AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Hei! Jeg trenger ikke å motta kjeft for jeg vet allerede at jeg har gjort noe veldig dumt! Jeg har en tarantella som aldri har bitt verken meg eller andre mennesker, hun er vant til å bli tatt ut og håndtert. For de av dere som ikke vet det: taranteller har gift, men det er ikke farlig for mennesker med mindre du er allergisk mot vepsebitt. Tarantellabitt er sterkere enn dette. Jeg har en pomeranian på 1 år som veier ca 5 kg. Jeg tenkte det ville være moro å se hvordan hun reagerer på tarantellen, tok tarantellaen ut på gulvet og hunden min kretset først rundt edderkoppen, men så nærmet hun seg edderkoppen, edderkoppen min gjorde da noe hun aldri har gjort, hun satte seg i angrepsmodus OG bet hunden min! Hunden min pep og edderkoppen slapp heldigvis taket. Dette skjedde for ca en halvtime siden og hunden min ligger nå på siden og puster fort! Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 5339f...86a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Ringe dyrlegen Anonymkode: 919e1...500 18
cassio Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Ta hunden med til veterinær øyeblikkelig. 8
happiest Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Jeg er sjokkert. HELT UTROLIG at tarantellen gikk til angrep da du slapp den løs med hunden din! Viste ikke at taranteller gikk til angrep Ja, det skulle vel være like lett å temme en tarantella som en hund! Har du prøvd positiv forsterking? 9
Gjest Axl Rose Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Hva faen skal du med en edderkopp!! Tenk om den rømmer og kommer til meg!
Honnikorn Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Hunden må til veterinær, nu! Og taranteller skal IKKE håndteres, de verken trenger eller liker kontakt med mennesker. Det bare stresser dem. Hunden kan ha fått en allergisk reaksjon og trenger i så fall væsketilførsel og adrenalin. Men du må ringe veterinær, med en gang. 8
Honey Dew Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 (endret) Herregud. Går det virkelig an???? Du sitter her på kg og spør etter råd, istedet for å ringe veterinær??? Hvis ikke dette er en tulletråd, hiver du hunden inn i bilen og setter snuten mot veterinærvakten fortere enn f.... Endret 27. desember 2016 av Honey Dew Skriveleif 18
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg trenger ikke å motta kjeft for jeg vet allerede at jeg har gjort noe veldig dumt! Jeg har en tarantella som aldri har bitt verken meg eller andre mennesker, hun er vant til å bli tatt ut og håndtert. For de av dere som ikke vet det: taranteller har gift, men det er ikke farlig for mennesker med mindre du er allergisk mot vepsebitt. Tarantellabitt er sterkere enn dette. Jeg har en pomeranian på 1 år som veier ca 5 kg. Jeg tenkte det ville være moro å se hvordan hun reagerer på tarantellen, tok tarantellaen ut på gulvet og hunden min kretset først rundt edderkoppen, men så nærmet hun seg edderkoppen, edderkoppen min gjorde da noe hun aldri har gjort, hun satte seg i angrepsmodus OG bet hunden min! Hunden min pep og edderkoppen slapp heldigvis taket. Dette skjedde for ca en halvtime siden og hunden min ligger nå på siden og puster fort! Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 5339f...86a Unnskyld, men er du helt tjukk i huet? For øvrig håper jeg virkelig du ringte dyrlege med én gang du hadde skrevet det første innlegget og at hunden nå får sen behandlingen den trenger. Anonymkode: 2512a...c18 13
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Beklager dette tror jeg ikke på. Og en pomeranian er 1-3 kg.
Gjest Gia_ Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 3 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Beklager dette tror jeg ikke på. Og en pomeranian er 1-3 kg. Med mindre hun har blitt lurt og fått en mittelspitz.
Gjest Linaria Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har selv hatt tarantell, ogog de blir ikke ''vant'' til noe. De liker ikke å nli håndtert, og selv om de ikke biter, betyr det ikke at de er fornøyd. Ring dyrlege. Dette kan være livsfarlig for hunden.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 2 timer siden, Silfen skrev: Slå deg selv i hodet med en hammer. Hvorfor skal ts gjøre det? Er det ikke bedre hun tar med hunden til dyrlegen da? Enn å skulle slå seg i hodet med en hammer? Usaklig svar og ingen hjelp for ts. Anonymkode: 4d006...3e3 4
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 7 minutter siden, Gia_ skrev: Med mindre hun har blitt lurt og fått en mittelspitz. Kanskje hun har fått ei vevkjerring istedenfor tarantella også.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 Enten er du ein FORBANNA IDIOT som tydeligvis ikke bryr deg om dyr, ettersom du faktisk ikke kontaktet dyrlege med en gang. Eller så forsøker du å bli verdens dummeste troll, og potensielt syke kjæledyr er overhodet ikke morsomt å finne på slike ting om.. Anonymkode: 8d961...0d1 5
Linnpinn9 Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Har du ringt dyrlegen eller? Hva skjer?
EvaLena Skrevet 27. desember 2016 #18 Skrevet 27. desember 2016 Ta med både hunden og tarantellaen til veterinær. Redd livet til hunden din og kverk tarantellaen. Fatter ikke hva som er så kos med edderkopp i bur, stygge er de også. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #19 Skrevet 27. desember 2016 Sitat Selv om ikke giften ser ut til å være farlig for mennesker, finnes det flere rapporter om fatale bitt i forbindelse med husdyr. Et studium fra Australia rapporterer at syv tilfeller av tarantellbitt på hund alle ga et fatalt resultat. Det finnes også rapporter om at enkelte asiatiske taranteller har tatt livet av kveg https://www.ntnu.no/ub/scorpion-files/pet_scandinavia_korr.pdf Står også at det varierer mye fra art til art. Hva slags tarantell har du? Anonymkode: c9821...dfe 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 27. desember 2016 #20 Skrevet 27. desember 2016 I Australia ja, og ville taranteller. Australia har de giftigste edderkoppene i verden, og det er usannsynlig at disse er de som blir holdt som kjæledyr. Når hørte vi sist om en kjæledyr-tarantell som bet en hund i Norge? Eller verden for den saks skyld. Det står også: "Ikke overraskende er tarantellenes rykte som farlige og giftige vesener ufortjent. Mange taranteller er lite aggressive og vil sjelden bite" Dette er en TROLLETRÅD! Men jeg lurer også på hvaslags tarantell det er. Og hvilken Pomeranian på 1 år som veier 5 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå