FrkIA Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Skal kjøre fra Roma langs Amalfikysten i 9-10 dager i sommer og trenger tips! Er ikke ekstremt budsjettferie, men foretrekker at det ikke koster skjorta. Vil gjerne ha tips til hoteller (ca 1000 kr natten) som er rene og gjerne litt romantiske. Andre tips til steder å stoppe, byer å besøke og evt vingårder å besøke/bo på. alle tips taes imot med takk
Purple Basil Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Vi skal også til Roma og Amalfikysten i sommer, så jeg følger med på denne
Gjest Overrasket Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 (endret) Hvis dere har leiebil og skal på biltur i 9 dager lurer jeg på om det er smart å planlegge en litt lengre reiserute. Amalfikysten er veldig kort og liten, den er vel unnagjort på mindre enn tre timer fra ende til ende. Hele kjøreturen fra Roma og rundt Amalfikysten tar vel 6 timer eller noe slikt. Det er fullt mulig å reise til Roma + Amalfikysten med offentlig transport dersom dere ikke egentlig kommer til å kjøre så mye rundt. Hvis dere har lyst til å kjøre litt lengre og se mye mer ville jeg lagt til en tur ned til Calabria. Det er "bare" inneriksturisme i Calabria, men de har varmt vær, klart vann og fine strender. Jeg ville ikke hatt for høye forhåpninger til vinopplevelser. Det er ikke fantastisk store vinregioner i den delen av Italia. Le vigne di raito er en relativt pen tomt (jeg tror ikke de tilbyr overnatting) og Feudi de San Gregorio er relativt kjent, det er de eneste jeg kan komme på i farten. Endret 27. desember 2016 av Overrasket
FrkIA Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2017 På 27.12.2016 den 16.55, Overrasket skrev: Hvis dere har leiebil og skal på biltur i 9 dager lurer jeg på om det er smart å planlegge en litt lengre reiserute. Amalfikysten er veldig kort og liten, den er vel unnagjort på mindre enn tre timer fra ende til ende. Hele kjøreturen fra Roma og rundt Amalfikysten tar vel 6 timer eller noe slikt. Det er fullt mulig å reise til Roma + Amalfikysten med offentlig transport dersom dere ikke egentlig kommer til å kjøre så mye rundt. Hvis dere har lyst til å kjøre litt lengre og se mye mer ville jeg lagt til en tur ned til Calabria. Det er "bare" inneriksturisme i Calabria, men de har varmt vær, klart vann og fine strender. Jeg ville ikke hatt for høye forhåpninger til vinopplevelser. Det er ikke fantastisk store vinregioner i den delen av Italia. Le vigne di raito er en relativt pen tomt (jeg tror ikke de tilbyr overnatting) og Feudi de San Gregorio er relativt kjent, det er de eneste jeg kan komme på i farten. Takk for svar Vi blir i Roma de første 3-4 dagene, og så skal vi nok være noen netter i hver by nedover og bare slappe av, men jeg ser jo at det er korte avstander.
Gjest Overrasket Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 1 time siden, FrkIA skrev: Takk for svar Vi blir i Roma de første 3-4 dagene, og så skal vi nok være noen netter i hver by nedover og bare slappe av, men jeg ser jo at det er korte avstander. Akkurat. I realiteten er det ikke så mye som skjer mellom Roma og Napoli, synes jeg. Og Napoli er absolutt ikke en av mine favoritter, i hvert fall. Den absolutt enkleste og mest bedagelige måten å gjøre det på er å ta hurtigtoget fra Roma til Salerno, og bytte til buss nr. 5120 (bussholdeplassen er noen skritt fra togstasjonen). 5120 tar dere til landsbyen Amalfi, hvor dere kan finne en ferieleilighet, et gjestehus el. Så er det bare å late seg og slappe av. Dere kan nå alle nabolandsbyene med buss (buss nr. 5070 fra Amalfi og vestover), og Pompeii er vel et par timer unna med buss/tog. Mange velger forresten overnatting i landsbyen Positano fremfor Amalfi, men det er vel en smakssak antar jeg.
FrkIA Skrevet 8. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2017 Trenger hjelp! Sliter skikkelig med å finne områder/fine hoteller i Sorrento/Napoli, har noen tips? Ikke luksushoteller, men ca 1000 kr natten I tillegg vil vi til Capri, jeg vil ha en natt der, mens kjæresten mener det holder med en dagstur... noen innspill fra folk som har vært der? Alt mottas med stooor takk!
Gustav1 Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 (endret) På 8.4.2017 den 12.00, FrkIA skrev: Trenger hjelp! Sliter skikkelig med å finne områder/fine hoteller i Sorrento/Napoli, har noen tips? Ikke luksushoteller, men ca 1000 kr natten I tillegg vil vi til Capri, jeg vil ha en natt der, mens kjæresten mener det holder med en dagstur... noen innspill fra folk som har vært der? Alt mottas med stooor takk! Italia er alt fra rimelig til steindyrt avhengig av breddegrad men først og fremst turist-tetthet i området. Sorrentohalvøya er av de heftigste reisemålene i sørItalia. Derfor høres 1000 kr natta på sommeren i minste laget ut, uten at jeg har fasiten. Og vil tippe at Amalfi, Positano og øya Capri vil være de stedene i området med definitivt høyest priser, egner seg kanskje bedre som dagstur? Hva sier booking.com da? Enkle B&B kan være veldig bra det, så lenge du velger noe med høy fornøyd-rating Dessuten er dere så heldige å ha bil, og ikke avhengig av å bo midt 'i smørøyet'.. Endret 21. april 2017 av Gustav1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå