AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Hei alle sammen! Det har seg slik at at min Opel Corsa 98 mod bruker mye frostvæske. Må etterfylle en gang i uka. Er dette normalt? Kan det være radiatoren som er gåen? Og hvor mye ca koster det å få fikset dette? Ha en fin dag! 😊 Anonymkode: 2b071...ef8
Sirah Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Nei dette er ikke normalt. Den eneste bilen jeg har hatt som jeg har måttet etterfylle vann/frostveske jevnlig hadde gåen topp pakning og det kostet meg rundt 15,000kr. Anbefaler deg å få noen med peiling på bil til å kikke på den. Det kan være en million ting galt, alt fra en pakning/slange som lekker til noe mer alvorlig. En pakning/slange koster ikke mange kronene, mens f.eks en topp pakning er jo kjempedyrt. Krysser fingrene for at det er en filleting som ikke koster noe å fikse
tdm900 Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei alle sammen! Det har seg slik at at min Opel Corsa 98 mod bruker mye frostvæske. Må etterfylle en gang i uka. Er dette normalt? Kan det være radiatoren som er gåen? Og hvor mye ca koster det å få fikset dette? Ha en fin dag! 😊 Anonymkode: 2b071...ef8 Nei det er ikke normalt som Sirah sier over her. Har du sett etter om du har mye grå røyk? I så fall er det topp pakningen, men den kan også være gåen slik at det kommer olje inn i motoren. Da er olja lysebrun, eller noe lign. Det kan også være lekkasje rett ut, så du har flekker under bilen når den har stått ei stund. Sett etter det? Om ikke så gjør dét. Da har du litt du kan gjøre selv for å feilsøke Har du vært borti at temperaturen går veldig opp? Den har lett for å gjøre det når det ikke er mulig å opprettholde trykket i kjølesystemet.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Hei tdm900. Ja tempraturen går veldig opp når den står på tomgang når jeg har kjørt en stund. I bykjøring i 20km i timen så begynner motoren og koke, må kjøre over 30km i timen for at den ikke koker. Det kommer mye grå røyk. Håper det ikke er toppakkningen, da kjøper jeg ny bil. Gidder faen ikke og påkoste bilen mang folldige tusen nå. Påkosten den 20.000 det året jeg har hatt den. Om det er radiatoren, er den dyr og skifte. Når det gjelder olje, så har jeg en liten olelekkasje på toppakkningen, men verkstedet mente det ikke var noe farlig. Det lekker også olje på bakken av og til. Oljen er lysebrun også. Håper jeg ikke må påkoste bilen altfor mye nå. Kjøpte den for 14.500 og påkostet den 20.000 det året jeg har hatt den. Tusen takk for svar! Anonymkode: 2b071...ef8
tdm900 Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei tdm900. Ja tempraturen går veldig opp når den står på tomgang når jeg har kjørt en stund. I bykjøring i 20km i timen så begynner motoren og koke, må kjøre over 30km i timen for at den ikke koker. Det kommer mye grå røyk. Håper det ikke er toppakkningen, da kjøper jeg ny bil. Gidder faen ikke og påkoste bilen mang folldige tusen nå. Påkosten den 20.000 det året jeg har hatt den. Om det er radiatoren, er den dyr og skifte. Når det gjelder olje, så har jeg en liten olelekkasje på toppakkningen, men verkstedet mente det ikke var noe farlig. Det lekker også olje på bakken av og til. Oljen er lysebrun også. Håper jeg ikke må påkoste bilen altfor mye nå. Kjøpte den for 14.500 og påkostet den 20.000 det året jeg har hatt den. Tusen takk for svar! Anonymkode: 2b071...ef8 Det er feilen, i topp pakningen din. Mest sannsynlig. Hvor mye det kan koste, tja....selve pakningen koster ikke stort, men det er timene det tar å gjøre det. Men har noen betjente som veit hva d driver med når de skal gjøre noe på en bil kan du klart få det gjort rimelig Ups...leste ikke godt nok, nei ta og skrot den du i stedet, blir nok tett både mot olje og ut gjennom motor, men som jeg sier over, om du får det gjort rimelig da Endret 27. desember 2016 av tdm900 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå