis det er så innmari mange som offentlig har befestet slike meninger, så burde det være lett å finne det på nett eller noe sånt. I debatten her på forument var det vel 1 som mente det du her sier, og det var en mann, ALLE andre var imot. Fikk ikke akkurat inntrykk av at han var en feminist, snarere tvert imot. De fleste som uttaler seg som feminister????? Snakker de fleste feminister om vaner i senga? Jeg har aldri sett noe som helst om dette, det hadde vært fint om du kunne komme med noen eksempler, så kunne vi hatt en skikkelig debatt som ikke kun er basert på synsing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 3. desember 2004 #13 Del Skrevet 3. desember 2004 Har du mange venner som er slik? Har du testet dem i sengen alle sammen Hahahahaha ja klart! Du vet, vi menn kommuniserer oss i mellom..Vi prater om hva vi liker, og noen ganger om hva vi har gjort og hvordan det funka. Da finner man ut mye om sine venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #14 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg er glad det kommer mange fornuftige svar her, jeg, både fra menn og kvinner. For det første tror jeg du har misforstått feminismen - det er sikkert fler enn deg som har det, altså, men det er ingen unnskyldning. Menn flest går ikke rundt og er redde for å ikke gjøre den store sterke selvstendige og seksuelt frigjorte og uavhengige kvinnen lykkelig (selv om han egentlig ikke trenger, vi kvinner trenger jo ikke menn...haha). Noen menn går rundt og forbanner feminismen av samme grunn som deg, at de har misforstått. De fleste gjør det nok ikke. Når det gjelder å finne en partner som passer en, gjelder det bare å lete. Og det hjelper å vite hva man selv vil ha - men klart, hvis du liker å underkaste deg og ikke ta initiativet selv VIL du møte menn som er i overkant dominerende. Oppsøk andre miljøer enn helse- og omsorgsbransjen, men unngå bodybuildere og hells angels-menn, så vil jeg tro det finnes mange passende avskygninger av menn der ute. Hvis ikke bør du tenke over om det er DU som har et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 3. desember 2004 #15 Del Skrevet 3. desember 2004 *kremt* Noe av problemet er vel at det er nesten håpløst å finne en partner på disse premissene. Føles litt som å ringe datasupport: -Hei, jeg kommer meg ikke inn på internett, jeg tror jeg trenger en ny driver til modemet mitt. -Ok, den kan du laste ned på www.... kommunikasjon er ordet... prøv det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #16 Del Skrevet 3. desember 2004 Har du mange venner som er slik? Har du testet dem i sengen alle sammen Hahahahaha ja klart! Du vet, vi menn kommuniserer oss i mellom..Vi prater om hva vi liker, og noen ganger om hva vi har gjort og hvordan det funka. Da finner man ut mye om sine venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #17 Del Skrevet 3. desember 2004 Hahahahaha ja klart! Du vet, vi menn kommuniserer oss i mellom..Vi prater om hva vi liker, og noen ganger om hva vi har gjort og hvordan det funka. Da finner man ut mye om sine venner! Skulle ikke trodd at jeg var blitt meget godt kjent allerede..... :oops: Gutter er noen stooore skrytepaver, det vet jo alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyx Skrevet 4. desember 2004 #18 Del Skrevet 4. desember 2004 Om du har problemer med å finne en mann slik du beskriver må du nok fortsette å lete litt' date=' og kanskje litt bedre. Jeg iallefall har flere venner som er slik du beskriver, så sjeldne er de nok ikke.. [/quote'] Å, hvor treffer jeg disse gutta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyx Skrevet 4. desember 2004 #19 Del Skrevet 4. desember 2004 I alle dager... Og DU snakker om å ikke dra alle over en kam??? HVILKE grupper har gått ut og sagt dette? Jeg spør fordi det hadde vært interessant å vite' date=' ikke for å kverulere. Hvis det er så innmari mange som offentlig har befestet slike meninger, så burde det være lett å finne det på nett eller noe sånt.[/quote'] Jeg har da ikke snakket om å ikke dra alle over en kam? Jeg har postet ett subjektivt og dømmende innlegg i en kategori som heter "Skråblikk og generaliseringer". De to største og mest profilerte feministiske organisasjonene i Norge har begge gått aktivt ut mot SM. At Ottar har foreslått å forby SM er ikke så overraskende, men også den mer moderate Kvinnefronten har støttet dette. Argumentasjonen går på at sadomasochisme er en seksualisering og privatisering av vold, som de sidestiller med pedofili. De mener også at kvinner som sier at de liker dette tar feil, og har blitt hjernevasket av samfunnet til å tro at de liker dette, eller at dette er en reaksjon på overgrep. (Dette finner du på hjemmesidene deres.) De organisasjonene som samler yngre feminister er vel hovedsaklig Ru og Su og ingen av dem nevner noe om SM på partisidene sine. Men Ru har tidligere støttet Ottar i kampen mot SM, og min personlige erfaring etter å ha diskutert politikk med både Ru og Su'ere er at de deler synet til Ottar og Kvinnefronten på dette punktet. Går man på engelskspråklige nettsider finner man to hovedgrupper, som står mot hverandre på dette temaet. Den enesiden er den som støtter det tradisjonelle synet, som oppsto på 70-tallet, og som også de norske organisasjonene støtter. Den andre siden er tilhengere av SM, og definerer det som en seksuell legning på lik linje med homofili, som de krever likestilling for. Men det er ennå ingen som offisielt har tatt til orde for at man kan være feminist og SM'er her i Norge enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Intetkjønn Skrevet 5. desember 2004 #20 Del Skrevet 5. desember 2004 Nå er det en ny "kvinner-er-bedre"-artikkel igjen.. Det jeg lurer på er - hvorfor skrives det bare om kvinner som er bedre? Hvorfor er det så få "Menn-er-bedre"-artikler. Er det fordi kvinner er så fordømt mye bedre til alt, eller er det kjønnsdikriminering? Eller kan det være mindrevedighetskomplekser - jeg forstår ikke dette jeg - mulig heg er dum, så jeg spør dere: Hva er dette for no'? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå