Gå til innhold

Bli gravid 4 uker før bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi skal gifte oss i februar, og har lyst til å prøve og bli gravide etter det. Har sluttet på p-piller, men bruker prevensjon. Frister litt å begynne med første prøving ved eggløsning i januar. Hvis vi skulle ha så flaks at vi blir gravide på første forsøk, så er  jeg da gravid 4 uker på vei på bryllupsdagen. Legger man på seg så tidlig i svangerskapet, kan jeg risikere at kjolen ikke passer? Og kan man bli kvalm så tidlig i svangerskapet?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man blir kvalm er det vel ikke noen fasit på, men selv var jeg temmelig kvalm fra ca. uke 5 i forrige svangerskap. Så tidlig har du neppe lagt på deg noe særlig, men hadde det ikke vært koselig å kunne nyte et glass på bryllupsdagen din da? Dropper dere prevansjonen nå kan du vel ikke ta deg et glass uansett, da du jo kan være gravid uten at du vet det. Dersom du uansett ikke har lyst på noe sprudlende i glasset på bryllupsdagen, og ikke er redd for eventuelle spørsmål i den forbindelse (gjestene kan jo lett mistenke at det er noe på gang) så er det jo bare å kjøre på :) 

Anonymkode: a5c0a...f40

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man blir kvalm er det vel ikke noen fasit på, men selv var jeg temmelig kvalm fra ca. uke 5 i forrige svangerskap. Så tidlig har du neppe lagt på deg noe særlig, men hadde det ikke vært koselig å kunne nyte et glass på bryllupsdagen din da? Dropper dere prevansjonen nå kan du vel ikke ta deg et glass uansett, da du jo kan være gravid uten at du vet det. Dersom du uansett ikke har lyst på noe sprudlende i glasset på bryllupsdagen, og ikke er redd for eventuelle spørsmål i den forbindelse (gjestene kan jo lett mistenke at det er noe på gang) så er det jo bare å kjøre på :) 

Anonymkode: a5c0a...f40

Du har sikkert rett:) Kanskje tryggest å vente med prøvingen til etter bryllupet, så slipper jeg å ta alle forhåndsreglene/bekymre meg for plager. Takk for svar!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...