Gå til innhold

Hund er dyrt...

Fremhevede innlegg

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hund er dyrt ja.. er nok opp i nermere 50 000 i dyrlege opp igjenom årene. Hun er 10 år nå, har en kronisk øyesykdom og leddgikt. I tillegg til dyrlegeutgiftene har du medisinene som koster meg 500-1000 kr i mnd. Hadde desverre ikke råd til forsikring når jeg overtok hunden, men man må stå for det ansvaret man har tatt på seg og jeg kommer til og betale det som må til frem til hun ikke lever lengre :) 

har en hund til, og den har jeg forsikting på. Men den et heldigvis frisk som en fisk! 

Anonymkode: 9455b...567

Helt enig i dette! :) god holdning! Man må ta ansvar for det man påtar seg,  så her punger jeg ut uten å nøle om de trenger det. Jeg har økonomi til det, men det er fortsatt dyrt. 

Ts :)

Anonymkode: c7a08...304

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Aamu skrev:

Ja, det er dyrt. Men det kommer også mye an på hva man velger å gjøre også. Mange får prakket på seg mye som egentlig er helt unødvendig. 

Ja enig i dette..

I høst måtte hunden ta CT bilder, dette kostet 10 000 og ble ikke dekket av forsikring, de fant ingenting! Det var helt unødvendig og jeg skjønte ikke hvorfor de anbefalte det. 

I dag så rønget de han for å sjekke anatomien på magen, men jeg forstod ikke det helt heller siden hunden har blitt rønget 3 ganger før, bildene ligger jo der!

Eller da de skulle operere bort den kulen som alle trodde var en fett kul, det var en fettkul..men hunden måtte i narkose og operere fordi de kunne ikke være 100% sikre

Så noen ganger tror jeg bare veterinæren overhode ikke tar hensyn til penger når de anbefaler behandlinger. Og som eier er det vanskelig å si nei, fordi man vil jo bare det beste for dyret sitt. 

Hilsen TS

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Sånn er det. Takker Gud for at min har vært frisk så langt(hun er gammel nå så tar ingenting for gitt) 

Har både If og Agria. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg råforer

Hilsen Ts. Foringskostnadene på denne hunden er bare en dråpe i havet ;)

Med hva da?

Anonymkode: d3371...fea

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du altså ikke opplevd å gå inn på klinikken med en haltende hund, og ut med en frisk. Eller inn med en som du må bære inn i bilen og ut med en som hopper inn i bilen uten problem. 

Nå smører du garantert temmelig tjukt på for å føle at du har rett i det du gjør, eller så har dyrlegen lurt deg til å tro at det var kiropraktikken/akkupunkturen som hjalp når det egentlig var noe annet.

Anonymkode: 7eace...f30

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med hva da?

Med v&h, gir noe vilt kjøtt ved siden av, siden jeg har mye elg i fryseren . Noen ganger et stykke laks. 

Det er ikke aktuelt å fore noe mer avansert enn det. 

Ts

Skrevet
1 time siden, toothfairy skrev:

Sånn er det. Takker Gud for at min har vært frisk så langt(hun er gammel nå så tar ingenting for gitt) 

Har både If og Agria. 

Har du både if og Agria på en og samme hund, eller på forskjellige? Har du opplevd noen merkbare forskjeller mellom de to forsikringene?

Anonymkode: 46e6b...bd3

Skrevet
1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Har ikke brukt ei krone på hundene våre. 5 hunder, blandinger. Forskjellige blandinger. Ingen ulykker, ingen sykdom. Nada, niks. 

Eneste utgiftene er standard vaksine, helsesjekk etc. 

Så flott da :) ikke noe er bedre enn friske hunder

:)

Ts

Skrevet (endret)

14 tusen for rønken og gastroskopi? Hos privatleger koster det til sammen ca 3000 kr for mennesker. Kanskje du skal gjøre dyrlegen klar over den grove utnyttingen hun driver med? 

Endret av Evilposelos
Skrevet

Med v&h, gir noe vilt kjøtt ved siden av, siden jeg har mye elg i fryseren . Noen ganger et stykke laks. 

Det er ikke aktuelt å fore noe mer avansert enn det. 

Ts

Har hørt endel dårlig om v&h, kjøpte det også selv en gang og syns det var foruroligende rosa, og kattene ville ikke ha det, selv om de vanligvis spiser det kjøttet som hunden spiser. Hadde holdt meg til vilt, som er helt uslåelig, og blandet inn grønnsaker og frukt. Her er en god artikkel: http://www.dyrealternativen.com/42518673

Skrevet

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du altså ikke opplevd å gå inn på klinikken med en haltende hund, og ut med en frisk. Eller inn med en som du må bære inn i bilen og ut med en som hopper inn i bilen uten problem. 

Nå smører du garantert temmelig tjukt på for å føle at du har rett i det du gjør, eller så har dyrlegen lurt deg til å tro at det var kiropraktikken/akkupunkturen som hjalp når det egentlig var noe annet.

Anonymkode: 7eace...f30

Nei faktisk ikke. Den gamle schæferen min ble syk på slutten, og var en gang så svak i bakparten at hun klarte ikke hoppe inn i bilen selv, og etter akupunkturbehandling hoppet hun inn, og hun holdt seg ganske frisk til hun døde.
Den andre hunden min haltet på ene forbenet i flere uker, og de ville ta røtngen for å finne ut hva det var, men jeg hadde lite lyst å legge henne i narkose. Jeg bestilte en time hos en som kunne massasje, akupunktur og hadde laser, og hunden haltet ikke på vei ut derifra, og har ikke haltet siden! Hun har flere slike historier på nettsiden sin og facebook som klienter poster.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...