AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Jeg er 40 år. Har barn. Har hatt et langt avbrekk fra dating. Jeg har vært i 3 lange forhold før. Ble veldig såret etter det siste. Ble dumpet uten en skikkelig forklaring og så forsvant han. Har blitt mye avvist eller kun akseptert for sex ved dating før. Jeg har på grunnlag av mine opplevelser svært lite interesse for å bruke tid og energi på dating igjen. Jeg synes selv at jeg ser bra ut. Men blir pga det som har skjedd tenkende på at jeg mulig ikke ser bra nok ut for noen og at jeg kan bare glemme å date. Mine verste dater er middagsdater eller lunsjdater. Beste er vel å gå en tur og bruke kort tid på første daten. Det er nettdating jeg prater om altså. Har dere noen gode råd til meg og tips om hvordan dere ville gjort det i samme situasjon og bakgrunn som meg? Hvordan tenke om seg selv? Hvordan ville dere lagt opp datingen? Jeg er veldig redd de vanskelige tunge følelsene avvisninger gir. Håper på å ikke måtte gjennom så mange flere av dem. Anonymkode: 0f070...1ac
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Jeg er en del yngre enn deg, men har også opplevd mye skuffelser ved dating. Tar avvisning tungt og har merket at selvfølelsen har blitt svekket. Så på bakgrunn av det har jeg tenkt at jeg må slutte med tradisjonell dating, i alle fall for en stund. I begynnelsen klarte jeg nemlig å møte noen og også ha det hyggelig uten å gå helt bananas med tankene i etterkant, men det klarer jeg ikke lenger. Får så mye forhpåninger. Ettersom du har barn forstår jeg at det er begrenset hvor mye fritid du har å bruke på deg selv, men mitt tips er å prøve å gjøre noen nye aktiviteter istedetfor dating. Tenker også det er fint du er 40 og ikke 30, for det må da være flere skilte menn i den alderen? Anonymkode: a1594...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en del yngre enn deg, men har også opplevd mye skuffelser ved dating. Tar avvisning tungt og har merket at selvfølelsen har blitt svekket. Så på bakgrunn av det har jeg tenkt at jeg må slutte med tradisjonell dating, i alle fall for en stund. I begynnelsen klarte jeg nemlig å møte noen og også ha det hyggelig uten å gå helt bananas med tankene i etterkant, men det klarer jeg ikke lenger. Får så mye forhpåninger. Ettersom du har barn forstår jeg at det er begrenset hvor mye fritid du har å bruke på deg selv, men mitt tips er å prøve å gjøre noen nye aktiviteter istedetfor dating. Tenker også det er fint du er 40 og ikke 30, for det må da være flere skilte menn i den alderen? Anonymkode: a1594...dd8 Det er sånn at jeg føler meg forpliktet til å forsøke å finne en. Men er så lei. For jeg har blitt så såret. Og jeg vet at en avvisning vil senke selvtilliten og den psykiske velfølelsen så det er fristende å drite i alt som heter dating. Jeg er nok ikke alene om å oppleve å bli avvist og såret. Du forteller at du har opplevd det samme. Da vet du hvor mye det tærer på velfølelsen. Det er mye merkelig på datefronten i alder av 40. Mange virker til å ikke ønske å binde seg. Mange virker til å ha en venninne der fra før. Mange merkelige situasjoner. Jeg tror at det kan være sunt å ikke stresse. Kutte dating for en periode dersom det blir for psykisk vanskelig . Problemet mitt er at jeg har veldig lite med fritid. Og da blir det mer psykisk stressende å date. Har for lite overskudd til det. Men viktigste er nok å bruke minst mulig energi og krefter på det når man sitter i gang med nettdating. Har bestemt meg for å kun gå på turdate på første date. Har vært på dyre middager der det ble både kleint og kjipt på en gang. Det vil jeg verken bruke tid og penger på i anledning første treff. Jeg er enig med deg i det du skriver men ikke det med at det er lettere når menn er 40 . Anonymkode: 0f070...1ac
Gjest RealWildOne Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Mitt råd er å lærr den andre å kjenne meget godt før dere møtes første gang, lærer du den andre virkelig godt å kjenne så kan det være som om dere har kjent hverandre ett helt liv allerede første dag dere møtes, har jeg opplevd.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har det som deg, brukte 4 og 3 år på folk som ikke egentlig interrresserte meg, og føler at det kun er bortkastet tid og at alt er bare bygd på løgner og manipulasjon av virkeligheten og at de jeg var med var som beibier eller problembarn; totalt ego og totalt blottet for noe dypere innhold enn sine egobehov. bare slitsomt å trist å drasse rundt på noe sånt. hallo! nei jeg er helt ferdig med såkalt dating og såkalte menn, hallo! de er griser! neitakk. sorry ass! du får ikke mye oppmuntring til å date av meg. Anonymkode: 3958c...040 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Gitt opp dating ja. Mannfolkene som kontakter meg vil bare pule, så alt av datingprofiler jeg hadde er slettet. Sikkert meg som er problemet, så hvorfor gidde? Anonymkode: ffd02...b27 3
smilo Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en del yngre enn deg, men har også opplevd mye skuffelser ved dating. Tar avvisning tungt og har merket at selvfølelsen har blitt svekket. Så på bakgrunn av det har jeg tenkt at jeg må slutte med tradisjonell dating, i alle fall for en stund. I begynnelsen klarte jeg nemlig å møte noen og også ha det hyggelig uten å gå helt bananas med tankene i etterkant, men det klarer jeg ikke lenger. Får så mye forhpåninger. Ettersom du har barn forstår jeg at det er begrenset hvor mye fritid du har å bruke på deg selv, men mitt tips er å prøve å gjøre noen nye aktiviteter istedetfor dating. Tenker også det er fint du er 40 og ikke 30, for det må da være flere skilte menn i den alderen? Anonymkode: a1594...dd8 Min erfaring er at de fleste i den alderen er mer opptatt av sex enn forhold. De har fått de barna de vil ha og gidder ikke alt som følger med et forhold. Men sex det er helt greit.. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sånn at jeg føler meg forpliktet til å forsøke å finne en. Men er så lei. For jeg har blitt så såret. Og jeg vet at en avvisning vil senke selvtilliten og den psykiske velfølelsen så det er fristende å drite i alt som heter dating. Jeg er nok ikke alene om å oppleve å bli avvist og såret. Du forteller at du har opplevd det samme. Da vet du hvor mye det tærer på velfølelsen. Det er mye merkelig på datefronten i alder av 40. Mange virker til å ikke ønske å binde seg. Mange virker til å ha en venninne der fra før. Mange merkelige situasjoner. Jeg tror at det kan være sunt å ikke stresse. Kutte dating for en periode dersom det blir for psykisk vanskelig . Problemet mitt er at jeg har veldig lite med fritid. Og da blir det mer psykisk stressende å date. Har for lite overskudd til det. Men viktigste er nok å bruke minst mulig energi og krefter på det når man sitter i gang med nettdating. Har bestemt meg for å kun gå på turdate på første date. Har vært på dyre middager der det ble både kleint og kjipt på en gang. Det vil jeg verken bruke tid og penger på i anledning første treff. Jeg er enig med deg i det du skriver men ikke det med at det er lettere når menn er 40 . Anonymkode: 0f070...1ac Mye merkelig på datingfronten, dessverre. Men en turdate eller en enkel kaffedate kan jo være mulig. Problemet jeg har er at når jeg treffer noen som jeg faktisk kan tenke meg, så begynner hjernen å surre umiddelbart. Og da blir fallet så mye høyere når det ikke blir noe av.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 2 timer siden, smilo skrev: Min erfaring er at de fleste i den alderen er mer opptatt av sex enn forhold. De har fått de barna de vil ha og gidder ikke alt som følger med et forhold. Men sex det er helt greit.. Mye merkelig på datingfronten, dessverre. Men en turdate eller en enkel kaffedate kan jo være mulig. Problemet jeg har er at når jeg treffer noen som jeg faktisk kan tenke meg, så begynner hjernen å surre umiddelbart. Og da blir fallet så mye høyere når det ikke blir noe av. Jupp. Begynner å nærme meg 40 med stormskritt, er 35 nå. Får nok av oppmerksomhet fra menn. Men det er det samme med alle. De vil kun pule! De vil til og med betale for å pule meg. To stk på jobb har i høst kommet med det tilbudet! Også kommer de med utsagn: Vi må jo teste om vi passer i senga først før vi blir bedre kjent *doh* Nettopp pga denne typen oppmerksomhet, orker jeg ikke engang å se etter et forhold. Det er så mye lettere, speseielt psykisk å bare la det ligge. Er heldigvis godt stilt økonomisk, trenger ingen forsørger Anonymkode: ffd02...b27 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Enhver manns drøm er jo å ha et seksuelt forhold til en milf, forpliktelse er bare slitsomt og stress for mange... Anonymkode: 4c829...ac3 1
Pinkee Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 Har gitt opp dating for lenge siden, og etter å ha lest tråden om hvor priviligert kvinner er, så er det totalt uaktuelt å gjenoppta heller. Mannfolk på tinder/dateingsider er kun ute etter de aller peneste damene, og kun ute etter å pule. Ikke det at jeg ikke visste det før, men det ble rikelig bekreftet i den tråden. 1
Gjest canacas Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jupp. Begynner å nærme meg 40 med stormskritt, er 35 nå. Får nok av oppmerksomhet fra menn. Men det er det samme med alle. De vil kun pule! De vil til og med betale for å pule meg. To stk på jobb har i høst kommet med det tilbudet! Også kommer de med utsagn: Vi må jo teste om vi passer i senga først før vi blir bedre kjent *doh* Nettopp pga denne typen oppmerksomhet, orker jeg ikke engang å se etter et forhold. Det er så mye lettere, speseielt psykisk å bare la det ligge. Er heldigvis godt stilt økonomisk, trenger ingen forsørger Anonymkode: ffd02...b27 Den fikk jeg relativt nylig "vi blir jo kjent når vi har sex". Vel, han ble ikke og blir ikke kjent med meg
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det som deg, brukte 4 og 3 år på folk som ikke egentlig interrresserte meg, og føler at det kun er bortkastet tid og at alt er bare bygd på løgner og manipulasjon av virkeligheten og at de jeg var med var som beibier eller problembarn; totalt ego og totalt blottet for noe dypere innhold enn sine egobehov. bare slitsomt å trist å drasse rundt på noe sånt. hallo! nei jeg er helt ferdig med såkalt dating og såkalte menn, hallo! de er griser! neitakk. sorry ass! du får ikke mye oppmuntring til å date av meg. Anonymkode: 3958c...040 Det er nok ikke bare meg som opplever dette. Ser at vi er flere. Ja de er rett og slett totalt blottet for kjærlighet og er kun opptatt av egobehov. Det er min erfaring også. En del av dem prater om at sex må man bare ha altså ellers dør man. Man kan ikke gå uten sex i noen dager engang. Bare må ha noen for hånd. Slik prater de... er så lei dem. Griser ! Anonymkode: 0f070...1ac
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 30 minutter siden, canacas skrev: Den fikk jeg relativt nylig "vi blir jo kjent når vi har sex". Vel, han ble ikke og blir ikke kjent med meg Den sier de til meg og. Vi kan bli kjent gjennom sex sier de. Anonymkode: 0f070...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #14 Skrevet 28. desember 2016 31 minutter siden, canacas skrev: Den fikk jeg relativt nylig "vi blir jo kjent når vi har sex". Vel, han ble ikke og blir ikke kjent med meg 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den sier de til meg og. Vi kan bli kjent gjennom sex sier de. Anonymkode: 0f070...1ac Det er jo oppskriften på mange sexpartnere. Ikke intressert! Når jeg sier nei, sier de tilbake: Blir du ikke litt nysgjerrig engang? Nei, jeg gjør ikke det! Jeg blir alt annet enn det! Anonymkode: ffd02...b27 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #15 Skrevet 28. desember 2016 Jeg er 38, og har vært sammen med kjæresten min i 7 måneder nå. Vi møttes på en datingside, og da jeg så meldingen han hadde skrevet var jeg egentlig kun innlogget for å slette hele profilen min.De fleste jeg har møtt på nettet har vært seriøse. Kanskje litt sjenerte, sosialt klønete eller uten jobb,(og av den grunn har de vært single lenge) men likevel snille gode mennesker. Tror det er viktig å ta seg god tid til å bli kjent.Dersom de ikke gidder det, får det bare være.De som kun er playere og ute etter sex,viser det ofte indirekte.De sier de "rette" tingene, men viser sitt sanne jeg ved å bli sure hvis de ikke får viljen sin.Vær kritisk og følg magefølelsen.Dersom noe føles feil, så ikke treff dem igjen.Vær nøye med hvilke signaler du sender ut via profiltekst og bilder.Er du ute etter en seriøs mann,så sørg for å ha en seriøs profil.Duckface- og "seeeee hvor pen jeg er i rumpehullskort skjørt"-bilder er no-go.Alder trenger ikke bety all verden.Kjæresten min er 5 år eldre enn meg,men jeg har møtt mange seriøse hyggelige menn i 30-års alderen.Vil du ha en yngre mann så gå for det,særlig siden du er attrativ utseendemessig skulle det ikke være noe problem.Ikke alle menn vil ha egene barn heller,så en som ikke vil ha eller har fått de han vil ha kan være best for deg. Lykke til,og ikke gi opp! Anonymkode: e054f...a74 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo oppskriften på mange sexpartnere. Ikke intressert! Når jeg sier nei, sier de tilbake: Blir du ikke litt nysgjerrig engang? Nei, jeg gjør ikke det! Jeg blir alt annet enn det! Anonymkode: ffd02...b27 De sier det samme til meg Anonymkode: 0f070...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå