AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Hei alle sammen! Saken er den jeg pr i dag jobber i en vernetbedrift og der jobber jeg med og montere kontakter på kabler, sånne kabler som brukes på byggplasser til apparater. Jeg får lønn kun fra nav som er tiltakspenger som er 7.800kr i mnd. Jeg er møkk lei både nav og jobben. Sitter bare og skrur disse kontaktene på kablene hele dagen. Jeg sluter veldig med motivasjonen ang jobben og sånt, og har bare lyst til og slutte der og finne meg en annen jobb. Jeg er lærekandidat der, var fylkeskommunen som bare satt meg der. Jeg har 2 år med byggfag på videregående, så håper på å kunne få jobb innen byggbransjen uten og måtte gå noe mer skole. Jeg er villig til og jobbe med hva som helst, bare jeg går opp i lønn. Men vet ikke om jeg stiller sterke innen byggbransjen i med at jeg har 2 år med byggfag på vgs? Virkelig ikke meningen og klage her altså. Nav nekter og gi meg høyere lønn så. Da har ikke jeg noe annen valg enn og få meg en annen jobb. Kom gjerne med forslag til jobber der det ikke kreves utdanning der man kan tjene normalt sånn man kan leve av det. Som sagt, så sliter jeg veldig med motivasjonen nå. Bekalger langt innlegg! Ha en fin dag! Anonymkode: e7311...542
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 hvordan har du havnet i en vernet bedrift i utgangspunktet? Kan ikke tenke meg en eneste fulltidsjobb som betaler mindre enn hva du har nå. Om ikke du har peiling på hvor du kan starte å søke jobb kan du vurdere å dra til et bemanningsbyrå. Anonymkode: feb0c...815 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 En hvilken som helst fulltidsjobb vil være bedre betalt enn 7800kr. Spørsmålet er vel hvordan du har havnet i NAV-systemet og ikke minst en vernet bedrift i utgangspunktet? Anonymkode: d7ead...410 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Og "NAV nekter å gi meg høyere lønn, så da har jeg ikke noe annet valg enn å skaffe meg en annen jobb" - du er klar over at du ikke har en vanlig jobb nå, ikke sant? Det er en grunn til at "lønna" er så dårlig? Hvis du mener det er så greit for deg å skaffe deg en vanlig jobb, hvorfor har du ikke gjort det for lenge siden? Anonymkode: d7ead...410 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Telefonselger, butikkmedarbeider, kundeservice, barnehageassistent (har hørt at noen har tjent opp til 20.000 i mnd hvis de er fulltidsassistenter), staten, securitas, boliger for utviklingshemmede/eldrehjem Det er mange alternativer som gir deg mer enn 8000 kr i måneden! Du må lete aktivt, gå med CV o.l. Lykke til! Anonymkode: 968b9...27b 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 I byggebransjen er det mye å finne, hva med å starte å søke I annonser som etterspør "medhjelper/medarbeider" for ting og tang som sveiser og annet? Graver? Har hørt at det å jobbe 4/3 kan være bra betalt. Anonymkode: 063d8...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå