Gå til innhold

sikker på jeg er gravid, men negative tester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå 17 dpo, og har fortsatt ikke fått mensen. Mensen min er vanligvis veldig regelmessig på dagen. Før jeg testet 14 dpo (med morgenurin) så var jeg 99% sikker på at jeg var gravid, og var veldig sjokket da jeg fikk en blendahvit test. Jeg testet også i går(ikke morgenurin), fortsatt blendahvit test. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL den 10. des,(hadde mensen 26.nov) jeg testet ikke, men hadde alle de symptomene som utfloden osv. De testene jeg prøvde skal bli positiv ved 10 hcg. 

Jeg har symptomer på graviditet jeg aldri har kjent før, og jeg er fortsatt ganske sikker på at jeg er gravid. Hvor vanlig er det å få falsk negativ på 14 og 16 dpo? Er det mest sannsynlig at jeg ikke er gravid eller? Noen erfaringer?

Anonymkode: 06b77...eac

Skrevet

Dersom du er over forventet mens og tester negativt på morgenurin er du nok ikke gravid. 

Jeg var kjempesikker selv mange ganger , hadde symptomer osv. Den måneden jeg var gravid merket jeg svært lite til symptomer før jeg testet. Psyken spiller fort et puss med deg 

Anonymkode: 239e7...0b1

• Liker 6
Skrevet

Du er nok ikke gravid. Mulig du innbiller deg dette og er grunnen til at mensen er forsinket. Du kan jo ta en blodprøve for å være sikker. 

Anonymkode: c15f4...843

Skrevet

Okei takk for svar folkens!

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du er over forventet mens og tester negativt på morgenurin er du nok ikke gravid. 

Jeg var kjempesikker selv mange ganger , hadde symptomer osv. Den måneden jeg var gravid merket jeg svært lite til symptomer før jeg testet. Psyken spiller fort et puss med deg 

Anonymkode: 239e7...0b1

Jeg har aldri hatt noen sånne innbildte symtomer... Jeg merket tydelig at jeg var gravid de gangene jeg var det lenge før positiv test. 

Anonymkode: 27481...2a4

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt noen sånne innbildte symtomer... Jeg merket tydelig at jeg var gravid de gangene jeg var det lenge før positiv test. 

Men du testet vel positivt rundt IKM. Ts har testet negativt. 

• Liker 1
Skrevet

Opplevde det samme, pg klarte ikke å "bevise" det før jordmor tok på magen i uke 20.

Anonymkode: 7aef5...341

AnonymBruker
Skrevet
På 28. desember 2016 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Opplevde det samme, pg klarte ikke å "bevise" det før jordmor tok på magen i uke 20.

Oh wow! Hvordan var det mulig? Du må jo ha nok HCG for en blodprøve til å bli positiv når du er såppas langt på vei? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste mye om de som ikke tester positivt før de er flere uker, og de som aldri tester positivt. Var selv sikker på at jeg var gravid, men det viste seg å være stress som var årsaken til kvalmen, svimmelheten, trøttheten osv. Fikk mensen 20 dager forsinket. 

Anonymkode: 37236...fb5

AnonymBruker
Skrevet
På 12/27/2016 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Men hvordan er det mulig egentlig? Sånn fysisk sett? Hvor er hcget? Forklarte de deg noe? Ble veldig nyskjerrig?:)

Anonymkode: 51d90...583

AnonymBruker
Skrevet
På 27.12.2016 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er nå 17 dpo, og har fortsatt ikke fått mensen. Mensen min er vanligvis veldig regelmessig på dagen. Før jeg testet 14 dpo (med morgenurin) så var jeg 99% sikker på at jeg var gravid, og var veldig sjokket da jeg fikk en blendahvit test. Jeg testet også i går(ikke morgenurin), fortsatt blendahvit test. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL den 10. des,(hadde mensen 26.nov) jeg testet ikke, men hadde alle de symptomene som utfloden osv. De testene jeg prøvde skal bli positiv ved 10 hcg. 

Jeg har symptomer på graviditet jeg aldri har kjent før, og jeg er fortsatt ganske sikker på at jeg er gravid. Hvor vanlig er det å få falsk negativ på 14 og 16 dpo? Er det mest sannsynlig at jeg ikke er gravid eller? Noen erfaringer?

Hadde det samme for noen måneder siden. 9 dager etter ikm kom noe jeg trodde var mensen, men viste seg å være en SA. Det jeg ble fortalt av lege senere var at det mest sannsynlig var graviditet utenfor livmoren. 

Anonymkode: e183f...e64

AnonymBruker
Skrevet
På 27.12.2016 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Men du testet vel positivt rundt IKM. Ts har testet negativt. 

Jepp, testet positivt dag 11 hver gang 

AnonymBruker
Skrevet

Mensen var nesten 14 dager forsinket. Følte jeg hadde ALLE symptomer på graviditet. Skjønte ikke hvorfor testene var negative, jeg var så sikker på at jeg var gravid.Men så kom jo mensen da og alle symptomene forsvant.. Helt utrolig hvordan man kan lure seg selv.

Anonymkode: 77406...c35

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2017 den 6.45, AnonymBruker skrev:

Mensen var nesten 14 dager forsinket. Følte jeg hadde ALLE symptomer på graviditet. Skjønte ikke hvorfor testene var negative, jeg var så sikker på at jeg var gravid.Men så kom jo mensen da og alle symptomene forsvant.. Helt utrolig hvordan man kan lure seg selv.

Anonymkode: 77406...c35

Sant det... Fikk mensen idag, 11 dager forsinket. Aner ikke hvorfor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...