meg525 Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Hei Vi skal gifte oss i februar, og har lyst til å prøve og bli gravide etter det. Har sluttet på p-piller, men bruker prevensjon. Frister litt å begynne med første prøving ved eggløsning i januar. Hvis vi skulle ha så flaks at vi blir gravide på første forsøk, så er jeg da gravid 4 uker på vei på bryllupsdagen. Legger man på seg så tidlig i svangerskapet, kan jeg risikere at kjolen ikke passer? Og kan man bli kvalm så tidlig i svangerskapet? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Mest sannsynlig er svaret nei på alle. Men det er forskjellige mattyper du ikke kan spise og ikke kan du ha alkohol. Du kan også bli ganske trøtt og sliten. Gratulerer med bryllup! Anonymkode: b4518...02b 2
meg525 Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig er svaret nei på alle. Men det er forskjellige mattyper du ikke kan spise og ikke kan du ha alkohol. Du kan også bli ganske trøtt og sliten. Gratulerer med bryllup! Anonymkode: b4518...02b Tusen takk for svar:) Tror vi har en gravidvennlig meny. Og kan være forsiktig med alkohol. For vet jo ikke da evt om jeg er blitt gravid ennå:)
Gjest Vilunich Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Jeg var 12 uker på vei i vårt bryllup og syntes det kun var positivt.. kjolen passet , og jeg koste meg veldig med opplevelsen... MEN da jeg var 6 - 8 uker på vei var jeg veldig trøtt og litt småkvalm....
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 8 minutter siden, meg525 skrev: Tusen takk for svar:) Tror vi har en gravidvennlig meny. Og kan være forsiktig med alkohol. For vet jo ikke da evt om jeg er blitt gravid ennå:) Testen burde slå ut når du er 4 uker på vei 😊 Anonymkode: b4518...02b 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 23 minutter siden, meg525 skrev: Hei Vi skal gifte oss i februar, og har lyst til å prøve og bli gravide etter det. Har sluttet på p-piller, men bruker prevensjon. Frister litt å begynne med første prøving ved eggløsning i januar. Hvis vi skulle ha så flaks at vi blir gravide på første forsøk, så er jeg da gravid 4 uker på vei på bryllupsdagen. Legger man på seg så tidlig i svangerskapet, kan jeg risikere at kjolen ikke passer? Og kan man bli kvalm så tidlig i svangerskapet? Takk for svar Skal mannen din også bli gravid? Trodde det kun var hunkjønn som kunne bli det jeg. Anonymkode: 34d38...b5d 1
meg525 Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal mannen din også bli gravid? Trodde det kun var hunkjønn som kunne bli det jeg. Anonymkode: 34d38...b5d Jeg tenker at det trengs 2 for å bli gravid, så derfor sier jeg vi. Hadde du hatt et godt forhold til din mann og vært i samme situasjon, så hadde du kanskje sagt det samme.. 4
meg525 Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2016 14 minutter siden, Vilunich skrev: Jeg var 12 uker på vei i vårt bryllup og syntes det kun var positivt.. kjolen passet , og jeg koste meg veldig med opplevelsen... MEN da jeg var 6 - 8 uker på vei var jeg veldig trøtt og litt småkvalm.... Må ha vært hyggelig å være gravid på selve dagen:) Takk for svar, da tenker jeg det er lurest å vente med prøvingen til etter bryllupet 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Jeg hadde aldri tatt den sjansen. Selv kastet jeg opp 10 ganger daglig fra uke 4, og klarte ikke stå oppreist mer enn noen minutter av gangen før jeg måtte legge meg ned i sengen. Umulig å vite hvordan du vil føle deg, selv om du har statistikken på din side. Anonymkode: 8f5d7...9fd 3
meg525 Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri tatt den sjansen. Selv kastet jeg opp 10 ganger daglig fra uke 4, og klarte ikke stå oppreist mer enn noen minutter av gangen før jeg måtte legge meg ned i sengen. Umulig å vite hvordan du vil føle deg, selv om du har statistikken på din side. Anonymkode: 8f5d7...9fd Takk for svar! Da venter vi til etter bryllupet med å prøve, så er vi på den sikre siden:)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Venninnen min hadde prøvd å bli hravid i nesten to år og hadde egentlig gitt opp da bryllupet nærmet seg. Så hun festet og drakk i bryllupet, men 5 dager ut i bryllupsreisen ble det hun trodde var matforgiftning viste seg å være 7 uker gammel spire i magen😊 Hun kastet opp under hele turen, men for henne var det verdt det. At dere prøver så kort tid rett før bryllup vil nok ikke gjøre noen forskjell. Ta det heller som det kommer, men nyt først og fremst den store dagen😊 Anonymkode: 2ec6e...aba
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, meg525 skrev: Jeg tenker at det trengs 2 for å bli gravid, så derfor sier jeg vi. Hadde du hatt et godt forhold til din mann og vært i samme situasjon, så hadde du kanskje sagt det samme.. Nei. Det hadde jeg ikke. Min mann er hankjønn og han kan ikke bære frem et barn, så han kan ikke bli gravid Anonymkode: 34d38...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Tenker det med bryllupet ville mest sannsynlig gått fint Men vil dere virkelig ha november/desemberbarn? Jeg ville ventet litt og satset på termin i januar og fremover. Anonymkode: 66f14...6a4 2
Hulderen Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 Det er veldig fint å kunne kose seg med litt alkohol på bryllupsreisen og slippe å hele tiden passe på hva man spiser. Så jeg vil anbefale deg å vente til etter det med å prøve.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 På 27/12/2016 den 19.16, AnonymBruker skrev: Nei. Det hadde jeg ikke. Min mann er hankjønn og han kan ikke bære frem et barn, så han kan ikke bli gravid Anonymkode: 34d38...b5d Det er relativt vanlig å si vi.. Skjønner ikke at du gidder å lage en sak av det. Anonymkode: 66ca3...904
asterix Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 På 27.12.2016 den 19.44, AnonymBruker skrev: Tenker det med bryllupet ville mest sannsynlig gått fint Men vil dere virkelig ha november/desemberbarn? Jeg ville ventet litt og satset på termin i januar og fremover. Anonymkode: 66f14...6a4 Hva er problemet med november/desemberbarn?
hobbykokken Skrevet 29. desember 2016 #17 Skrevet 29. desember 2016 Jeg var 19 uker på vei Kasta opp som bare det, tilogmed på kontoret til presten dagen før. Kjolen gikk igjen med et nødskrik, og utrolig nok kastet jeg ikke opp den dagen, men dagen etterpå shiiit..
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #18 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, asterix skrev: Hva er problemet med november/desemberbarn? De blir yngst i klassen og er derfor ofte de minst modne på alle arenaer gjennom hele oppveksten. Anonymkode: 613b8...e28 2
asterix Skrevet 29. desember 2016 #19 Skrevet 29. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De blir yngst i klassen og er derfor ofte de minst modne på alle arenaer gjennom hele oppveksten. Anonymkode: 613b8...e28 Jeg har en født i november og ei i desember og de har alltid ligget foran de andre i klassen. Var mere styr med han som er født i januar og han som er født tidlig i mars hvor vi måtte gjennom søknader og testing osv før de fikk hoppe opp et klassetrinn for å være litt mer på riktig nivå.
Gjest babystøv Skrevet 29. desember 2016 #20 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er født i november, og elsker det! Rett etter bursdagen min er det juletid! Hugser jeg alltid tenkte når jeg var liten; hadde jeg blitt født 2 mnder senere hadde jeg måttet gått i klassen under meg, snakk om flaks hehe!! Men dette er nok smak og behag :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå